5 کار رایگان برای انجام در استانبول

شهر استانبول با داشتن نقشی محوری در اتصال شرق به غرب ، گنجینه ای از تاریخ ، فرهنگ ، هنر و غیره است. از مناره های سر به فلک کشیده مساجد ، تا جمعیت بازار محلی ، تلاقی زیبایی از امپریالیسم اروپا و میراث آسیایی است ، به همین دلیل سالانه هزاران گردشگر تور استانبول به اینجا سرازیر می شوند. بر خلاف تور ارزان آنتالیا شهر استانبول مهد فرهنگ ترکیه است.

استانبول که به عنوان شهر هفت تپه نیز شناخته می شود ، دارای یک لیست طولانی از تجربیات برای ارائه به همه از مسافران لوکس گرفته تا افراد با بودجه کم است. اگر شما عضوی از گروه دوم هستید ، این شهر چیزهای فراتر از فقط اقامت ارزان قیمت برای ارائه دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین جاذبه های استانبول (و رایگان) به ادامه مطلب بروید. یاد آور می شویم این مطالب توسط تیم پرقدرت سئو ورد تهیه می شود و جدا از رویه سئو منطقی مطالب بسیار ارزشمند است.

یک قرار ملاقات با تاریخ

ترکیه تقریباً توسط کسانی اداره می شود که در کتاب های تاریخ اثری از خود برجای گذاشته اند ، از رومی ها گرفته تا یونانی ها و سرانجام عثمانی ها. با مراجعه به بناهای تاریخی و موزه های مختلفی که ورود رایگان دارند ، در طول زمان قدم بزنید.

1-مسجد سلطان احمد

بیش از پنج قرن قدمت ، مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی یک عبادتگاه محلی است که برای گردشگران نیز باز است. با بیش از 20،000 کاشی و سرامیک دست ساز و 200 پنجره شیشه ای رنگی ، مسجد آبی یک درمان بصری واقعی است که از یک صفحه در تاریخ بیرون کشیده شده است. چیزی که مسجد آبی را از سایر مساجد کشور متمایز می کند ، شش مناره متمایز آن در است. این مسجد همچنان به جذب گردشگرانی از سراسر جهان می پردازد که معماری باشکوه و بزرگتر از ساختار زندگی آن را تحسین می کنند.  

زمان بندی: مسجد از 9 صبح تا 6 بعدازظهر باز است و در پنج وقت اذان نماز بسته است. اگر می خواهید از ازدحام جمعیت جلوگیری کنید ، بهتر است بعد از اقامه نماز دوم اواسط صبح مراجعه کنید.

2-مسجد سلیمانیه

مسجد سلیمانیه Camii در سال 1557 ساخته شده است ، بزرگترین مسجد استانبول است و یکی از بهترین نمونه های معماری اسلامی عثمانی است. این مکان در نزدیکی بازار بزرگ واقع شده و با رنگ های خاص و خوشنویسی زیبا تزیین شده است. این مجموعه مسجد همچنین یک باغ زیبا با یک تراس را در خود جای داده است که چشم اندازهای چشمگیری از شاخ طلایی و بسفر ارائه می دهد. علاوه بر این ، مجموعه همچنین دارای یک حمام ، بیمارستان ، آشپزخانه و یک کتابخانه در داخل است.

زمان بندی ها بازدید در تور ارزان استانبول: مسجد بین ساعت 9 صبح تا 6 بعدازظهر باز است و در طول اذان نماز ، پنج بار در روز برای گردشگران بسته است.

11

3-مسجد زیرک

مسجد زیرک در منطقه فاتح واقع شده است و مشرف به آبراه های آرام شاخ طلایی است. این ساختمان که در قرن 12 ساخته شده است ، سه ساختمان را در خود جای داده است - دو کلیسا که به مسجد و یک کلیسای کوچک متروک تبدیل شده اند. این معماری معماری معمولی مربوط به دوره بیزانس است و به عنوان دومین سازه بزرگ بیزانس که هنوز در استانبول پابرجاست در نظر گرفته می شود.

زمان: 9 صبح - 6 بعد از ظهر هر روز

4- موزه های بی شمار

ترکیه همچنین اشاره ای به فرهنگ دارد و نمونه هایی از آن را می توان در استانبول مشاهده کرد که اکنون آنها به موزه تبدیل شده است. در اینجا با زندگی مردمان و زبان آنها همراه و آشنا شوید. از هنر معاصر گرفته تا قطعات پرنعمت ، صحنه هنری ترکیه در حال حاضر زنده و پر رونق است. در اینجا چند موزه رایگان وجود دارد که بازدید از آن برای گردشگران ضروری است.

زمان بندی: 10 صبح - 6 عصر (دوشنبه-پنجشنبه) ، 2 بعد از ظهر - 2 بعد از ظهر (جمعه). آخر هفته ها و تعطیلات رسمی را خاموش کنید.

5- موزه دوگانچای

اولین موزه هنر مدرن این کشور ، Dogançay در ساختمانی با قدمت یک قرن بنا شده است و در آن آثاری از چند هنرمند مشهور در ترکیه ، دونفره پدر و پسر Adil و Burhan Dogançay نگهداری می شود. . چند مورد از محبوب ترین آثار در داخل شامل مستنداتی از سفرهای جهانی دوگانسای در قالب عکس و بوم است که برخی از واقع گرایانه ترین و تأمل برانگیزترین هنرهایی هستند که می بینید. دوگانچای در یک مسیر کم رفت و آمد Beyoglu   واقع شده است. از دست دادن این موزه آسان است ، بنابراین مطمئن شوید که یک نقشه را به خوبی در دست دارید یا از مردم محلی اطراف می پرسید.

لازم به ذکر است موزه دوگانچای که از جاذبه‌های گردشگری رایگان می‌باشد در سال 2004 میلادی ساخته شده است. ساختمان این موزه‌ هنری و محبوب، 5 طبقه دارد و در مرکز محله بی اوغلو در شهر استانبول واقع شده است. مسجد سلطان احمد نیز در طول سال‌های ۱۶۰۹ تا ۱۶۱۶ میلادی توسط سلطان احمد پادشاه عثمانی بنا نهاده شد. مسجد ایاصوفیه نیز از جمله مکان‌های تاریخی شهر استانبول است که به مسجد آبی نزدیک است. بازدید از این اماکن دیدنی استانبول سفر شما را جذاب‌تر خواهد کرد.