روش ساخت مخزن استیل

مخزن استیل از مخزن های پرکاربرد در صنعت است. از این رو این مخازن با توجه به نیاز کارفرمایان در انواع مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شوند. برای درک بهتر کاربرد و مزایای این نوع مخازن، بهتر است با سازو کار آن‌ها آشنایی پیدا کنید و اطلاعات کامل درباره نحوه ساخت مخزن استیل داشته باشید. از این رو ما قصد داریم در این مطلب به بررسی مراحل تولید مخزن استیل بپردازیم.

فرآیند ساخت مخزن استیل  بسیار پیچیده است، بنابراین سازنده مخزن به دانش مهندسی و ابزار و تجهیزات پیشرفته نیاز دارد. همچنین ساخت این مخزن نیازمند مشارکت و برنامه ریزی یک تیم متخصص است تا تمامی مراحل به درستی انجام شود و محصول با کیفیتی تولید شود.

02

 

مرحله یک: نوشتن برنامه و ارائه طرح اولیه

در مرحله ابتدایی ساخت مخزن استیل ، مرحله برنامه ریزی و ارائه طرح اولیه مهم‌ترین بخش تولید است. طرح اولیه توسط برنامه نویس انجام شده و طبق محاسباتی که مهندسان مکانیک با کمک نرم‌افزار تخصصی خود در اختیار قرار می‌دهند، نوشته می‌شود. پس از انجام محاسبات تمام پارمترها اعم از سایز اتصالات، ضخامت عدسی‌ها، جوشکاری و جنس ورق و ضخامت طرحکلی براساس این اندازه‌ها زده می‌شود.

مرحله سوم: برش ورق های استیل

پس از تایید طرح اولیه محصول توسط تولید کننده و سفارش دهنده، نوبت به فرآیند برش زدن و نوردکاری ورقه‌های استیل می‌رسد. در این مرحله، ورق استیل توسط دو دستگاه گیوتین براکت براساس محاسبات انجام شده توسط کارشناسان برش داده می‌شود. اگر ساخت مخزن به شکل استوانه‌ای یا دایره ای مد نظر باشد ورق استیل پس از برش وارد دستگاه نورد می‌شود. بعد از مرحله نورد، ورق‌های استیل آمادگی شکل دهی را دارند.

مرحله چهارم: مونتاژ مخزن

بعد از اینکه برشکاری و شکل دهی قطعات و اجزای مخزن استیل به طورکامل انجام شد، به مرحله  جوشکاری و مونتاژ می‌رسیم. استفاده از جوش آرگون که بهترین نوع جوشکاری است که توسط دستگاه تیگ انجام می‌شود.

روش ساخت مخزن استیل

مرحله پنجم: پولیش کردن مخزن

در مرحله پولیش با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته مخزن تمیز و براق می‌شود. اگر مخازن صنایع دارویی و یا مخازن صنایع غذایی باشد پولیش به صورت میکروسکوپی و تخصصی انجام می‌شود.

مرحله ششم: کنترل کیفیت مخزن استیل

در مرحله پایانی، با انجام آزمایش مختلف کیفیت مخزن استیل بررسی می‌شود و اشکالات محصول به طور تخصصی رفع خواهد شد.

روش ساخت مخزن استیل

 

انواع مخزن استیل مبدل سازان کیمیا

مخازن استیل به علت کاربرد فراوانی که دارند دسته بندی های مختلفی دارند در این قسمت ما جامع ترین دسته بندی را معرفی می‌کنیم.

دسته بندی بر اساس جداره مخازن استیل

 مخزن استیل تک جداره

  این نوع مخازن یکی از پر مصرف ترین مخازن استیل می‌باشند. این محصول از گنجایش ۵۰۰ الی ۱۲۰۰۰۰لیتری قابل طرح ریزی و ساخت است. یقیناً با ملاحظه به گنجایش و سایز مخزن استیل تک جداره  قطر ورق به کار برده شده در آن ها متمایز است.

مخزن استیل دو جداره

مخازن دو جداره یا سه جداره زمانی مورد استفاده قرار می گیرند که مخزن استیل نیاز به داشتن قابلیت حفظ گرما یا سرما یا قابلیت های خاصی داشته باشد. در واقع لایه دوم هیچ تاثیری بر میزان فشار یا مقاومتی که مخزن فولادی می تواند تحمل کند ندارد و بیشتر یک پوشش است. به همین دلیل معمولاً ضخامت جداره دوم در طراحی مخزن فولادی 1.5 میلی‌متر در نظر گرفته می‌شود. اما ضخامت لایه داخلی که وظیفه اصلی را بر عهده دارد بر اساس فشار و وزن سیال و ... طراحی می‌شود و معمولاً بیش از 2 میلی متر است. مخزن دو جداره استیل در طیف وسیعی از کاربردها برای ایجاد محفظه ثانویه برای ذخیره سازی مواد شیمیایی یا نفت اجرا می شوند.

مخزن استیل سه جداره

 از مخازن استیل سه جداره برای فرآیندهای تبدیل و تغییر فرم چند نوع مواد در دماهای مختلف استفاده میشود. مخازن استیل سه جداره بسته به نوع کارکرد آنها قابلیت فعالیت در دماهای 40- تا 460 درجه سانتیگراد را دارند. از این نوع مخازن در صنایع مختلفی چون غذایی ، دارویی و شیمیایی بیشتر استفاده میگردد. بسته به نوع محصولات تولیدی، سطح خورندگی، فشارمورد نیاز و دمای کاربردی مخازن سه جداره استیل قابل طراحی و ساخت هستند.

هر کدام از این دسته بندی‌ها کاربرد خاص خود را دارند که بسته به سفارش کارفرما طراحی و ساخته می‌شوند.

حرف آخر

شرکت مبدل سازان کیمیا یکی از بزرگترین تولید کنندگان مخازن استیل در ایران است. در این مطلب با انواع و ساخت مخزن استیل آشنا شدید. نحوه ساخت مخازن استیل برای کارفرمایانی که به دنبال مخزن استیل با کیفیت هستند بسیار مهم است، چنانچه ساخت مخزن استیل به درستی انجام نشود مشکلات زیادی را ایجاد خواهد کرد، مبدل سازان کیمیا با تیم متخصص و استفاده از دستگاه‌‌های پیشرفته برای ارئه بهترین محصول تلاش خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ساخت مخزن استیل می‌توانید به سایت مبدل سازان کیمیا مراجعه کنید.