کاشی سنتی لطیفی: بزرگترین مجموعه کاشی کاری سنتی در ایران

کاشی سنتی هزاران سال است که توسط انسان در ساخت و ساز بناهای مختلف استفاده میشود. کاشی ها نه تنها به دلیل دوام و استحکام بالا، بلکه به دلیل زیبا بودن و کاربردشان در دکوراسیون داخلی، مسجد ها، نمای بناهای تاریخی و... محبوب هستند. با گذشت زمان، نقاط مختلف جهان روش های منحصر به فردی را برای طراحی و ساخت کاشی توسعه داده اند. یکی از پیشگامان این صنعت زیبا کشور عزیزمان ایران بوده و هست.

کاشی سنتی تنوع عجیب و غریبی از رنگ ها، متریال ها، تکنیک های ساخت، استایل و طرح و شکل های مختلف را در ایران دارد. همانطور که شاید شما هم بدانید، تمامی مساجد، بناهای تاریخی و به یاد ماندنی کشور عزیزمان ایران دارای کاشی کاری های سنتی هستند که سالانه گردشگران زیادی را به تماشا فرا می خوانند.

کاشی سنتی لطیفی: بزرگترین مجموعه کاشی کاری سنتی در ایران این روزها حرف اول این صنعت را در کشور عزیزمان میزند. در ادامه این متن می خواهیم با خدمات، محصولات و ویژگی های این مجموعه و پروژه های آنها بیشتر آشنا شویم. از همین رو اگر با دیدن کاشی سنتی و روح و رنگ و لعاب آن به وجد می آیید، تا انتهای متن با ما همراه باشید.

1

کاشی کاری سنتی

 

کاشی سنتی چیست؟

کاشی سنتی از ترکیب متریال های مختلف مانند رس و... تولید میشود و در معرض دمای بالا داخل کوره پخته شده و لعاب زده خواهد شد.

این متریال های زیبا به نوعی مشخصه معماری اصیل کشور عزیزمان ایران هستند. در تمامی بناهای تاریخی، مساجد و نماهای کهن شاهد کاشیکاری های زیبایی هستیم که در هیچ کجای دنیا نخواهیم دید. کاشی سنتی انواع مختلفی دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. کاشی ها پر از رنگ و نقش هستند. رنگ های آبی، فیروزه ای و سبز پر کاربرد ترین رنگ های مصرفی در کاشی های سنتی میباشند.

با توجه به اصالت و زیبایی کاشی کاری ایرانی، این روزها شاهد استفاده آن در ساختمان های جدید و نوساز نیز هستیم. کاشی سنتی لطیفی: بزرگترین مجموعه کاشی کاری سنتی در ایران در تلاش است با استفاده از این متریال سنتی و زیبا هنر اصیل ایرانی را زنده نگه داشته و الگویی جاودان برای معماری جهان باشد.

انواع کاشی سنتی

زمانی که به معماری سنتی ایران نگاه میکنیم، حجم بالایی از تنوع طرح و رنگ را در کاشی کاری مساجد و بناهای تاریخی میبینیم. امروزه کاشی سنتی لطیفی: بزرگترین مجموعه کاشی کاری سنتی در ایران به لطف پیشرفت تکنولوژی و استفاده از متریال های بادوام و جدید به ساخت کاشی های سنتی مشابه با کاشی های قدیم میپردازد. در ادامه به معرفی انواع کاشی های سنتی تولید شده توسط این مجموعه و ویژگی ها و کاربرد هر یک خواهیم پرداخت:

کاشی معقلی

کاشی معقلی به دلیل طرح های پیچیده و رنگارنگ شان معروف و محبوب هستند. این سبک از کاشی کاری با استفاده از کاشی های خیلی ریز و با ابعاد کوچک انجام میشود. در واقع از کنار هم قرار گرفتن کاشی های کوچک با رنگ و طرح های مختلف سبک جدیدی در نمای سنتی ایرانی شکل گرفت که امروز توسط کاشی سنتی لطیفی به زیبایی تولید و اجرا خواهد شد.

این نوع کاشی کاری در زیباسازی انواع نما، حوض و طراحی نقش و نگار های خاص کاربرد دارد.

کاشی گره

یکی از تولیدات و خدمات محبوب مجموعه کاشی سنتی لطیفی، کاشی کاری گره است. این نوع کاشی کاری که بیشتر در سقف بناها و مساجد کاربرد دارد، از طرح های هندسی تند و کند ساخته میشود. ترکیب رنگ های طلایی، آبی و نقره ای در این نوع کاشیکاری جلوه ای منحصر به فرد و زیبا به ساختمان خواهد بخشید.

طرح کاشی کاری گره چینی این روزها بسیار مورد توجه معماران و طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته است.

 کاشی هفت رنگ

2

کاشی هفت رنگ

زیبا ترین عنصر کاشی کاری اصیل ایرانی از نظر ما کاشی های هفت رنگ مجموعه کاشی سنتی لطیفی هستند. این کاشی های زیبا رنگین کمانی چشم نواز میباشند. در هر قسمت از بنا که استفاده شوند، روحی تازه به آن خواهند بخشید.

همانطور که میدانید هنر، ذوق و سلیقه معماران تاریخی ایران از دیرباز زبانزد جهانیان بوده است. یکی از دلایل این شهرت، طرح های زیبا و چشم نواز کاشی هفت رنگ میباشد.

کاشی معرق

کاشی معرق یکی از پرفروش ترین تولیدات کاشی سنتی لطیفی: بزرگترین مجموعه کاشی کاری سنتی در ایران است. در مجموعه لطیفی انواع کتیبه نگاری ها با کاشی معرق انجام خواهد شد. پروژه های بی نظیری توسط این مجموعه در تهران و جای جای ایران کاشی کاری شده است که امروزه بسیار پر طرفدار و پر بازخورد بوده اند. تمامی کاشی کاری های معرق، سنتی و هفت رنگ با خطوط نستعلیق، معلی، کوفی و خوشنویسی اسلامی توسط کارشناسان و طراحان خوش ذوق مجموعه لطیفی انجام میشوند. این هنر بی نظیر را میتوان در بازار، مسجد، دانشگاه و دانشکده های هنر، کافه رستوران های سنتی، نما و دکوراسیون داخلی منازل و مجتمع های تجاری استفاده کرد.

کاشی مشبک

کاشی سنتی مشبک را این روزها در فضای پارک ها و مکان های عمومی زیاد میبینیم. این سبک از کاشی کاری به دلیل پخش نور زیبایی که به محیط می بخشد بهترین گزینه برای طراحی دکوراسیون فضای سبز و بام است.

انواع مختلف کاشی سنتی مشبک و کاربرد و نمونه های مصرف این نوع کاشی را میتوانید در وب سایت کاشی سنتی لطیفی: بزرگترین مجموعه کاشی کاری سنتی در ایران ببینید.

کاشی کاری نما

3

کاربرد کاشی سنتی

همانطور که در ابتدای متن نیز اشاره کردیم، کاشی سنتی از دیرباز کاربرد های بسیار متنوع و گسترده ای در معماری اصیل ایرانی داشته است. طبق تحقیقاتی که توسط کارشناسان خبرگزاری انجام شده، امروزه شاهد استفاده بیشتر معماری سنتی در ساختمان های نوساز و جدید هستیم.

این سبک از معماری به دلیل تنوع، زیبایی و روحی که دارد، ساختمان را زنده، چشمگیر و منحصر به فرد نشان میدهد. این روزها تا جایی که چشم کار میکند ساختمان هایی با نماهای مدرن و فلزی میبینیم. از همین رو اگر به دنبال یک متریال خاص برای طراحی نما و دکوراسیون منزل یا محل کار خود هستید، کاشی سنتی میتواند بهترین گزینه باشد. در ادامه به کاربرد کاشی های سنتی اشاره خواهیم کرد:

  • کاشی کاری مسجد: از کاشی سنتی میتوانید برای ساخت و تزئین انواع مساجد، اماکن متبرکه، محراب، گلدسته، گنبد و کتیبه استفاده کنید.
  • مرمت و بازسازی: اغلب بناهای تاریخی و مساجد ایران دارای کاشی کاری سنتی هستند. این کاشی ها به مرور زمان فرسوده شده و نیاز به مرمت دارند. کاشی سنتی لطیفی با تولید انواع کاشی های سنتی و ارائه خدمات مرمت و بازسازی میتواند به شما کمک کند.
  • کاشی کاری نما: همانطور که میدانید نمای ساختمان جزو اصلی ترین اجزای تشکیل دهنده آن است و تاثیر به سزایی در جلوه ساختمان خواهد داشت. کاشی سنتی بهترین گزینه برای نمای ساختمان و دیزاین و طراحی المان های تاریخی میادین و مراکز شهر است.
  • کاشی کاری کتیبه: انواع کتیبه نویسی توسط کاشی سنتی لطیفی: بزرگترین مجموعه کاشی کاری سنتی در ایران انجام میشود. کافیست با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید و نمونه کارهای اجرا شده توسط مجموعه لطیفی را مشاهده کنید.
  •  

کاربرد کاشی های سنتی در دکوراسیون داخلی

همانطور که میدانید دکوراسیون داخلی از ترکیب المان ها و ترکیبات متنوع در کنار هم شکل میگیرد. برای سفره خانه های سنتی، هتل ها و منازل، استفاده از کاشی معرق، مشبک و کاشی های هفت رنگ می تواند هوشمندانه ترین انتخاب طراحی دکوراسیون داخلی باشد.

این روزها تابلو های مینیاتوری بسیار زیادی توسط کاشی سنتی ساخته میشود که میتوان آنها را در مدارس، ادارات و فروشگاه ها استفاده کرد. همچنین با کنار هم قرار دادن کاشی های رنگارنگ میتوانید طرح های بی نظیری را برای دکوراسیون داخلی یک فضا خلق کنید.

مزایای استفاده از کاشی سنتی

یکی از دلایل محبوبیت کاشی سنتی دوام و طول عمر بالای آن میباشد. در اغلب ساختمان ها و بناهای تاریخی اصیل ایرانی از این متریال استفاده شده است. با این حال خیلی از بناهایی که امروز به دیدن آنها می رویم، همچنان سالم و سلامت بوده و نیاز به مرمت پیدا نکرده اند.

از همین رو میتوان حدس زد که کاشی سنتی طول عمر و دوام بالایی دارد. به خصوص در مناطق سرد و خشک می تواند طول عمر سازه ساختمان را نیز افزایش دهد. در ادامه به برخی از بهترین مزایای کاشی های سنتی اشاره خواهیم کرد:

  • طول عمر و دوام بالا.
  • متریال اصلی ساخت کاشی سنتی به وفور موجود است از همین رو به راحتی تولید خواهد شد.
  • کاشی سنتی تحت شرایط دمایی بالا و در کوره های آجر پزی پخته میشود از همین رو در برابر شرایط مختلف جوی مقاوم است.
  • تنوع بالای طرح، رنگ و نقوش سنتی زیبا.
  • قیمت ارزان و مقرون به صرفه برای تولید و اجرا.
  • امکان نصب در کف، سقف و دیوار ها.
  • نصب آسان و...

پروژه های کاشی سنتی لطیفی: بزرگترین مجموعه کاشی کاری سنتی در ایران

کاشی سنتی لطیفی یکی از بزرگترین و مطرح ترین مجموعه های فعال در این حوزه است. پروژه هایی نظیر:

  • کاشی کاری دانشگاه امام حسین تهران
  • کاشی کاری مسجد شهرک خرازی تهران
  • کاشی کاری مسجد دانشگاه امام علی تهران

و ده ها کاشی کاری نما و دکوراسیون داخلی از پروژه های اخیر این مجموعه هستند. شما میتوانید برای مشاهده خدمات، محصولات و دریافت مشاوره رایگان به وب سایت کاشی سنتی لطیفی مراجعه کرده و با کارشناسان تلفنی این مجموعه در ارتباط باشید.

تلفن تماس:

09122480802

آدرس:  تهران، بزرگراه تهران - ساوه، بعد از پرند، شهرک صنعتی مامونیه، فاز یک، تقاطع کمربندی جنوبی و بلوار میثاق، گروه صنعتی لطیفی