اهمیت داشتن وب سایت - مزایای طراحی سایت برای کسب و کارها

این روزها یکی از چیزهایی که میشنویم این است که کسب و کارهای سنتی کم کم در حال انقراض هستند. الان دنیا به سمت و سویی پیش میرود که افراد بدون ورود به دنیای دیجیتال مارکتینگ نمیتوانند یک کسب و کار حرفه ای داشته باشند. اگر به دور و بر خود به دقت نگاه کنید میبینید که تمامی محصولات و خدمات شما به صورت هوشمند و آنلاین نیز قابل انجام هستند. الان به گونه ای شده است که افراد حتی از خشکشویی آنلاین برای شست و شوی لباس های خود استفاده کنید. و چه برسد به سایر موارد که اولویت بالاتری در زندگی انسان ها دارند. در ادامه به اهمیت داشتن وب سایت یا اقدام به طراحی سایت برای کسب و کارها میپردازیم.

مزایای طراحی سایت برای کسب و کارها

فراگیری اینترنت15DB48D2-62A4-4659-A0F2-86C260CE7532

یکی از دلایلی که باعث میشود کسب و کارها اقدام به ساخت سایت بکنند این است که اینترنت در جای جای زندگی ما نقش مهمی را دربرگرفته است. به همین دلیل بیشتر افراد ترجیح میدهند که با استفاده از اینترنت و با صرف زمان و هزینه کمتر کارهای خود را انجام دهند. این کارها میتواند فعالیت در حوزه تجارت آنلاین و کسب درآمد باشد یا انجام خرید های روزانه از سایت های فروشگاهی. 

مردم امروزه اولین جایی که برای جستجو و یافتن اطلاعات رجوع میکنند سایت گوگل است. زیرا به راحتی میتوانند با جستجوی یک کلمه اطلاعات خوبی را در آن مورد کسب نمایند. با توجه به شیوع بیماری کووید بسیاری از مردم با استفاده از فروشگاه های اینترنتی خرید های خود را انجام میدهند. به همین دلیل است که بسیاری از فروشگاه ها به دنبال این هستند که یک سایت حرفه ای داشته باشند. تا از این طریق سهم بازار آنلاین را نیز در دست داشته باشند. 

فروشگاهی بدون محدودیت زمانی

با داشتن یک وب در 24 ساعت شبانه روز میتوانید به صورت دائمی با مشتریان خود در ارتباط باشید. شما ممکن است که در منزل در حال استراحت بوده یا در یک کلبه در دل طبیعت باشید در هر صورت با استفاده از یک گوشی همراه میتوانید به صورت آنلاین سفارشات را از مشتریان دریافت نمایید. طراحی سایت فروشگاهی محدودیت های زمانی و مکانی را هم برای فروشنده و هم برای خریدار از بین میبرد. مردم در گذشته برای خرید یک محصول ممکن بود که وقت زیادی را برای پیدا کردن برند و مدل محصول موردنظر خود صرف نمایند اما در اینرنت با یک جستجو میتوانند تمامی مدل ها و برند ها را به صورت یکجا مشاهده نمایند که در حالت عادی همچنین چیزی ممکن نیست. 

 

رفتن به فراتر از مرز

فروشگاه شما ممکن است در جایی باشد که مشتریان زیادی از آنجا عبور نکنند. در این صورت افراد زیادی نمیتوانند شما را بشناساند مگر اینکه مدت زمان زیادی بگذرد تا شما شناخته شوید. اما با طراحی سایت میتوانید ویترین خدمات و محصولات خود را در معرض دید افراد خارج از مرزهای کشور خود نیز قرار دهید. میلیاردها انشان هستند که در اینترنت در حال وب گردی هستند. شما میتوانید با استفاده از یک وب سایت معتبر خود تبدیل به برند نیز شوید. به همین دلیل است که بسیاری از افرادی که به دنبال سایت شرکتی هستند سایت خود را چند زبانه میکنند تا در خارج از مرزها نیز مشتریان را جذب نمایند. طراحی سایت شرکتی چند زبانه امروزه بسیار رواج پیدا کرده است زیرا هر شرکت برای گسترش تجارت خود لازم است که در خارج از مرزها نیز با شرکت های خارجی در ارتباط باشد. 

صرفه جویی در هزینه 

برای راه اندازی یک فروشگاه باید زمان و هزینه زیادی را صرف نمایید. هزینه هایی که برای راه اندازی یک فروشگاه است شامل اجاره مغازه، هزینه تجهیزات، حقوق کارمندان و غیره است. اما شما با داشتن یک سایت فروشگاهی میتوانید بودجه خود را صرف این هزینه ها نکنید. در تجارت الکترونیک آنچه که اهمیت دارد این است که در دنیای دیجیتال مارکتنیگ به صورت حرفه ای عمل کنید. اگر طراحی سایت ارزان انجام داده اید نگران نباشید. مهم دیده شدن سایت شما در نتایج گوگل است برای اینکه مردم بتوانند از خدمات و محصولات شما استفاده کنند. در صورتیکه بدون سایت باید هزینه زیادی را بابت تبلیغات خرج کنید تا مشتراین بتوانند شما را ببینند. 

بازاریابی اینترنتی

بسیاری از کسب و کارها هستند به جای اینکه اقدام به طراحی سایت حرفه ای کنند هزینه زیادی را بابت تبلیغات و بازاریابی خرج میکنند. که این هزینه ها به صورت ماهیانه بسیار بیشتر از هزینه ای است که صرف راه اندازی یک وب سایت میشود. بازاریابی از طریق وب سایت این است که سایت شما در صفحه اول نتایج گوگل قرار بگیرد. حال شاید بپرسید که چگونه با قرار گرفتن در رتبه های اولیه گوگل میتوانید فروش داشته باشید ؟ همین حالا به صفحه گوگل رفته و برای مثال تایپ کنید سایت فروش کف ورزشی ، به شما 10 سایت در صفحه اول گوگل نشان میدهد که همگی این سایت ها فروشگاه اینترنتی کفش ورزشی هستند. حال شما از میان این سایت ها یکی از انتخاب کرده و خرید خود را انجام میدهید. یا اینکه یک شخصی پدر سالخورده ای دارد که نیاز به خدمات نگهدرای و پرستاری دارد. این شخص میتواند به راحتی در گوگل ستجو کرده و از میان سایت هایی که نمایش داده میشود یکی را انتخاب کرده ودرخواست خود را ثبت نمایند.

برقرارری ارتباط با مشتریان

در دنیای وب مشتریان به راحتی میتوانند نظرات خود را در مورد محصول یا خدماتی بدون محدودیت اعلام نمایند. بسیاری از خریداران محصولات و خدمات نیز قبل از اقدام به خرید این نظرات را مشاهده میکنند تا بتوانند تصمیم گیری نمایند. شما به راحتی میتوانید با استفاده از این نظرات و امتیازدهی ها متوجه شوید که نیاز به خرید آن محول موردنظر دارید یا خیر. و اینکه صاحب سایت میتواند به راحتی متوجه شود که باید چه نقش هایی را برطرف سازد تا بتواند خدمات بهتری را به مخاطبان خود ارائه دهد. 

برندسازی

از مزایای طراحی سایت میتوان به برندسازی اشاره کرد. در واقع با دارا بودن یک وب سایت میتوانید خدمات خود را به تعداد نفرات زیادی ارائه دهید. در صورتیکه در دنیای واقعی ممکن است این روند برای شما کند باشد. اما از مزیت های دنیای دیجیتال این است که یک کسب و کار نوپا اگر به صورت حرفه ای عمل کند میتواند در مدت زمان بسیار کمی تبدیل به یک برند شناخته شده شود که بسیار زیاد افراد به آن اعتماد میکنند. یکی از نکات برندسازی با استفاده از وب سایت این است که شما با تولید محتوای بهینه، بازاریابی محتوایی انجام میدهید که در حال حاضر بسیار ارزشمند و قدرتمند در جذب مشتریان است. 

مشتریان هدفند

اینکه بازدیدکنندگان وب سایت شما به مشتری تبدیل شوند بسیار بیشتر از این است که افرادی که به صورت گذری به شما مراجعه میکنند تبدیل به مشتری شوند. در اقع کسانی که به سایت شما مراجعه کرده اند نیاز به خدمات یا محصولات شما داشته اند در غیر این صورت وارد سایت شما نمی شدند. البته اینکه بخواهید افراد بازدیدکننده را تبدیل به مشتری کنید خود از اصول مهم در بازاریابی دیجیتالی است. 

اگر شما یک وب سایت هوشمند داشته باشید و اینکه اصول سئو و بهینه سازی سایت را به خوبی رعایت کنید میتوانید در رتبه های اولیه گوگل قرار گرفته و در این صورت ترافیک بالایی به وب سایت خود داشته باشید. از میان افرادی که وارد وب سایت شما میشوند تعدادی تبدیل به مشتری شده و تعدادی نیز برند شما را در ذهن خود میسپارند وممکن است به سایرین نیز پیشنهاد دهند. شخصی که هزینه صرف تبلیغات یا بنر در خیابان میکند به صورت هدفمند تبلیغات نمیکند. اما گوگل یکی از ابزارهای هدفند برای پیدا کردن مشتریان هدف است. به همین دلیل است که تمامی کسب و کارها به سمت و سوی آن میروند که یک وب سایت معتبرو خوب داشته باشند. 

شما عزیزان میتوانید جهت مشاوره با شماره تلفن های شرکت 71057477 و یا 28423077 تماس حاصل نمایید .