خرید آچار از جعبه ابزار

جعبه ابزار: آچار یکی از پرکاربردترین انواع ابزار است که در هر جعبه ابزاری یافت می‌شود. این وسیله پرکاربرد، می‌تواند از پس باز کردن انواع پیچ‌ها برآمده و گزینه بسیار مناسبی برای محکم کردن مهره‌ها است. امروزه انواع مختلفی از آچارها در بازار وجود دارند که هریک کار خاصی را انجام داده و نیاز خاصی را برطرف می‌کنند. خرید آچار همواره یکی از ضروری‌ترین خریدها برای هر خانه، گاراژ یا خودرویی بوده و هست.

انواع آچار

شاید بتوان گفت که تاریخچه تولید انواع آچار در دنیا به قرن پانزدهم میلادی بازمی‌گردد. از آن زمان تا امروز آچارهای مختلفی به بازار عرضه شده‌اند که هریک از پس انجام کار خاصی برمی‌آیند. به‌طورکلی آچارها به دو دسته رینگ و تخت تقسیم می‌شوند. اما دسته‌بندی جزئی‌تری نیز بر اساس نوع کاربرد برای آن‌ها وجود دارد. داشتن اطلاعات کافی درباره انواع مختلف این ابزار، در زمان خرید آچار به شما در داشتن یک انتخاب درست کمک خواهد کرد.

آچار تخت

دهانه آچارهای تخت به‌صورت U شکل ساخته می‌شود و اندازه‌های مختلفی دارد. بر اساس اینکه یکی از سرهای آچار تخت باشد یا هردو، این نوع از آچارها به دو دسته یکسر تخت و دوسر تخت تقسیم می‌شوند. به‌طورمعمول دهانه آچار تخت نسبت به دسته آن‌ها، زاویه‌ای حدود 15 درجه دارد که به استفاده راحت‌تر کمک می‌کند.

آچار رینگ

آچار رینگ همان‌طور که از نام آن‌ مشخص است؛ به‌صورت حلقه‌ای ساخته می‌شود. این نوع از آچارها نیز اندازه‌های مختلفی دارند و برای سازگاری با مهره‌ها، قسمت داخلی آن‌ها به شکل شش‌ضلعی است. همچنین مدل‌های 8 و 12 ضلعی نیز در بازار وجود دارد. این نوع از آچارها ممکن است با آچار تخت ترکیب شوند. درنتیجه به این نوع آچار، یکسر رینگ یکسر تخت گفته می‌شود.

آچار بکس

در قسمت انتهایی این نوع آچار، یک استوانه قرار گرفته است. بسته به شکل قسمت داخلی استوانه، آچار بکس با پیچ‌های مختلفی سازگار می‌شود. این نوع آچار می‌تواند پیچ را به‌طور کامل احاطه کند. به همین دلیل استفاده از آن آسان بوده و احتمال در رفتن وجود ندارد.

آچار جغجغه ای

خرید آچار جغجغه ای معمولا در مواردی توصیه می‌شود که شما می‌خواهید در مکانی کار کنید که دست شما آزادی کافی برای چرخاندن آچارها را ندارد. این نوع از آچارها نیز دارای سری‌های چرخ‌دنده‌ای قابل تعویض بوده و به دلیل اینکه امکان استفاده مداوم از آن‌ها، بدون نیاز به خارج کردن آچار وجود دارد؛ سرعت کار را بالا می‌برند.

آچار آلن

آچار آلن در میان مصرف‌کنندگان به‌عنوان آچار ال نیز شناخته می‌شود. زیرا دارای شکلی شبیه به حرف L است. این نوع از آچارها بسیار در مصارف روزانه مانند باز و بسته کردن قفل‌ها، تعمیرات دوچرخه و خودرو و لوازم‌خانگی کاربرد دارند. استفاده از این آچارهای الن باعث می‌شود که آچار از روی پیچ، به‌ویژه پیچ‌هایی با اندازه کوچک سر نخورد. معمولا بخش بلندتر آچار، به‌عنوان دسته مورداستفاده قرار می‌گیرد.

آچار فرانسه

آچار فرانسه یکی از انواع آچارهای بسیار پرکاربرد است که می‌تواند با انواع پیچ‌ها و مهره‌ها سازگار شود. زیرا این آچار دارای یک دهانه ثابت و یک دهانه متحرک است که با استفاده از یک پیچ حلزونی شکل، باعث تغییر اندازه آچار می‌شوند. این آچار بسته به حداکثر اندازه باز شدن فک، به انواع مختلفی تقسیم‌بندی می‌شود.

برندهای مختلف انواع آچار

به دلیل کاربرد گسترده‌ای که آچار در جعبه ابزار هر خانه‌ای دارد؛ برندهای مختلفی به تولید آن روی آورده‌اند. مشهورترین برندهای تولید و عرضه‌کننده انواع آچار در بازار ایران عبارت‌اند از:

 آچار رونیکس (Ronix)

رونیکس یکی از برندهای ایرانی بسیار مشهور در زمینه تولید آچارها و دیگر ابزارآلات پرکاربرد است. محصولات این برند در بیش از 48 کشور دنیا عرضه شده و در حال حاضر کارخانه‌های آن در 11 کشور مستقر هستند. به همین دلیل برچسب کشورهایی مانند ترکیه، اسپانیا، استرالیا و چین بر روی محصولات این برند به چشم می‌خورد. آچارهای تولیدشده در این برند معمولا به‌صورت کیف‌هایی تولید می‌شوند که انواع مختلف آچار در آن وجود دارد. درنتیجه می‌توانند نیاز مصرف‌کننده را به‌خوبی برطرف کنند.

 آچار توسن (Tosan)

توسن نیز یکی دیگر از برندهای ایرانی است که محصولات خود را در کشورهای چین و تایوان تولید می‌کند. کیفیت خوب محصولات این برند در کنار قیمت مناسب، باعث شده محبوبیت خوبی را در میان مصرف‌کنندگان به دست آورد. توسن آچارهای خود را به‌صورت مجموعه‌های تکی یا چندتایی در اندازه‌های مختلف به فروش می‌رساند.

 آچار نووا (Nova)

اگر به دنبال خرید آچار از تولیدکننده ایرانی هستید؛ نووا نیز یکی دیگر از برندهای فعال در این حوزه است. این شرکت در سال 1387 فعالیت خود را آغاز کرده و انواع ابزارهای دستی، برقی و شارژی را به فروش می‌رساند. آچارهای نووا نیز هم به‌صورت مجموعه‌ای و هم به‌صورت تکی، در بازار موجود بوده و خریدوفروش می‌شوند.

 آچار هیوندای (Hyundai)

برند هیوندای که در دنیای خودرو بسیار مطرح است؛ به‌عنوان یکی از برندهای مطرح در دنیای ابزار نیز فعالیت می‌کند. نمایندگی ابزار هیوندای در ایران حدود 11 سال است که محصولات این برند را به بازار عرضه می‌کند. قیمت مناسب و کیفیت خوب، باعث حسن شهرت این برند در ایران شده است. آچارهای هیوندای معمولا به‌صورت تکی تولید شده و در بازار به فروش می‌رسند.

قیمت آچار

به دلیل تنوع بسیار زیادی که در دنیای آچار وجود دارد؛ قیمت آن نیز بسیار متنوع است. علاوه بر نوع و برند سازنده آچار، اندازه آن نیز از عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت است. معمولا خرید مجموعه‌های چندتایی که تعداد زیادی آچار یا سری‌های متنوع را در برمی‌گیرند؛ به‌صرفه‌تر از خرید آچار به‌صورت تکی است. همچنین برندهای ایرانی در تلاش هستند تا در جهت جلب رضایت مشتریان، محصولات بسیار باکیفیت را با قیمت مناسب به بازار عرضه کنند.

خرید آچار

اگر می‌خواهید سبد کاملی از آچارهای همه برندها پیش روی شما قرار بگیرد تا بتوانید بهترین و آگاهانه‌ترین انتخاب را داشته باشید؛ می‌توانید از ما کمک بگیرید. شما می‌توانید با استفاده از موتور جستجوی پیشرفته جعبه ابزار، حتی خاص‌ترین ابزارها را نیز پیدا کرده و به‌راحتی خریداری کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از ابزار مقایسه، انواع ابزارها را با هم مقایسه کرده و طبق نیاز خود خریداری نمایید.

مشاوران متخصص جعبه ابزار آماده هستند تا تجربه 20 ساله خود را از حضور در دنیای ابزار، با شما در میان بگذارند. با استفاده از این مشاوره می‌توانید اطلاعات خود را برای خرید آچار یا هر ابزار دیگری بالا برده و بهترین انتخاب را داشته باشید. همچنین می‌توانید با صادر کردن اجازه دسترسی به موقعیت مکانی، معتبرترین فروشنده را برای خرید آچار یا هر ابزار دیگری پیدا کرده و خرید خود را با خیال راحت انجام دهید.

این متن از سایت جعبه ابزار که یک موتور جستجو تخصصی در حوزه ابزار است، از این صفحه برداشته شده است که امیدواریم نظر شما مخاطبان را جلب کرده باشد. راستی شما بیشتر از همه، از چه نوع آچار استفاده می‌کنید؟!