ساتل تابلو آسیا برترین تولید کننده انواع تابلو در ایران شناخته شد

طراحی ابزار و تجهیزات کارآمد در صنعت برق با پیشرفت تکنولوژی باعث انجام راحت تر امور مربوط به تولید برق شده است. یکی از مهمترین تجهیزات طراحی شده در حوزه برق ساخت تابلو برق توسط شرکت های معتبر تولید کننده تابلو برق است. شرکت ساتل تابلو آسیا برترین تولید کننده انواع تابلو برق در ایران با کیفیت ترین خدمات  و محصولات را به مشتریان ارائه می کند.

انواع تابلو برق و کارایی هرکدام

تابلو برق با توجه به نوع کارکرد در انواع مختلفی طراحی و ساخته می شود. انواع تابلو برق با توجه به ولتاژ، نوع عملکرد و ساختار تقسیم بندی می شود.

دسته بندی تابلو برق بر اساس ولتاژ

  • تابلو برق ولتاژ پایین یا LV : از تابلو برق ولتاژ پایین در سیستم هایی که با ولتاژ پایین تا یک کیلو ولت کار می کنند برای حفاظت از سیستم ها استفاده می شود. این نوع تابلو در دو مدل ایستاده و کشویی ساخته می شود.
  • تابلو برق ولتاژ متوسط یا MV : تابلو برق ولتاژ متوسط در سیستم هایی که با ولتاژ 3 الی 36 کیلوولت کار می کنند برای قطع جریان برق زیاد، سوئیچینگ جریان خازن و قیاسی و روشن و خاموش کردن مدار استفاده می شود. تابلو برق ولتاژ متوسط  در دو حالت ثابت و کشویی ساخته می شود.
  • تابلو برق ولتاژ بالا یا HV : از تابلو برق ولتاژ بالا در سیستم های با ولتاژ بالای 36 کیلو ولت استفاده می شود و سوئیچینگ در این نوع تابلو برق ها کاربرد ندارد. اما باید از قطع کننده های با  دوام بالا و قابلیت اطمینان زیاد استفاده شود.

دسته بندی تابلو برق براساس عملکرد

  • تابلو برق خازنی : در بعضی مواقع مصرف برق در سیستم ها حالت سلفی است و احتمال اینکه سیم نول در شبکه برق باعث افزایش مصرف برق شود باید از تابلو خازنی استفاده کرد تا در زمان مشخص خازنی وارد مدار شده و جریان را از حالت سلفی خارج کند.
  • تابلو توزیع : تابلو توزیع برای کاهش میزان ولتاژ سیستم و تبدیل به برق سه فاز مورد استفاده قرار می گیرد. محل قرارگیری تابلو توزیع برق زیر تیر برق است.
  • تابلو دستی : تابلو دستی در مواقعی که فرمان الکتریکی ارسال و تغییرات دستی در سیستم نیاز است.

تابلو برق بر اساس ساختار در دو نوع ثابت و کشویی ساخته می شود.

تابلو برق ثابت یا فیکس : تابلو برق ثابت یا فیکس در سه مدل ایستاده، دیواری و rack ساخته می شوند. از تابلو برق ایستاده برای انجام چند کار استفاده می شود و می توان انواع تجهیزات را به وسیله آن نصب کرد. تابلو دیواری در دو شکل توکار و روکار طراحی شده است.تابلو rack قفسه ای و تجهیزات اندازه گیری را در آن قرار می دهند. نصب تابلو قفسه ای نیاز به سازه یا تجهیزات ندارد زیرا این تابلو برق در حالت ایستاده قرار می گیرد.

  • تابلو برق کشویی : تابلو برق کشویی به شرح ذیل است:
  • تابلو مرکز قدرت : تابلو مرکز قدرت نوعی تابلوی توزیع برق تامین کننده چند تابلوی MMC است. بنابراین تابلو مرکز قدرت برای پست هوایی و اصلی کاربرد دارد.
  • تابلو کنترل موتور : تابلو کنترل موتور نوعی تابلو برای کنترل موتور است و قیمت بالایی دارد.
  • تابلو برق ماژولار : تابلو برق ماژولار از چند قسمت و فیدر به وسیله صفحات فلزی از یکدیگر جدا می شوند.
  • تابلو برق صنعتی :  تابلو برق در انواع مختلف با توجه به عملکرد آن ساخته می شود. تابلو برق صنعتی مهمترین تابلو برق است که در ساختمان ها و صنعت مورد استفاده قرار می گیرد. تجهیزات الکترونیکی، تجهیزات برق صنعتی، تجهیزات اتوماسیون در محفظه بسته تابلو برق با ایمنی بالا نصب می شوند

کاربرد تابلو برق ها در صنایع گوناگون چیست؟

 ساخت تابلو برق ها با توجه به شرایط و محیطی که از آن استفاده می شود متفاوت است. به طور کلی موارد کاربرد تابلو برق به شرح ذیل است:

  1. تولید و طراحی تابلو برق با فشار ضعیف تا 1000 ولت
  2. ساخت تابلو برق فشار متوسط تا 36 کیلو ولت در شکل های کشویی و ثابت
  3. ساخت تابلو برق کنترل و حفاظت
  4. طراحی و ساخت سیستم پاور کنترل سنتر PCC
  5. طراحی و ساخت سیستم موتور کنترل سنتر MCC
  6. طراحی و ساخت تابلو برق خانگی و صنعتی
  7. طراحی و ساخت بانک خازن
  8. طراحی و ساخت تابلو برق آسانسور

تابلو برق استخر و جکوزی

تابلو برق استخر و جکوزی یکی از انواع تابلو برق های صنعتی که در استخرها از آن استفاده می شود. این تابلو برق امکانات زیادی مانند پمپ تصفیه آب، پمپ جکوزی و پمپ تخلیه استخر دارد. در تابلو برق استخر و جکوزی برای حفاظت از جان افراد و جلوگیری از نشت برق چراغ ، ساعت و کلیدی برای محافظت طراحی شده است. تابلو برق استخری در دو نوع دیواری و ایستاد ساخته و با توجه به میزان فضای موتورخانه استخر می توان یکی از این دو نوع را انتخاب کرد. برای تنظیم تجهیزات استخری به صورت دستی و خودکار در طراحی این تابلو برق ها مدارهای رله کنتاکتوری قرار داده شده است.

استفاده از تجهیزات تابلو برق استخر ایمن و مناسب

یکی از مهمترین مواردی که در خرید تابلو برق استخر و جکوزی باید مورد توجه قرار گیرد این است که تابلو برقی انتخاب شود که تنظیم همزمان و مداوم پمپ های تصفیه را داشته باشد. در این نوع تابلو برق باید از رنگ الکترواستاتیک کوره ای ضد آتش استفاده تا موارد ایمنی رعایت شود. به دلیل شوک الکتریکی و خطر جانی برای افراد در استخر و جکوزی و ویژگی رسانایی آب باید از تابلو برقی استفاده شود که مناسب و ایمن باشد و سلامتی افراد در هنگام شنا تضمین شود.

قیمت تابلو برق استخری

قیمت تابلو برق استخری براساس تعداد چراغ، ساعت و تجهیزات الکتریکی به کار رفته در ساخت آن متفاوت است. همچنین نوسانات بازار در تعیین قیمت تابلو برق ها موثر است. نوع تابلو برقی که انتخاب می شود به محیط مورد استفاده از آن و کاربرد آن نیز بستگی دارد.

ساخت سیستم تابلو برق استخر و جکوزی

تابلو برق استخر و جکوزی موتورخانه ای برای راه اندازی تجهیزات استخر و جکوزی مانند الکتروموتورهای تصفیه آب، دیگ بخار و ... طراحی و ساخته می شود. همچنین برای روشنایی داخل استخر از مدار فرمان مانند فرمان جکوزی و برای محافظت از جان افراد از ترانس مبدل 24/220 می توان استفاده کرد. کلید اصلی در تابلو برق استخر و جکوزی از نوع حفاظت از جان است و نسبت به کلید های مینیاتوری در صد خطای کمتر و حساسیت بالا در مقابل نشتی برق دارد

تابلو برق سه فاز

تابلو برق سه فاز یکی از پرکاربردترین نوع تابلو برق صنعتی برای استفاده در مصارف خانگی و صنعتی است. تابلو برق سه فاز نسبت به تابلو برق یک فاز کاربرد بیشتر در مصارف صنعتی دارد و باعث افزایش امنیت دستگاه و موتور الکتریکی قدرتمند برای استفاده در صنایع می شود. همچنین در ساختمان های مسکونی با ولتاژ زیاد می توان از تابلو برق سه فاز استفاده کرد.

قیمت تابلو برق سه فاز صنعتی و آسانسور

قیمت تابلو برق سه فاز به عوامل نوع، تعدا تجهیزات به کار رفته در ساخت تابلو برق، جنس بدنه آن، نوع طراحی، اجرا و نصب بستگی دارد. تابلو برق سه فاز انواع مختلفی دارد که طراحی و ساختار هر یک با توجه به کاربرد آن متفاوت است. تابلو برق سه فاز در مدل های ایستاده، دیواری، فاز سلولی، فاز تمام بسته دیواری تولید می شود.

اصول فنی و استاندارد ساخت تابلو برق سه فاز

برای طراحی و ساخت تابلو برق سه فاز باید اصول فنی و استاندارد جهانی و کشوری رعایت شود. این اصول فنی و استاندارد به شرح ذیل است:

-بررسی اسناد، اطلاعات و نقشه ها

-بررسی دقیق نقشه و تجهیزات استفاده شده در ساخت تابلو برق سه فاز

-مشاوره با کارفرما و انعقاد قرارداد

-مطابقت نقشه ها بر طبق خواسته های کارفرما

تهیه نقشه و طراحی تابلو برق سه فاز

برای ساخت تابلو برق سه فاز از نقشه ایزومتریک و نقشه جانمایی استفاده می شود. نقشه ایزومتریک شامل طراحی مدارهای قدرت و مدار فرمان با شماره گذاری ترمینال ها است و نقشه جانمایی شامل نقشه اجرای تجهیزات و قطعات الکتریکی در تابلو برق سه فاز است.

دانش و مهارت مورد نیاز برای ساخت تابلو برق

طراحی و ساخت تابلو برق باید توسط افراد متخصص و دارای مهارت بالا انجام شود. بنابراین طراحی و نقشه کشی تابلو برق باید توسط مهندسین با تجربه و متخصص، ساخت قطعات توسط تکنسین های فنی مجرب و مونتاژ و تست ایمنی و کارایی به وسیله کارشناس کنترل کیفیت انجام شود. به طور کلی ساخت تابلو برق باید توسط افرادی انجام شود که دارای دانش و فنون ذیل باشند:

-دانش کافی در مورد تجهیزات الکتریکی و نحوه عملکرد آن

-دانش و مهارت کافی در استفاده از نرم افزارهای نقشه کشی و طراحی تابلو برق

- اطلاع از تکنولوژی پیشرفته در طراحی تابلو برق

-آشنایی و تسلط بر اصول استاندارد جهانی در طراحی و تولید تابلو برق

- مهارت در استفاده از دستگاه های پرس، خم و سوراخ کاری

-دانش فنی و تخصصی در کنترل کیفیت و تست آزمایشگاهی

نکات مهم قبل از خرید تابلو برق

امروزه شرکت های زیادی در زمینه طراحی و ساخت تابلو برق فعالیت می کنند. در هنگام خرید تابلو برق باید از شرکت های معتبر تولید کننده تابلو برق مانند شرکت ساتل تابلو که به عنوان یکی از بهترین شرکت های تولید کننده تابلو برق در آسیا شناخته شده خرید کنید. نکات مهمی که قبل از خرید تابلو برق باید مورد توجه قرار گیرد به شرح ذیل است:

  • قابل اطمینان بودن شرکت تولید کننده تابلو برق : تابلو برق باید دارای سطح بالایی از ایمنی و امنیت باشد. در صورتیکه تعداد سیستم هایی که از تابلو برق استفاده می کنند، زیاد است باید تابلو برق قابلیت اطمینان بالا برای حفاظت از سیستم ها باشد. همچنین باید به  تغییراتی ایجاد شده در طول زمان در سیستم ها توجه نمود.
  • تشخیص قطعی توسط تابلو برق : دلیل اصلی استفاده از تابلو برق ، تشخیص خطا در سیستم و حفاظت از سیستم در جریان نوسانات برقی است. بنابراین باید تابلو برقی انتخاب شود که به سرعت متوجه قطعی در مدار برق شود تا از آسیب زدن به سیستم ها جلوگیری شود.
  • کنترل دستی تابلو برق : در بعضی موارد سیگنال های الکتریکی درست و در زمان مشخص کار نمی کنند. بنابراین باید تابلو برق قابل کنترل دستی به وسیله اپراتور باشد.

قیمت تابلو برق به چه موارید مرتبط می باشد؟

قیمت تابلو برق با توجه به فاکتورهای مختلف مانند نوع، تعداد تجهیزات مورد استفاده در تابلو، جنس تجهیزات، نوع کاربرد متفاوت است.

سخن پایانی

با توجه به تمام مطالبی که در مورد تابلو برق ها بیان شد، باید تابلو برقی انتخاب شود که علاوه بر قیمت مناسب اصول استاندارد در طراحی و تولید آن رعایت شود. انواع تابلو برق را از شرکت ساتل تولید کننده تابلو برق خریداری کنید. قبل از هر اقدام برای خرید تابلو برق با کارشناسان متخصص شرکت ساتل تابلو تماس بگیرید تا در کوتاهترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشند. شرکت ساتل تابلو با داشتن کادری مجرب، متخصص و حرفه‌ای آماده راه‌اندازی انواع تابلو برق‌های متناسب با نیاز شما و با بهترین کیفیت و قیمت در سراسر ایران است.