معرفی ۵ مرکز خرید معروف ازمیر ترکیه

ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه است که با جاذبه‌های دیدنی و توریستی متعددی خود، بازدیدکنندگان از سراسر جهان را به خود جذب می‌کند. از جاذبه‌های این شهر می‌توان به مراکز خرید شلوغ آن اشاره کرد که خرید در ازمیر را به بخشی لذت‌بخش از هر بازدید تبدیل می‌کند. مراکز خرید در ازمیر دارای ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی هستند که گردشگران را ساعت‌ها سرگرم می‌کند، از امکانات جالب گرفته تا کالاهای متنوع. اگر قصد سفر به ازمیر را دارید، آشنایی با مراکز خرید این شهر ضروری است.

خرید در ازمیر ترکیه

پیشینه تاریخی ازمیر در بازارهای سنتی آن منعکس شده است، جایی که بازدیدکنندگان می‌توانند کالاهای خاص، صنایع‌دستی و جواهرات را بیابند. علاوه بر این، جنبه مدرن شهر در تعداد روزافزون فروشگاه‌ها و مراکز خرید بزرگ مشهود است. پس هر چه زودتر بلیط تهران ازمیر را بگیرید، به ازمیر سفر کنید و بهترین تجربه خرید خود را بسازید. در ادامه با ما همراه باشید تا ۵ مرکز خرید معروف ازمیر ترکیه را بررسی کنیم.

03

۱. مرکز خرید  آگورا

در ازمیر ترکیه، مرکز خرید آگورا به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز خرید شهر شناخته می‌شود که بیش از سی هزار مترمربع فضای داخلی و نود هزار مترمربع فضای بیرونی دارد. این مجتمع وسیع که در سال 2003 افتتاح شد، طیف متنوعی از فروشگاه‌ها، غذاخوری‌ها و مکان‌های سرگرمی را فراهم می‌کند. از جمله سرگرمی‌های این فروشگاه می‌توان به سینما برای تماشای جدیدترین فیلم‌ها و تعداد زیادی رستوران و کافه برای چشیدن غذاهای لذیذ ترکی اشاره کرد. بازدیدکنندگان می‌توانند در مجتمع تجاری آگورا به خرید جواهرات، اسباب‌بازی، کتاب، لوازم الکترونیکی و موارد دیگر بپردازند.

۲. مرکز خرید اپتیموم اوت‌لت (Optimum Outlet)

یکی دیگر از انواع مرکز خرید معروف ازمیر ترکیه، اپتیموم اوت‌لت است. این مرکز خرید که اخیراً افتتاح شده در نزدیکی فرودگاه قرار گرفته است و به‌راحتی به فرودگاه دسترسی دارد. اپتیموم اوت‌لت شامل پنج‌طبقه است. همچنین این مرکز، طیف متنوعی از محصولات مانند لوازم برقی، جواهرات و اقلام برای کودکان و نوجوانان را ارائه می‌دهد.

علاوه بر این، این مرکز دارای یک پیست اسکی و فودکورت برای استراحت و گذران اوقات فراغت است. بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند برندهای معروف پوشاک ترکیه را در این مرکز پیدا کنند که گهگاه تخفیف‌های فصلی ارائه می‌دهند. دسترسی به پارکینگ در اینجا بسیار راحت است. پارکینگ در زیرزمین مخصوص برای بازدیدکنندگانی که با ماشین وارد می‌شوند، در دسترس است.

۳. مرکز خرید اژه پارک ازمیر (Aegean Park Izmir)

یکی دیگر از انواع مرکز خرید معروف ازمیر ترکیه که به‌عنوان یکی از مدرن‌ترین و متمایزترین مقاصد خرید شناخته می‌شود، اژه پارک ازمیر است. این مرکز با داشتن 6 سالن سینما، یک سالن بیلیارد، یک سالن بولینگ، گزینه‌های متعدد غذاخوری و مجموعه‌ای از امکانات سرگرمی دیگر، سلایق و نیازهای مختلفی را برآورده می‌کند. با 115 مغازه که مجموعه‌ای از محصولات، از جمله کیف، کفش، لباس، لوازم آرایشی و غیره را ارائه می‌دهند، برای هر خریدار چیزی در اژه پارک وجود دارد.

اگر بلیط ترکیه را تهیه کردید و به ازمیر رفتید، توصیه می‌کنیم برای گذران اوقات فراغت و تجربه یک خرید خوب، حتماً از مرکز خرید اژه پارک دیدن کنید.

02

۴. بازار کمرالتی

اگر از علاقه‌مندان بازارهای سنتی هستید و از تعامل با فروشندگان و خریداران محلی لذت می‌برید، حتماً از بازار کمرالتی هم بازدید کنید. این بازار تاریخی مکانی عالی برای خرید سوغاتی و آشنایی با فرهنگ ترکیه است. در مجاورت بازار، بناهای تاریخی قابل‌توجهی از جمله برج ساعت قدیمی، حمام و مسجد را خواهید دید.

پس از خرید، رستوران‌ها و کافه‌های جذابی در نزدیکی این بازار وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها استراحت کنید و از غذاهای ترکی لذت ببرید. اینجا جایی است که باید به سراغ صنایع‌دستی اصیل ترکیه بروید! اگر به دنبال لباس‌های عمده با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه هستید، مراکز خرید عمده پوشاک استانبول مناسب‌تر خواهند بود.

۵. مرکز خرید کیپا ازمیر

 مرکز خرید کیپا ازمیر، آخرین مرکز خرید در فهرست ۵ مرکز خرید معروف ازمیر ماست. این مرکز خرید هم برای خرید و گشت‌وگذار مناسب است و هم برای سرگرمی. مرکز خرید کیپا در ساختمانی سه طبقه واقع شده و مملو از لباس، کتاب، لوازم الکترونیکی و سایر کالاهای ضروری است. همچنین فیلم‌های جذاب ترکی و خارجی را در سینمای مجهز این ساختمان تماشا کنید. علاوه بر این، جاذبه‌های تاریخی مجاور مانند مسجد سالیچی اقلو و مسجد شادیروان فرصتی برای کاوش دوستداران فرهنگ و تاریخ است.

01

نکاتی برای خرید در ترکیه

چنانچه بلیط هواپیما ترکیه را خریداری کردید و به این کشور سفر کردید، هنگام خرید، چه در ازمیر، چه در استانبول یا هر شهر دیگری در این کشور، بهتر است به برخی نکات مهم و ضروری دقت کنید. این نکات شامل موارد زیر است:

1. مقایسه قیمت‌ها

 قبل از خرید یک محصول، قیمت‌ها را حداقل از سه فروشگاه مختلف جویا شوید و آن‌ها را با هم مقایسه کنید. باوجوداینکه اکثر فروشگاه‌های برند قیمت‌های مشابهی دارند، بررسی فروشگاه‌های دیگر به شما کمک می‌کند تا قیمت واقعی بازار را تعیین کنید.

2. از نشان‌دادن علاقه زیاد خودداری کنید

محصولات متنوعی برای خرید در ترکیه ارائه می‌شوند. بااین‌حال، توصیه می‌شود هنگام جستجوی کالای موردنظر خود نزد فروشنده، بیش از حد مشتاق ظاهر نشوید. به محصولات دیگر نیز علاقه نشان دهید، سپس خرید نهایی خود را انجام دهید.

3. غذاها و تنقلات ترکی را فراموش نکنید

خرید در ترکیه فراتر از لباس است. از تجربه خرید غذا و تنقلات ترکی لذت ببرید. Migros و Carrefour به‌عنوان فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای خرید مواد غذایی ایده‌آل هستند. با استفاده از نقشه به‌راحتی می‌توانید نزدیک‌ترین فروشگاه Migros یا Carrefour را در هر نقطه از ترکیه پیدا کنید.

4. خرید از برندهای معتبر

در فصول فروش، خرید از فروشگاه‌های برند در ترکیه بسیار جذاب است. برندهای ترک تخفیف 30 تا 50 درصدی را در هنگام فروش ارائه می‌دهند. سایر برندهای معروف نیز در شهرهای بزرگ ترکیه فروشگاه دارند.

5. لباس راحت بپوشید

خرید در مراکز خرید ترکیه مستلزم صرف زمان قابل‌توجهی است. پوشیدن کفش و لباس راحت توصیه می‌شود. همراه داشتن یک بطری آب نیز ایده خوبی است، زیرا معمولاً در فروشگاه‌های ترکیه هیچ کولر آبی وجود ندارد.

6. ساعات کاری فروشگاه را بررسی کنید

مراکز خرید ترکیه عموماً از ساعت 10 صبح تا 10 شب کار می‌کنند. توصیه می‌شود صبح‌ها خیلی زود از خواب بیدار نشوید و قبل از شروع به خرید مطمئن شوید که خوب استراحت کرده‌اید.

۷- نگران وعده‌های غذایی نباشید

رستوران‌ها و کافه‌های مختلفی در نزدیکی مراکز خرید ترکیه قرار دارند که طیف وسیعی از گزینه‌ها را برای غذاخوری ارائه می‌دهند.

8. محدودیت‌ها را بشناسید

اگر قصد خرید کالا از ترکیه و آوردن آن به ایران را دارید، مهم است که حد مجاز کالاهای وارداتی را در نظر بگیرید. شما می‌توانید با قوانین گمرکی آشنا شوید.

کلام آخر

ازمیر، یکی از شهرهای معروف ترکیه است که توصیه می‌کنیم هنگام بازدید از این کشور حتماً از آن دیدن کنید. مراکز خرید معروف ازمیر ترکیه، از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های این شهر هستند. در این مقاله سعی کردیم معروف‌ترین مراکز خرید ازمیر را به شما معرفی کنیم. زمانی که به این شهر سفر کردید، می‌توانید به یکی از این مراکز پرجنب‌وجوش مراجعه کنید.