سامسونگ a14

در بازار آن‌قدر گوشی مقرون‌به‌صرفه وجود دارد که انتخاب از میان آن‌ها کار سختی است. سامسونگ گلکسی A14 یکی از همین گوشی‌ها به شمار می‌رود که از آمار فروش بالایی برخوردار است. دلیل این محبوبیت و تقاضای بالا برای خرید آن را در ادامه این مطلب بررسی کرده‌ایم. همچنین برای اینکه تجربه خرید خوبی برایتان رقم بخورد در مورد تمام مشخصات آن صحبت شده است.

 

 بررسی  Samsung Galaxy A14

در سال‌های اخیر، گوشی‌های هوشمند رده‌بالا به‌طور فزاینده‌ای گران شده‌اند؛ برای همین بسیاری به دنبال گوشی‌های میان‌رده ارزان هستند. همان‌طور که اشاره شد گلکسی A14 یکی از همین گوشی‌ها است که مشخصات اصلی آن عبارت‌اند:

طراحی و مشخصات ظاهری

 چیزی که به محض دیدن گلکسی A14 نظر شما را به خود جلب می‌کند، طراحی آن است که با تمام گوشی‌های گلکسی جدید امسال مطابقت دارد. این دستگاه از همان قالب طراحی گلکسی A54 و گلکسی S23 پیروی می‌کند. البته باید اشاره کرد که گلکسی A14 یک گوشی جمع‌و‌جور نیست. بلندتر از A54 و از هر طرف بزرگ‌تر از S23 است با قطر 6.6 اینچی. بدنه آن از مواد ماتی ساخته شده که جای اثرانگشت روی آن نماند.

 یک حسگر اثرانگشت خازنی زیر دکمه پاور وجود دارد که به سرعت و با دقت بالایی کار می‌کند و کاملاً ایمن است. شما همچنین می‌توانید از تشخیص چهره استفاده کنید، اما نه برای همه اهداف امنیتی. در نهایت باید گفت که وزن این گوشی هوشمند به‌طور دقیق، 201 گرم است.

صفحه‌نمایش و قدرت آن

 یک چیز سال‌ها در ارزان‌ترین مدل‌های سری گلکسی سامسونگ بسیار پایدار بوده و آن هم استفاده از نمایشگرها از نوع LCD TFT هستند. البته باشد اشاره کرد که خوشبختانه صفحه‌نمایش TFT سامسونگ در سال‌های اخیر بسیار بهتر از گذشته شده است. A14 هم همین صفحه‌نمایش را دارد که با نرخ تجدید 90 هرتز همراه شده است. به لطف رزولوشن فول اچ دی، چیزی برای شکایت از وضوح تصویر وجود ندارد.

همچنین باید اشاره کرد این محصول دارای تراکم تصویر 440ppi (پیکسل در اینچ) است. صفحه‌نمایش دارای یک بریدگی قطره‌ای برای دوربین سلفی بوده و لبه‌های برجسته‌ای را در قسمت جلویی گوشی برای محافظت از صفحه‌نمایش در برابر خط و خش دارد. این گوشی همچنین دارای گواهینامه Widevine L1 است، به این معنی که می‌تواند محتوای HD را از Netflix، Hotstar و دیگر پلتفرم‌های استریم پخش کند.

مشخصات سخت‌افزاری این گوشی

این محصول با دو نسخه پردازنده Exynos 1330 و پردازنده Dimensity 700 مدیاتک برای بازاهای مختلف چون آسیا و اروپا عرضه می‌شود. چنین پردازنده‌هایی به همراه صفحه‌نمایش 90 هرتزی، باعث شده تا سامسونگ a14 برای استفاده روزانه به اندازه کافی سریع باشد. همچنین چنین پردازنده‌های به عمر بهتر باتری گلکسی A14  کمک می‌کند.

در کنار چیپست، این گوشی به 4 گیگابایت رم + 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، 6 گیگابایت رم + 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی یا 8 گیگابایت رم + 128 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است. استفاده از گزینه رم 6 گیگابایتی بهتر است، اما مطمئناً قیمت را کمی افزایش می‌دهد. فضای ذخیره‌سازی بیشتر با استفاده از کارت microSD در یک اسلات اختصاصی قابل‌افزایش است. این گوشی همچنین دارای ویژگی RAM Plus است که به شما امکان می‌دهد تا 8 گیگابایت حافظه مجازی به گوشی اضافه کنید تا برنامه‌های بیشتری را در پس‌زمینه باز نگه دارید.

دوربین گلکسی A14

21

فارغ از دوربین ماکرو و دوربین فوق عریض این محصول دارای سنسور تشخیص عمق نیز هست. دوربین اصلی آن 50 مگاپیکسلی و دوربین جلو 13 مگاپیکسلی بوده که هر دو وضوح قابل قبولی دارند، البته در این رنج قیمتی نباید انتظار معجزه داشت؛ اما برای عکاسی در خانه، باغ، آشپزخانه و به اشتراک‌گذاری رسانه‌های اجتماعی کارکرد خوبی دارد. علاوه بر این دوربین اصلی دارای زوم دیجیتال دو برابری بدون افت کیفیت و به‌صورت دیجیتال زوم است.

سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی با بازتولید رنگ خوب و جزئیات کافی در نور روز، عکس‌های واضحی می‌گیرد. حالت پرتره گوشی همچنین یک فیلتر «نقطه رنگ» ارائه می‌کند که سوژه را رنگی نگه می‌دارد و پس‌زمینه را به رنگ سیاه‌وسفید تبدیل می‌کند. با توجه به سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی، عکس‌های نزدیک خوبی می‌گیرد.

 

مشخصات نرم‌افزاری این گوشی

این گوشی از نظر نرم‌افزاری با اندروید 13 و رابط کاربری One UI Core 5.0 به بازار عرضه شده است و تا 4 سال یعنی تا بهار 2027 به‌روزرسانی‌های امنیتی لازم را دریافت خواهد کرد. به لطف رابط کاربری One UI Core 5.0 هنگام استفاده از آن متوجه نرم و روان بودن عملکردش خواهید شد. علاوه بر این، شما دو نسخه جدید اندروید را دریافت می‌کنید یعنی در سال‌های آینده امکان دریافت اندروید 14 و 15 با One UI 6.x و One UI 7.x را خواهد داشت.

باتری و عمر باتری

قبلاً در بالا به بهینه‌سازی بهتر پردازنده Dimensity 700 برای عمر بیشتر باتری اشاره کردیم. یکی از مزایای خرید این گوشی، عمر بالای باتری است. برای 2 روز استفاده از باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی شما با هیچ مشکلی مواجه نخواهید شد. برای استفاده سنگین چون بازی هم تا یک روز کامل دوام دارد؛ اما حیف که باید آن را با یک 15 واتی شارژ کنید که تقریباً 2.5 ساعت زمان نیاز دارد تا دستگاه را از صفر به صد درصد برساند. علاوه بر این، این گوشی با شارژر عرضه نمی‌شود و باید جداگانه خریداری کنید. همچنین باید اشاره کرد که شارژر از نوع Type-C است.

دیگر مشخصات گلکسی A14 

با این گوشی شما می‌تواند از دو سیم‌کارت به همراه یک کارت حافظه استفاده کنید. برخلاف گلکسی A54 لازم نیست بین سیم‌کارت دوم یا کارت حافظه یکی را انتخاب کنید. از نظر صدا هم یک بلندگوی قوی دارد که برای مکالمات تلفنی و کاربری عمومی کاربردی است.

 

آیا Samsung Galaxy A14 ارزش خرید دارد؟

22

با توجه به توضیحاتی که برای بررسی این گوشی داده شد اگر قصد خرید محصولی میان‌رده با عملکرد خوبی را دارید بهترین انتخاب است. از مزایای خرید آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عمر باتری عالی است.
  • دوربین اصلی و جلو در گوشی a14 دارای عملکرد خوبی هستند و طراحی آن به شکلی است که اصلاً گوشی ارزانی به نظر نمی‌رسد.
  • این گوشی هوشمند سامسونگ برخلاف بسیاری از گوشی‌های موجود در بازار دارای جک هدفون 3.5 میلی‌متری هم هست.
  • دیگر مزیت مهم خرید این گوشی پشتیبانی 4 ساله از به‌روزرسانی‌های امنیتی پشتیبانی می‌کند.
  •  با خرید این گوشی هوشمند علاوه بر استفاده از دو سیم‌کارت، می‌توانید کارت حافظه هم در داخل آن قرار دهید.
  • مهم‌تر از همه اینکه قیمت گوشی a14 با توجه به ویژگی‌هایی ذکرشده بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

 

سخن پایانی

در نهایت باید گفت که خرید گلکسی A14 به‌عنوان گوشی اصلی شما انتخاب بسیار خوبی بوده و ظاهر جذابی نیز دارد. با توجه به چنین خصوصیاتی توصیه می‌کنیم برای خرید این گوشی یک مرجع معتبر را انتخاب کنید. همچنین مطمئن شوید که محصول انتخابی شما دارای ضمانت و گارانتی نیز هست.