کلینیک دندانپزشکی سیمادنت، بزرگترین مرکز دندانپزشکی در تهران

دندان و سلامت دهان و دندان یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش‌ها از سلامت هر انسانی می‌باشد. در طول سالیان عمر انسان و مصرف انواع مواد غذایی و عدم استفاده از محصولات بهداشتی و مراقبتی برای دهان و دندان، امکان پوسیدگی و بیماری دهان و دندان وجود دارد. بدین جهت هر فردی باید در طول عمر خود همواره با استفاده از روش‌های مراقبتی، سلامت دهان و دندان خود را حفظ نموده و درصدد درمان هرگونه پوسیدگی در دهان و دندان خود باشد.

در این میان مراکز دندانپزشکی و کلینیک‌های متنوعی در این زمینه به افراد جامعه خدمات دندانپزشکی ارائه می‌کنند که بسیاری از آنها معتبر و مناسب بوده و بسیاری از آنها نیز غیرمناسب می‌باشند بنابراین تشخیص و پیدا کردن بهترین و مناسب‌ترین کلینیک و مرکز دندانپزشکی یکی از کارهای مهم می‌باشد.

همواره توصیه می‌شود تا خدمات تخصصی دندانپزشکی در بهترین و معتبرترین مرکز دندانپزشکی انجام شود؛ زیرا دهان و دندان هر فرد مهم‌ترین و تأثیرگذارترین بخش صورت هر فردی است. علاوه بر سلامتی، لبخند هر فرد جزو یکی از مهم‌ترین و ماندگارترین اجزای چهره او می‌باشد و توجه به اینکه دندان‌های فرد به چه میزان منظم و مرتب هستند نیز بسیار مهم می‌باشد؛ بنابراین ارتودنسی دندان‌ها و انجام آن توسط متخصص ارتودنسی بسیار مهم بوده و انجام آن توسط متخصص باعث می‌شود تا رضایت هر فرد از لبخند خود افزایش‌یافته و به تبع آن میزان اعتماد به نفس فرد نیز افزایش یابد.

خدمات ارتودنسی

ارتودنسی نوعی درمان دندان پزشکی می‌باشد که باعث می‌شود تمام دندان‌ها به صورت منظم و مرتب و صاف شود و مشکلاتی از قبیل نامرتب بودن دندان‌ها و بالا و پایین بودن آن‌ها را اصلاح می‌نماید. در درمان ارتودنسی، دندان‌ها توسط وسیله‌ای که براکت یا سیم دندان نام دارد، منظم، صاف و در یک خط قرار می‌گیرند و بدر نهایت اعث می‌شود دندان و فک‌ها در یک راستا قرار گیرند. براکت، هدگیر، الاینر شفاف یا اینوزیلاین، بایت پلیت، ورسس و الاستیک، هربست، پهن کننده کام، نگهدارنده ارتودنسی یا ریتینر، فضا ساز و فضا نگهدار از جمله مهم‌ترین موادی هستند که در ارتودنسی و توسط متخصص ارتودنسی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ارتودنسی روش‌های مختلف بسیار زیادی دارد که افراد جامعه از طریق مشورت با دکتر ارتودنسی و دکتر دندانپزشک خود می‌توانند هر یک از خدمات تخصصی ارتودنسی را بر روی دندان‌های خود انجام دهند. مهم ترین و رایج‌ترین روش‌های ارتودنسی عبارت است از:

  • براکت معمولی که در آن به هر یک از دندان‌ها یک نگین براکت و سیم فلزی ارتودنسی وصل می‌شود و از این طریق دندان‌ها در یک راستا و منظم قرار می‌گیرند.
  • براکت سرامیکی که مانند براکت معمولی می‌باشد با این تفاوت که در براکت معمولی به هر دندان یک نگین فلزی متصل می‌شد، اما در این روش به هر دندان یک براکت سرامیکی متصل می‌شود. براکت‌های سرامیکی نسبت به براکت‌های فلزی شفاف‌تر و سفیدتر هستند و در بسیاری از موارد نامرئی هستند و جلوه بهتری دارند.
  • براکت پشت دندانی که در واقع همانند براکت معمولی می‌باشد، با این تفاوت که سیم فلزی و نگین‌های فلزی از سمت پشت دندان به آنها متصل می‌شوند و با زبان برخورد دارند. این نوع از ارتودنسی اغلب برای افرادی که دندان‌های نامنظم و رو به عقبی دارند، متصل می‌شوند و بسته به نوع قرارگیری دندان‌های فرد و صلاح‌دید پزشک بر روی دندان‌ها متصل می‌شوند.

کلینیک دندانپزشکی سیما دنت، بزرگترین مرکز دندانپزشکی در تهران

مراحل ارتودنسی دندان

مراحل ارتودنسی دندان و خدمات تخصصی دندان، باتوجه به نوع درمان و نوع دندان‌های هر فرد ممکن است متفاوت باشد؛ ولی هر متخصص ارتودنسی قبل از انجام ارتودنسی، دندان‌های فرد را به طور کامل بررسی می‌کند و در صورت لزوم از فرد عکس رادیولوژی دندان‌های فرد را می‌خواهد تا به صورت دقیق تری دندان‌های فرد را بررسی کرده و نوع دندان‌ها و پوسیدگی‌های احتمالی را تشخیص دهد. در مرحله بعد نیز چنانچه دندان‌های فرد پوسیده و یا خراب باشد، دندانپزشک متخصص باید ابتدا آنها را درمان کند و چنانچه لازم باشد نیز دندان‌هایی را بکشد و پس از بررسی لثه بیمار و التهابات احتمالی لثه، ارتودنسی دندان‌های بیمار را بر حسب نوع دندان‌ها و نوع درخواستی بیمار انجام می‌دهد. همچنین در خدمات ارتودنسی، متخصص ارتودنسی موظف است تا در دوره‌های مشخص، دندان‌های بیمار را کنترل کرده و از بروز هرگونه آسیبی به سلامتی دهان و دندان بیمار جلوگیری نماید.

لازم به ذکر است که هزینه خدمات ارتودنسی توسط متخصص ارتودنسی، قیمتی ثابت نداشته و بنا به نوع دندان‌های بیمار و نوع درمان هر بیمار متغیر است و ممکن است برای هر بیمار هزینه متفاوتی داشته باشد.

با توجه به گفته‌های این مقاله، ارتودنسی یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین نوع خدمات می‌باشد که هر فرد باید با تحقیقات فراوان و بررسی‌های لازم، دندان‌های خود را به دست متخصص ارتودنسی بسپارد.