پیشنهاد کار تولیدی با سرمایه کم: 5 تا از بهترین کسب و کارها که باید بشناسید!

یکی از مشکلات بزرگی که باعث می‌شود بسیاری از مردم به سمت کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار متمایل نشوند، هزینه‌های اولیه و سرمایه زیادی است برای شروع نیاز دارد. افراد زیادی هستند که نمی‌توانند در ابتدای کار، از پس این هزینه ها برآیند.

اگر شما سرمایه اولیه زیادی نداشته باشید، نمی‌توانید یک کسب و کار بزرگ راه اندازی کنید. اما اگر واقعاً به راه اندازی یک کسب و کار و کارآفرینی علاقه دارید، هنوز هم مشاغلی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند با سرمایه کم بتوانید این کار را انجام دهید. در ادامه در رابطه با انواع کار تولیدی با سرمایه اولیه کم صحبت خواهیم کرد.

دستگاه تولید دستمال کاغذی

یکی از کارهای پرسود در ایران که نیاز به سرمایه اولیه چندانی ندارد، تولید دستمال کاغذی است. شما با سرمایه اولیه در حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ میلیون تومان می‌توانید دستگاه های تولید دستمال کاغذی را خریداری کنید و روزانه چندین هزار محصول تولید کنید. امکان تولید دستمال کاغذی جیبی، دستمال کاغذی رولی یا دستمال کاغذی جعبه‌ای نیز به کمک این دستگاه‌ها وجود خواهد داشت.

درآمد ماهانه شما پس از خرید این دستگاه‌ها به طور میانگین بین ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان خواهد بود که بسیار مقرون به صرفه است.

دستگاه تولید ماسک

طی چند سال اخیر با شیوع ویروس کرونا، بسیاری از افراد با خرید دستگاه تولید ماسک، توانستند درآمد بسیار بالایی داشته باشند. نیاز شدید بازار به ماسک ‌های بهداشتی، باعث شده تعداد زیادی از کسب و کارهای غیر مرتبط با تولید ماسک نیز خط تولید ماسک را به کسب و کار خود اضافه کنند تا از این طریق درآمدزایی داشته باشند. بنابراین شما نیز می‌توانید، این کار را به عنوان یک کار تولیدی با سرمایه کم انتخاب کنید.

در واقع به دلیل اینکه برای تولید ماسک از ماشین آلات و دستگاه‌های ساده استفاده شده و در عین حال تجهیزات و ماشین آلات مربوط به تولید آن، قیمت بسیار مناسبی دارند، می‌توان آن را یکی از کارهای تولیدی با سرمایه اولیه کم دانست. شما با خرید دستگاه‌های تولید ماسک می‌توانید انواع ماسک فیلتر دار، ساده و بدون فیلتر را تولید کنید. این دستگاه‌ها قابلیت تولید چندین هزار ماسک در طول روز را دارند.

پیشنهاد کار تولیدی با سرمایه کم: 5 تا از بهترین کسب و کارها که باید بشناسید!

بیشترین سرمایه و هزینه ها در فرآیند تولید ماسک، مربوط به مواد اولیه، مثل خرید پارچه و کش ماسک است که در شروع کار نیاز نیست در مقیاس بزرگ این مواد اولیه را خریداری کنید. پس از خرید دستگاه ها، کافی است ابتدا تعدادی محصول را تولید کرده و وارد بازار کنید. در نهایت با پیدا کردن مراکز هدف و فروش محصولات خود می‌توانید مقیاس تولید خود را افزایش دهید.

اما ممکن است در این میان برای شما سؤال ایجاد شود که دستگاه تولید دستمال کاغذی سودده تر است یا دستگاه تولید ماسک؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت نیاز بازار به هر دو محصول بسیار زیاد است و با راه اندازی هر کدام از آنها می‌توانید درآمد قابل توجهی داشته باشید.

محصول ماسک ممکن است با کاهش بیماری کرونا، با کاهش تقاضا روبرو شود. در مقابل دستگاه تولید دستمال کاغذی، با تقاضای ثابتی روبروست و نیاز به  دستمال کاغذی همیشه وجود دارد. با این حال اینکه کدامیک سودده تر است، بستگی به شرایط و تقاضای بازار، دارد. بنابراین با توجه به سرمایه اولیه و میزان دسترسی به منابع و مواد اولیه، می‌توانید در نهایت تصمیم بگیرید کدام کسب و کار برای شما مناسب‌تر است.

اگر برای راه اندازی کسب و کار تولید ماسک به دنبال روش تولید ماسک پزشکی هستید، به اینجا مراجعه کنید.

روغن گیری از گیاهان و دانه ‌ها

دستگاه های روغن گیری و تولید روغن های گیاهی از دانه‌ها و گیاهان، به سهولت در دسترس هستند. بنابراین شما با خرید دستگاه ها و تجهیزات مربوط به روغن گیری از گیاهان، می‌توانید از این طریق درآمدزایی مناسبی داشته باشید. روغن گیری از دانه‌ها، امروزه به عنوان یک کار پرسود و پردرآمد در سطح کشور شناخته می‌شود. نکته مهم در رابطه با روغن گیری از گیاهان و دانه‌ها این است که هزینه اولیه برای شروع این کار، بسیار کم است و نیاز به پرداخت هزینه‌های میلیاردی نیست.

با توجه به قیمت پایین مواد اولیه که اکثراً گیاهان و دانه‌های گیاهی هستند، امکان درآمدزایی از این طریق وجود خواهد داشت. برخی از روغن‌ها مثل روغن کنجد، روغن نارگیل و انواعی از روغن‌های گیاهی که خاصیت درمانی و مصرف غذایی یا بهداشتی دارند، می‌توانند از این طریق تولید شده و به فروش برسند. همان طور که می‌دانید، روغن‌های گیاهی طبیعی، قیمت بسیار بالایی دارند؛ زیرا زحمات تولید آنها بسیار زیاد است.

پیشنهاد کار تولیدی با سرمایه کم: 5 تا از بهترین کسب و کارها که باید بشناسید!

تولید روغن شامل تمیز کردن دانه ها، آسیاب کردن آنها، فشار دادن و خارج کردن روغن از آنها است؛ که جزء مراحل روغن گیری است. در نهایت و پس از استخراج، روغن تصفیه شده، پالایش و تصفیه شده و برای بسته بندی آماده می شود. شما می توانید با استفاده از یک دستگاه روغن گیری و با سرمایه کم؛ این کار را راه اندازی کرده و درآمد مناسبی از طریق آن داشته باشید.

تولید کیف

یکی دیگر از انواع کارهای تولیدی با سرمایه کم، تولید کیف است. برای تولید کیف، می‌توانید از مواد اولیه مختلف استفاده کنید. مثلاً استفاده از متریال چرمی یا پارچه های مخصوص برای تولید کیف، باعث می شود تنوع محصولات شما افزایش پیدا کند. هنگامی که تولیدی کیف راه اندازی کنید، می‌توانید از افراد متخصص و حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرید تا محصولاتی متفاوت نسبت به باقی محصولات بازار تولید کرده و فروش بالایی داشته باشید.

بسیاری از محصولات از قبیل کیف یا کوله‌های مربوط به مدارس و دانشگاه ها، از کشورهای اروپایی و غربی وارد کشور می‌شوند و قیمت خرید آنها بسیار زیاد است. اما شما با خلاقیت می‌توانید یک محصول داخلی و با کیفیت تولید کرده و از این طریق درآمدزایی کنید.

تولید لوازم آرایشی

یکی دیگر از انواع کارهای تولیدی با سرمایه اولیه بسیارکم، تولید لوازم آرایشی است. مصرف لوازم آرایشی در ایران بسیار زیاد است. به گونه‌ای که ایران، میان چند کشور اول در زمینه مصرف لوازم آرایشی است. بسیاری از لوازم آرایشی از کشورهای خارجی وارد ایران می‌شوند، در حالی که فرمولاسیون و روش ساخت آنها بسیار ساده است و از طرفی به سرمایه زیادی نیاز ندارند.

اگر چه باید گفت تولید لوازم آرایشی نسبت به سایر کسب و کارهایی که در این مقاله بیان شد هزینه اولیه بیشتری نیاز دارد، ولی با توجه به اینکه محصولات شما راحت برند سازی شده و به فروش خواهند رسید، امکان توجیه اقتصادی آن وجود دارد. به عنوان مثال شرکتی که در حوزه‌ی تولید کرم پودر به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده است، می‌تواند فروش بسیار بالایی داشته باشد. کافیست کیفیت محصولات خود را افزایش دهد تا مصرف کنندگان از آن استقبال کنند و به یک مشتری وفادار تبدیل ‌شوند.

بهترین کار تولیدی با سرمایه کم

در این مطلب کارهای تولیدی را پیشنهاد کردیم که می توان با سرمایه کم آنها را آغاز کرد و به مرور گسترش داد. اگر به دنبال یافتن که کار تولیدی پرسود هستید، پیشنهاد می کنیم مقاله معرفی ۱۰ کار تولیدی پر سود که نباید از دست بدهید!، از سایت جهان نیوز را مطالعه کنید.