نمایندگی انواع لوله استیل و پروفیل استیل در بازار تهران

لوله‌ استیل استوانه‌ای توخالی است که برای هزاران سال توسط بشر برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار گرفته ‌اند. لوله ‌ها را می ‌توان تقریباً از هر ماده ‌ای تولید کرد، با این حال، از آنجا که معنای امروزی لوله ‌ها به چیزی بیش از لوله‌ های توخالی که سیال را انتقال می ‌دهند نیاز دارد، فلزات در تولید لوله محبوبیت بیشتری پیدا کرده ‌اند.

استیلها به عنوان یک آلیاژ فلزی تنوع زیادی از خواص مکانیکی و شیمیایی را ارائه می ‌کنند که می ‌توان از آنها حتی در کاربردهای شدید استفاده کرد؛ بنابراین در دنیای امروزی لوله ‌های استیل در اکثر کاربردهای مختلف برای اهداف ساخت و سازه‌ای حمل و نقل استفاده می شوند.

این نوع لوله ها با گریدهای مختلفی با روش های متنوع تولید می شوند که به دلیل نیازهای کاربردی تفاوت دارند. نمایندگی های زیادی وجود دارد که انواع لوله های استیل را برای فروش ارائه می دهند.

لوله استیل و پروفیل استیل چیست؟

لوله های استیل لوله های بلند و توخالی به حساب می آیند که برای کاربردهای مختلف در مکان های متنوع کاربرد دارند. تطبیق پذیری این لوله سبب می شود که آنها پرمصرف ترین محصولی باشد که توسط صنعت استیل تولید و عررضه می شود.

پروفیل استیل برای انتقال مواد سیالی که جریان دارند و ذرات جامد کوچک به کار می رود. به دلیل استحکام بالا و مطلوب، از آنها در حمل و نقل زیرزمینی آب و گاز از طریق شهرها یا در ساخت و ساز برای مقاصدی مانند گرمایش، لوله کشی استفاده می کنند.

افراد هزاران سال است که از لوله ها برای اهداف مختلف استفاده و تولید و عرضه می کنند. شواهد باستان شناسی نشان می دهد که حتی سال 2000 قبل از میلاد، کشاورزان باستانی یا مردم چین از لوله های ساخته شده از مواد مختلف مانند چوب یا بامبو در حمل و نقل آب به کار می بردند.

از دهه 1800، پیشرفت های بزرگی در فناوری لوله ‌های استیل از جمله بهبود روش ‌های ساخت، توسعه برنامه ‌های کاربردی برای استفاده از آن ‌ها انجام شده است.

لوله چگونه استفاده می شود؟


لوله ها در سازه ها، حمل و نقل و ساخت کاربرد فراوانی دارند. مواد مختلف، ویژگی های طراحی و روش های تولید برای لوله های استیلی در حال توسعه بوده و بر اساس کاربرد متفاوت است.

02

کاربرد ساختاری

کاربرد سازه در ساختمان است که در مصالح ساختمانی معمولاً لوله های استیل را استفاده می کنند. لوله های استیل برای ایجاد استحکام و پایداری بالا برای ساختمان ها یا سازه های مرتفع به کار می رود.

دو نوع لوله استیل در کاربرد سازه ای به عنوان شمع های باربر انتهایی و شمع های اصطکاکی به کار می برند که هر دو هدف انتقال بار ساختمان را دارند. در این کاربردها، لوله های استیل قبل از گذاشتن فونداسیون به اعماق زمین رانده می شوند که به ویژه هنگامی که زمین ایمن نیست، حمایت زیادی از ساختمان می کند.

لوله و پروفیل استیل فروشگاه تابش بعترین کیفیت استیل را در پامنار تهران ارائه می‌دهد. تمامی محصولات این فروشگاه با قیمت عمده و به صورت عمده و خرده با ارسال سراسری ارائه می شود.

از دیگر  کاربردهای ساختاری لوله های استیلی، تیرهای داربست است که به کارگران ساختمانی اجازه می دهد که به تمام قسمت هایی از ساختمان که دور از دسترس هستند به راحتی دسترسی داشته باشند. با اتصال لوله های استیلی به یکدیگر به عنوان قفسی که ساختمان را احاطه کرده اند، لوله داربست را می سازند.

استفاده در تولید

لوله استیل برای مقاصد مختلف در مصارف تولیدی کاربرد فراوانی دارد. نرده ‌های محافظ از رایج ‌ترین و پرمصرف ترین کاربردهای این لوله برای ایجاد ویژگی ایمنی برای بالکن ‌ها یا در خیابان برای دوچرخه ‌سواران و عابران پیاده هستند.

لوله استیل همچنین می تواند به عنوان ستون های امنیتی نیز مورد کاربرد قرار بگیرند که برای محاصره منطقه از ترافیک وسایل نقلیه برای محافظت از افراد، ساختمان ها یا زیرساخت ها به کار می روند. همچنین لوله استیل گزینه ای عالی برای اثاثیه سایت در فضای باز هستند.

اکثر قفسه های دوچرخه تجاری از خم شدن لوله های استیل تشکیل می شوند. چقرمگی و استحکام بسیار بالای استیل آن را در برابر سارقان ایمن تر می کند.

03

استفاده از حمل و نقل

رایج ترین کاربرد لوله های استیل حمل و نقل محصولات است. زیرا ویژگی های مواد اولیه برای نصب طولانی مدت بسیار مناسب و مطلوب است. کاربردهای مختلف به خواص متفاوتی نیاز دارند، زیرا برای کاربردهای کم فشار، انتظار نمی رود که لوله استیلی با استحکام فوق العاده بالا از خود نشان دهد.

زیرا در معرض بارگذاری قابل توجهی قرار نخواهد گرفت. کاربردهای تخصصی تر برای استفاده در صنعت نفت و گاز به دلیل ماهیت خطرناک محصول و امکان افزایش فشار به مشخصات دقیق تری نیاز دارد. این الزامات هزینه بیشتری را به همراه دارد و کنترل کیفیت حیاتی تر خواهد شد.

استیلهای کربنی

استیل کربنی تقریباً 90 درصد کل تولید لوله استیلی را تشکیل می دهند و از مقدار نسبتاً کمتری از عناصر آلیاژی به وجود می آیند و به طور کلی در صورت استفاده به تنهایی عملکرد ضعیفی دارندو از آنجا که خواص مکانیکی و ماشین کاری آنها کافیست، هزینه کمی کمتری دارد و ممکن است برای کاربردهایی با استرس کم گزینه بهتری باشد.

استیل آلیاژی

وجود عناصر آلیاژی خواص مکانیکی استیل را بهبود می ‌بخشد، بنابراین لوله ‌ها در برابر کاربردهای پرتنش و فشار بالا مقاومت بالایی به دست می آورند. عمومی ترین عناصر آلیاژی نیکل، کروم، منگنز، مس هستند که در ترکیب بین 1-50 درصد وزنی وجود دارند.

استیل ضد زنگ

استیل ضد زنگ نیز در خانواده استیل آلیاژی قرار می گیرد. عنصر آلیاژی اصلی در استیل ضد زنگ، کروم است که کسر آن بین 10 تا 20 درصد وزنی تفاوت دارد. هدف اصلی افزودن کروم این است که استیل با جلوگیری از خوردگی خواص ضد زنگ به دست می آید.

لوله های استیل ضد زنگ به طور کلی در شرایط شدید به کار می روند که در آن مقاومت در برابر خوردگی و استحکام بالا حیاتی و ضروری است، مانند صنایع دریایی، تصفیه آب، دارو و صنعت نفت و گاز. 304/304L و 316/316L گریدهای استیل ضد زنگ به حساب می آیند که در تولید لوله به کار می روند.