آیا داشتن لوگو اصولی، اعتماد مشتریان به برند را افزایش میدهد!؟

طراحی لوگو یکی از مهم ترین مراحل برندسازی است. اگر به این مرحله توجه کافی نشود و طراحی آرم با کمترین میزان هزینه هدف شما باشد، سایر مراحل برندسازی نیز با شکست روبرو خواهد شد. در این مطلب، ابتدا به اصلی ترین دلایل اهمیت ساخت لوگو در برندسازی خواهیم پرداخت تا به شما نشان دهیم چگونه یک نشانه با طراحی حرفه ای می تواند اعتماد مشتریان را جلب کند.

1. مشتریان برند شما را با لوگوی آن خواهند شناخت

شما آرم برند را در انواع تبلیغات، صفحه های شبکه های اجتماعی و سایت اصلی برند استفاده می کنید. در هر جایی که نام برند شما نوشته می شود، آرم نیز کنار آن گذاشته می شود تا در ذهن مخاطبان حک شود.

2. لوگو نشانگر هویت برند است

آرم هویت بصری کسب و کار محسوب می شود که اهداف و ارزش های برند را به خوبی نمایش می دهد؛ بر این اساس، این نماد بصری برند می تواند سرعت انتقال پیغامی را که برند مدنظر دارد افزایش دهد.

3. لوگو برندسازی را در انواع پلتفرم ها آسان تر خواهد کرد

از آنجایی که دنیای مجازی به بخش اصلی زندگی ما تبدیل شده است و شرکت حتما باید در آن ها حضور داشته باشد، آرمی حرفه ای مناسب برای انواع سایت ها و شبکه های اجتماعی نیاز است. به عبارت دیگر، نماد بصری برند چندمنظوره نقشی مثبت در برندسازی در هر تبلیغ فیزیکی و مجازی در اندازه های مختلف دارد.

4. با لوگو متمایزتر از رقبا دیده خواهید شد

رقبای بسیاری وجود دارند که می توانند مشتریان شما را بدزدند. بهترین راه برای جلوگیری از چنین اتفاقی، طراحی لوگو است. با آرمی حرفه ای و چشم گیر این شما هستید که مخاطبان را به سوی خود جذب کنید.

5. لوگو برند را حرفه ای تر نشان می دهد

تمام برندهای موفق جهان صاحب آرمی حرفه ای و به یاد ماندنی و به تبع آن تصویری حرفه ای هستند؛ بر این اساس، اگر می خواهید پا در جای پای این برندها بگذارید، سپردن طراحی لوگو به متخصصی باتجربه از مهمترین گام ها در کسب اعتماد مشتریان است.

6. لوگو وفاداری مشتریان را افزایش می دهد

اگر بتوانید نشانه ای خوب طراحی کرده و آن را در ذهن مخاطبان حک کنید، مخاطبان بلافاصله پس از مشاهده لوگو، تمام اطلاعات خود را از برند به یاد خواهند آورد. منظور ما این است که اگر مخاطبان خاطرات خوشی با برند شما دارند، حس وفاداری پس از مشاهده تصویر برند شعله ور خواهد شد.

کدام لوگو می تواند در برندسازی موثر واقع شود؟

02

آرمی که متخصصان حرفه ای آن را طراحی کرده اند و مخاطب آن را جذاب می دانند، اعتماد مشتریان را در کسری از ثانیه به دست خواهد آورد. در غیر این صورت، آرم نامناسب تمام زحمات شما را به باد خواهد داد. برای جلوگیری از چنین اتفاقی، ابتدا مشهورترین نمادهای بصری دنیا را بررسی کنید. ما ویژگی های مشترک آن ها را در بخش برایتان لیست کرده ایم.

1. سادگی

اگر آرم پیچیده باشد، مخاطبان نمی توانند هدف آن را در کمترین زمان درک کنند و سردرگم خواهند شد. به تصویر برند شرکت موفق اپل توجه کنید. تنها یک سیب ساده با یک جای گاز مثال مناسبی برای سادگی است.

2. عدم وابستگی به زمان

برخی آرم ها تنها در سال های خاصی محبوب هستند و پس از گذشت این سال ها دیگر جذابیتی برای مخاطبان ندارند. آیا 20 سال دیگر، آرم شما دقیقا مانند امسال کارایی خواهد داشت؟

3. ماندگاری

از آنجایی که آرم باید ملکه ذهن مخاطبان شود، بهتر است علاوه بر رعایت اصل سادگی، از اشکالی مرتبط به برند خود استفاده کنید. مطمئن شوید مفهوم آرم به آسانی قابل درک است.

4. ریسپانسیو بودن

در بخش های قبلی گفتیم که نشانه باید مناسب همه اندازه ها و پلتفرم ها باشد. برای مثال، اگر آرم شما دارای رنگ های سیاه و بسیار روشن است ممکن است در چاپ سیاه و سفید نتواند شکل اصلی خود را حفظ کند.

5. نشانگر برند

مخاطبان باید در نخستین نگاه به آرم، حوزه فعالیت کسب و کار شما را حدس بزنند؛ بر این اساس، به رنگ و فونت آرم توجهی ویژه کنید. برای مثال، هر چه رنگ های شاد در نماد استفاده شود، نشانگر این است که شما برندی سرگرم کننده و مناسب قشر جوان هستید.

ویژگی های یک لوگو حرفه ای و استاندارد

03

برای اینکه آرمی تاثیرگذار و جذاب داشته باشید، در کنار رعایت اصول فنی نباید از زیبایی آن در طراحی آرم غافل شد. برای موفقیت در طراحی لوگو پاسخی منطقی به چنین سوالاتی بدهید:

  • چگونه خدمات و محصولات برند را توصیف می کنید؟
  • برند در بلندمدت سعی دارد به چه هدفی برسد؟
  • آیا دارای مزیت رقابتی هستید؟
  • چه کسانی مصرف کننده اصلی محصولات شرکت هستند؟
  • چه رنگی برند شما را نشان می دهد؟
  • چه پیامی می خواهید از طریق آرم به مخاطبان ارائه دهید؟

سپس سعی کنید لوگویی طراحی کنید که صاحب ویژگی های زیر باشد:

  • انتقال پیام و ایجاد ارتباط دوطرفه با مخاطبان در کمترین زمان
  • انتقال ارزش های برند و افزایش اعتبار برند در نگاه مخاطبان برای تضمین موفقیت شرکت
  • توانایی تکامل همراه با خود برند
  • امکان استفاده در چاپ ها و اندازه های مختلف بدون تغییر در پیام و ظاهر آرم
  • امکان ثبت برای جلوگیری از سودجویی ها

طراحی لوگو را به طراحان حرفه ای بسپاریم یا خودمان دست به کار شویم؟

اگر کسب و کار کوچکی دارید، به احتمال زیاد نمی توانید مبلغ بالایی برای طراحی آرم اختصاص دهید. کتاب ها و منابع اینترنتی بسیاری وجود دارند که می توانند در یادگیری مهم ترین اصول طراحی لوگو به شما کمک کنند. اگر برند شما در حال رشد است، توصیه می کنیم حتما با یک شرکت طراحی لوگو مشورت کنید و این امر سرنوشت ساز را به آن ها بسپارید تا جایگاه بهتری از رقبا در بازار به دست آورید.

سخن آخر

لوگویی حرفه ای در پشت هر برند موفقی وجود دارد؛ بر این اساس، اصول طراحی لوگو را برای داشتن آرمی با جذابیت و زیبایی چشم گیر رعایت کنید تا اعتماد مشتریان را در کسری از ثانیه کسب کنید. هزینه هایی که در این مرحله پرداخت خواهید کرد همانند یک سرمایه گذاری بلندمدت به صورت چند برابری به سوی برند بازخواهد گشت و شما را به برندی که همگان آن را می شناسند تبدیل خواهد کرد.