نکته ها و روش های شستشوی فرش دستباف

قالیشویی کرج یکی از مراکز بزرگ خدماتی است که در آن انواع مبل، فرش و قالی شستشو داده می‌ شوند. شستشوی فرش دستباف حساسیت بسیار بالایی دارد زیرا باعث می‌ شود ارزش اولیه فرش حفظ گردد. فرش های دستباف زیبایی خاصی به منزل می دهند اما به دلیل قیمت بالایی آن ها خرید مجدد فرش کمی سخت می باشد. به همین دلیل بهتر است برای شستشوی فرش دستباف از مراکزی که نحوه شستشوی این فرش ها را به درستی می دانند کمک بگیرید. در ادامه می خواهیم در مورد شست و شوی فرش دستباف در قالیشویی کرج اطلاعاتی به شما ارائه دهیم با ما همراه باشید. 

نکات مهم شستشوی فرش دستباف در قالیشویی کرج: 

یکی از نکات بسیار مهمی که در هنگام شستشوی فرش به خصوص فرش دستباف باید به آن توجه شود آن است که به هیچ عنوان فرش در هنگام شستشو نباید رنگ پس دهد. به طور کلی می‌ توان گفت شستشوی فرش دستباف دارای نکات بسیار ریز و مهمی است که رعایت آن ها باعث حفاظت از فرش در هنگام شستشو می شود. در واقع می‌ توان گفت تمامی این نکات در قالیشویی کرج رعایت می شوند.

10

شستشوی فرش دستبافت در قالیشویی کرج

 

نکات مهم قبل از شستشوی فرش دستباف: 

 

دقت داشته باشید یکی از نکاتی که برای شستشوی فرش دستباف باید به آن توجه کنید آن است که قبل از شروع شستشو باید فرش جارو کشیده شود تا از هرگونه خرت و پرت و آشغال تمیز گردد. علاوه بر این مورد جارو زدن فرش دستباف باعث می شود تا گرد و خاک اضافی نیز از آن زدوده شود.

همچنین بهتر است فرش را غبار روبی کنید معمولاً افرادی که در خانه ‌ها می خواهند فرش را غبارروبی کنند با استفاده از یک چوب این کار را انجام می‌ دهند. اما در قالیشویی ها معتبر و مجهز مانند  قالیشویی کرج و قالیشویی در مهرشهر غبارروبی با استفاده از دستگاه های مکانیکی پیشرفته صورت می گیرد.

همان طور که گفته شد برای شستشوی اصولی فرش دستبافت فرش نباید رنگ پس دهد. به همین منظور بهتر است قبل از شروع ابتدا رنگ دهی فرش را چک نمایید برای چک کردن رنگ دهی فرش می‌ توانید یک دستمال سفید و البته تمیز را با آب ولرم خیس کنید. پس از آن دستمال را بر روی یک قسمت کوچک از فرش بکشید در صورتی که دستمال به رنگ فرش درآمد نمی توانید آن را در منزل شستشو دهید و بهتر است آن را به مراکز معتبر مانند قالیشویی کرج ارجاع دهید، تا این کار توسط متخصصین با تجربه، شوینده های مناسب و همچنین دستگاه ‌های پیشرفته انجام شود. 

11

نحوه شستشوی فرش در قالیشویی کرج

 

نکات مهم در هنگام شستشوی فرش دستباف: 

 

معمولاً شستشوی فرش در قالیشویی کرج بر روی زمین شیبدار که موزاییکی است صورت می‌ گیرد. این موضوع باعث می‌ شود تا آب اضافی بر زیر فرش جمع نشود. همچنین در هنگام تخلیه آب این کار راحت تر انجام شود.

یکی از اشتباهاتی که معمولاً افراد در هنگام شستشوی فرش انجام می‌ دهند آن است که قبل از شستشو فرش را خیس می‌ کنند این کار کاملاً اشتباه است و می‌ تواند باعث رنگ گرفتن قسمت‌ های روشن فرش شود. پس از انجام این کار خودداری نمایید.

قالیشویی کرج برای شستشوی فرش های دستباف از آب داغ استفاده نمی کند، زیرا آب داغ می تواند به الیاف و بافت فرش دستباف آسیب وارد کند. علاوه بر آن استفاده از آب داغ باعث رنگ دهی فرش به قسمت ‌های روشن تر شده و رنگ ها در این قسمت تثبیت می‌ شوند. بنابراین تمیز کردن فرش سخت‌ تر خواهد شد.

همچنین در قالیشویی کرج از سری های هوشمند برای به جریان انداختن آب استفاده می‌ کنند تا آب با فشار کمتری به فرش وارد شود و الیاف آن آسیبی نبیند.

یکی دیگر از نکات بسیار مهم و حیاتی برای شستشوی فرش استفاده از مواد شوینده مناسب می باشد. زیرا اگر برای فرش های دستباف از مواد شوینده ایی که مناسب نیست استفاده کنید صدمات جبران ناپذیری را به فرشتان وارد می کنید. در قالیشویی های معتبر مانند قالیشویی کرج و قالیشویی در مهرشهر از شوینده های مناسب فرش دستباف استفاده می‌ کنند. شوینده هایی که در قالیشویی کرج استفاده می ‌شوند معمولاً شامپوهای فرش مخصوص، پودر صابون و پودر شستشوی مخصوص فرش می باشند. در واقع این شوینده‌ ها نمی تواند آسیبی به فرش وارد کند و باعث تمیز شدن هرچه بهتر فرش دستباف خواهد شد.

دقت داشته باشید که پس از شستشوی فرش آبکشی آن باید به صورت کامل انجام گردد تا مواد شوینده به طور کامل از داخل پرزهای فرش خارج شود. زیرا باقی ماندن این مواد شوینده می‌ تواند باعث فرسوده شدن فرش گردد. به همین دلیل قالیشویی کرج شست و شوی فرش های دستباف را به صورت کاملا اتوماتیک انجام می دهد تا به بهترین نحو انجام گردد. 

12

مواد شوینده برای شستشوی فرش

 

نحوه خشک کردن فرش دستباف: 

در قالیشویی کرج خشک کردن فرش دستباف با استفاده از دستگاه های بسیار دقیق و حساس انجام می‌ شود که این دستگاه ها باعث حرکت جریان هوای گرم در زیر و روی فرش می‌ شوند و باعث خشک شدن اصولی فرش می‌ گردند. دقت داشته باشید که برای خشک کردن فرش دستباف به هیچ عنوان آن را در مقابل نور خورشید قرار ندهید. زیرا نور مستقیم خورشید می‌ تواند بر روی رنگ های فرش تاثیر گذاشته و باعث کمرنگ شدن آن ها گردد. همچنین برای این که فرش شما بوی نا نگیرد بهتر است از جریان هوای تازه برای خشک کردن فرش استفاده شود که در مبل شویی کرج به این نکته نیز توجه شده است. 

برس کشیدن فرش دستباف: 

یکی دیگر از نکاتی که برای شستشوی فرش دستباف در قالیشویی کرج رعایت می‌ شود، آن است که پس از خشک کردن فرش یک برس کامل بر روی فرش کشیده خواهد شد تا حالت اولیه خواب فرش ایجاد گردد. البته برس کشیدن فرش دستباف به آرامی صورت می گیرد تا از آسیب به الیاف آن جلوگیری شود و پس از آن فرش لوله و کاور می شود. 

بهترین گزینه برای شستشوی فرش دستباف کجاست؟ 

اگر شما فرش دستباف دارید صد در صد شستشوی آن برایتان اهمیت زیادی خواهد داشت. و دوست ندارید آسیبی به فرشتان وارد شود. شما می‌ توانید با خیال راحت به مراکز معتبر قالیشویی مانند قالیشویی کرج مراجعه کرده و از خدمات آن ها بهره مند شوید برای دریافت اطلاعات بیشتر و استفاده از خدمات آنلاین آن ها می توانید به سایت زیر مراجعه نمایید:

https://markazikaraj.com