نرم افزار حسابداری شرکتی؛ راهنمای مدیران شرکت‌ها

امروزه شیوه محاسبات مالی بسیار گسترده و دگرگون شده است. به همین دلیل مدیران شرکت‌های مختلف نیاز به یک نرم افزار قدرتمند دارند تا با استفاده از آن محاسبات مالی خود را انجام دهند. علاوه بر این با به وجود آمدن کارخانه‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای دیگر نمی‌توان حساب و کتاب‌های مربوط به یک ماه را در چند صفحه خلاصه کرد. وجود یک نرم افزار حسابداری شرکتی به شما این امکان را می‌دهد تا جریان مالی کسب و کار خود را مدیریت کنید و از سرمایه بزرگ خود محافظت کنید.

نرم افزار حسابداری شرکتی چیست؟

حسابداری شرکتی زیر شاخه‌ای از حسابداری است که در آن فعالیت‌های اقتصادی و مالی همه شرکت‌ها لحاظ شده است. این نوع حسابداری به گونه‌ای است که تمام امور شرکت‌ها از جمله حقوق و دستمزد، بازرگانی،حسابداری و خزانه را شامل میشود. نرم افزار حسابداری شرکتی نرم افزاری است که تمام فعالیت‌های مالی شامل خرید، فروش، خزانه، حسابداری، تولید و حقوق و دستمزد را مدیریت می‌کند. این نرم افزارها می‌توانند با توجه به نیاز شرکت‌ها طراحی شوند. به طور مثال ممکن است نرم افزار شرکت‌های بزرگ امکانات پیشرفته‌تری داشته باشد. تفاوتی ندارد که مقیاس شرکت چقدر باشد این نرم افزارها برای همه شرکت‌ها با هر ابعادی قابل استفاده هستند. این نرم افزارها رویدادهای هر بخش مالی (مثل فروش، انبار، خزانه‌داری و غیره) را در ماژول مربوط به ثبت می‌رسانند و در قالب سند حسابداری اطلاعات حساب‌ها را به روز می‌کنند. علاوه بر این، گزارش‌های متنوعی را در اختیار کاربران و مدیران قرار می‌دهد. گزارش‌هایی مانند گزارش بدهی مشتریان، مانده بدهی طرف مقابل، گزارشات فصلی خرید و فروش و... اطلاعات جامعی را در اختیار واحد مالی سازمان قرار می‌دهد که با استفاده از آن می‌توانند تحلیل‌های سنگینی انجام دهند.

انواع نرم افزار حسابداری شرکتی

حسابداری شرکتی در شرکت‌های دولتی و خصوصی دارای انواع مختلفی است. تمام شرکت‌ها و سازمان‌ها به دنبال نرم افزاری هستند که کاربری آن راحت باشد و نیازهای منحصر به فرد کسب و کارشان را پشتیبانی کند. اما نمیتوان گفت تمام این نرم افزارها امکانات و ویژگی‌های یکسانی دارند. به همین دلیل نرم افزار حسابداری شرکتی دارای انواع مختلفی است که هر سازمان و شرکت با توجه به نوع فعالیت و نیازهای کسب و کارش باید نرم افزار متناسب با خود را انتخاب کند. در ادامه به بررسی هر کدام می‌پردازیم.

نرم افزار حسابداری شرکت‌های بازرگانی

شرکت‌هایی که به خرید و فروش کالا می‌پردازند در شمار شرکت‌های بازرگانی قرار میگیرند. در این شرکت‌ها معمولا گردش‌های مالی زیاد است. در نتیجه حسابداری مجموعه برای آن‌ها بسیار مهم است. نرم افزار حسابداری شرکتی از نوع بازرگانی به صاحبان این گونه شرکت‌ها کمک می‌کنند تا با ثبت منظم، تجزیه و تحلیل، تفسیر و ارائه اطلاعات مالی تصمیمات هوشمندانه مالی اتخاذ کنند.

2

نرم افزار حسابداری شرکت‌های تولیدی

در شرکت‌های تولیدی یکی از موضوعات بسیار مهم بهای تمام شده محصولات است. برای به دست آوردن این عدد کنترل و محاسبات دقیقی باید بر روی هزینه‌های مواد، دستمزد و... انجام شود. یک نرم افزار حسابداری شرکتی از نوع تولیدی این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا با داشتن قابلیت کنترل تولید و موجودی مواد، از سرمایه خود به خوبی محافظت کنید و برای خط تولید خود برنامه ریزی دقیقی داشته باشید.

نرم افزار حسابداری شرکت‌های خدماتی

ممکن است مجموعه‌ای برای خدماتی که ارائه می‌دهد بخواهد فاکتور هم به مشتریان خود ارائه دهد. یا ممکن است خدمات خود را همراه با کالا ارائه دهد به همین جهت نیازمند سیستمی است که امکان ترکیب کالا و خدمات را در فاکتور داشته باشد. یک نرم افزار حسابداری شرکتی از نوع خدماتی می‌تواند با کنار هم قرار دادن امکانات مختلف پاسخگوی نیاز این دسته از شرکت‌ها باشد.

نرم افزار حسابداری شرکت‌های پیمانکاری

شرکت‌های پیمانکاری باید از اصول و استانداردهای حسابداری خاص پیروی کنند. بهره‌گیری از یک نرم افزار حسابداری می‌تواند اجرای فرآیند حسابداری یک شرکت پیمانکاری را تسهیل کند. نرم افزار حسابداری شرکتی از نوع پیمانکاری با امکان تعریف پروژه‌های متعدد به کلیه کاربران این امکان را می‌دهد تا امور مربوط به پروژه‌های خود را مدیریت نمایند و سود هر پیمان را جداگانه محاسبه کنند.

مزایای نرم افزار حسابداری شرکتی

زمانی که نرم افزار حسابداری شرکتی را با شیوه حسابداری سنتی مقایسه می‌کنیم بیشتر به مزایای آن پی می‌بریم. زمانی که تمام امور مالی شرکت‌ها روی کاغذ توسط یک یا چند شخص انجام می‌شد، احتمال بروز خطا و اشتباه امری بود که ناگزیر اتفاق می‌افتاد اما پیامد‌های زیادی به همراه داشت. به طور مثال اگر میخواستیم علت یک مغایرت را که مربوط به چندین سال پیش بوده پیدا کنیم باید انبوهی از کاغذ و دفتر را زیر و رو می‌کردیم. وجود یک نرم افزار حسابداری قدرتمند مانع بروز تمام این مشکلات می‌شود.

 در حالت کلی استفاده از این نرم افزارها دارای مزیت‌های فراوانی است که می‌توان در موارد زیر آن‌ها را خلاصه کرد:

  • صرفه جویی در زمان
  • کاهش هزینه‌ها
  • جلوگیری از بروز خطاهای انسانی
  • صدور خودکار اسناد حسابداری
  • گزارش گیری قوی و تحلیل‌های سنگین بر اساس آن گزارشات
  • مدیریت حساب‌ها
  • امنیت بالا
  • کاربری آسان
  • محدود کردن سطح دسترسی کاربر با توجه به تشخیص مدیریت

با توجه به اطلاعاتی که تا این لحظه از نرم افزار حسابداری شرکتی به دست آوردیم لازم به ذکر است شرکت پارمیس برای رفع این نیاز ضروری سازمان‌ها سال‌ها است که راهکاری مطمئن ارائه داده است.

نرم افزار حسابداری شرکتی پارمیس

نرم افزار حسابداری پارمیس یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین نرم افزار حسابداری شرکتی در بازار ایران است. نرم افزار حسابداری پارمیس به گونه‌ای طراحی شده است که تمام ساختارهای حسابداری را بر اساس نیاز در تمامی حوزه‌ها از جمله بازرگانی، تولیدی، خدماتی و غیره را پوشش می‌دهد. با استفاده از نرم افزار حسابداری پارمیس می‌توانید تمام فعالیت‌های کسب و کار خود را حول یک محور حسابداری یکپارچه سازی کنید و با هزینه‌ای کمتر مدیریت بهتری داشته باشید. جهت تسهیل کار شرکت‌ها، علاوه بر تنوع نسخه‌ها مانند نرم افزار حسابداری فروشگاهی، نرم افزارهای شرکتی پارمیس به صورت پیش فرض دارای ماژول‌ها و زیر سیستم‌های ضروری مانند حسابداری، خزانه، خرید و فروش و غیره هستند.

حضور کارشناسان خبره، یکی از ویژگی های این شرکت است. از همین رو، می‌توانید برای کسب  اطلاعات بیشتر در زمینه نرم افزارهای مالی و مدیریتی پارمیس، با واحد فروش شرکت پارمیس به شماره 02187758 تماس حاصل فرمایید و یا به سایت این شرکت به آدرس www.ParmisIT.com مراجعه کنید و با تکمیل فرم درخواست دمو رایگان، از خدمات مشاوره و دموی رایگان بهره‌مند شوید.

3

سخن پایانی

امروزه به علت پیشرفت و رشد روز افزون علم و تکنولوژی برای رسیدگی به امور مالی، حسابداری و حسابرسی، شرکت‌ها و سازمان‌ها دیگر نمی‌توانند از روش‌های دستی و ابتدایی استفاده کنند. در نتیجه باید از یک نرم افزار حسابداری شرکتی که در بازار موجود است استفاده کنند. خرید یک نرم افزار خوب و قدرتمند به شما کمک می‌کند تا دیگر نگران امور مربوط به کنترل حساب‌ها و رسیدگی به امور مختلف مالی شرکت نبوده و با خیالی آسوده تمام داده‌های مالی خود را در نرم افزار ثبت و بر اساس آن گزارش‌گیری کنید.