10 جمله ضروری ترکی برای خرید از بازارهای استانبول

ترکیه یک مقصد بسیاری عالی برای تفریح و خرید کردن است. فروشگاه و بازارهای ترکیه شهرت جهانی داشته که همه ساله ایرانیان زیادی برای خریدن لباس به این کشور سفر می‌کنند. برای اینکه هزینه رفت و آمد خود را کاهش دهید می‌توانید بلیط تهران استانبول علی بابا را بخرید. بازار گردی و خریدن لباس در شهر‌های استانبول هم نیاز به دانستن اصطلاحات و عبارات ترکی دارد. زیرا در این صورت می‌توانید با فروشندگان ارتباط بیش‌تری برقرار کنید. در این مطلب همراه ما باشید تا شما را با بیش‌تر از 10 جمله ضروری برای خرید از بازارهای استانبول راهنمایی کنیم.

یادگیری اصطلاحات ترکی برای خرید چه اهمیتی دارد؟

زبان ترکی به عنوان زبان رسمی کشور ترکیه شناخته شده است. بنابراین زمانی که برای خرید به فروشگاه‌های این کشور می‌روید، باید تا حدودی به این زبان تسلط داشته باشید. در بسیاری از فروشگاه‌ها و بازارهای ترکیه، فروشندگان از اصطلاحات ترکی استفاده می‌کنند که اگر شما با آن آشنایی نداشته باشید، دچار مشکل می‌شوید. بنابراین دانستن اصطلاحات ترکی، موجب انتخاب بهترین کالا و خدمات هنگام خرید می‌شود. همچنین یادگیری اصطلاحات زبان ترکی موجب درک بهتر توضیحات، محتوای برچسب محصولات، دستورالعمل‌ها و… هم خواهد شد. با یادگیری اصطلاحات ترکی در فروشگاه‌ها دقیقا محصول مورد نظر خود را می‌خرید.  

رایج‌ترین اصطلاحات ترکی در خرید لباس

پس از اینکه برای سفر و خرید کردن به شهر ترکیه رسیدید، اولین اقدام شما مراجعه به فروشگاه و خریدن لباس است. با بلیط لحظه آخری تهران استانبول علی بابا با هزینه کم‌تری به این شهر سفر کنید و با باقی مانده پول خود، زیباترین لباس‌ها را از مراکز تجاری استانبول بخرید. در نهایت بلیط هواپیما از استانبول به تهران علی‌بابا را هم به‌صورت لحظه آخری و با قیمت کم‌تر از سایت علی بابا رزرو کنید. در این صورت هزینه‌های رفت و آمد شما کم‌تر‌ می‌شود. بازار ترکیه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازارهای لباس جهان شناخته شده که هر نوع لباسی را می‌توان در آن پیدا کرد. شرط انتخاب لباس‌های خوب و‌ در عین حال قیمت مناسب، دانستن اصطلاحات ترکی است. شما باید اصطلاحات مختلفی را در ارتباط با سایز، رنگ، قیمت، تخفیف، مرجوعی و پرداخت و… بلد باشید. در ادامه برخی از اصطلاحات معروف برای خرید لباس را به شما آموزش می‌دهیم.

10

  • می‌خواهم یک لباس آبی بخرم.                                                                                   mavi renk bir elbise istiyorum.
  • این لباس چه قیمتی دارد؟                                                                                                          Bu elbise kç para?                  
  • آیا این لباس تخفیف دارد؟                                                                                                Be elbise indirimde mi?
  • می‌خواهم‌ این لباس را به فروشگاه مرجوع کنم.                                                        Bu elbiseyi iade etmek istiyorum?
  • مغازه لباس فروشی کجاست؟                                                                                             Giyim magazasi nerede?
  • آیا می‌توانم با کارت اعتباری پرداخت کنم؟                                                       Kredi kartiyla ödeme yapabilir miyim? 
  • سایز من چنده؟                                                                                                                               Bedenim ne?

رایج‌ترین‌ اصطلاحات ترکی در خرید مواد غذایی

تصور کنید که برای مسافرت به کشور ترکیه رفتید و دلتان می‌خواهید طعم یکی از غذاهای خاص آن را بچشید. برای این کار باید به فروشگاه‌های این شهر رفته و کمی مواد غذایی تهیه کنید. اما نمی‌دانید که چطور قیمت محصولات را بپرسید؟ مثلا بگویید مبلغ این گوشت چقدر است؟ با یک مثال ساده به شما توضیح دادیم که اصطلاحات ترکی حتی در خرید مواد غذایی هم بسیار مهم هستند و دانستن آن فایده بسیار زیادی دارد. باید بدانید که خرید مواد غذایی یک خرید معمولی نیست، در حین خرید شما با آدم‌های زیادی از هر قشر و سن روبرو می‌شوید. با دانستن اصطلاحات و زبان ترکی ارتباط خود را با افراد دیگر قوی‌تر می‌کنید و با اشتراک تجربیات و‌ دانش، از جزئیات بیش‌تری درباره محصول با خبر می‌شوید.

  • می‌توانم یک پنیر بخرم؟                                                                                             Biraz peynir alabilir miyim?
  • مبلغ این گوشت چقدره؟                                                                                                                Bu et ne kadar?
  • آیا این سبزیجات ارگانیک هستند؟                                                                              sebzelerin hepsi organik mi?
  • این میوه‌ها تازه هستند؟                                                                                                       Bu meyveler taze mi?
  • می‌توانم یک‌بطری آب بخرم؟                                                                                          Bir şişe su alabilir miyim?
  • چه ادویه جاتی را برای خرید توصیه می‌کنید؟                                                       Hangi baharatlari tavsiye edersiniz?
  • می‌توانم یک بسته شکر بخرم؟                                                                                  Bir paket şeker alabilirmiyim?          

رایج‌ترین اصطلاحات ترکی که فروشندگان می‌گویند!

برای هرگونه خریدی در استانبول ضروری است که با اصطلاحات فروشندگان آشنایی داشته باشید. با خرید بلیط هواپیما از استانبول به تهران و برعکس به راحتی و در کم‌ترین زمان می‌توانید به این شهر توریستی سفر کنید. برخی از سفرها ممکن است فقط برای خریدن پوشاک و‌‌ وسایل باشد. بنابراین لازم است وقتی که وارد فروشگاه می‌شوید، اصطلاحات فروشندگان را هم بلد باشید. در این صورت راحت‌تر با آن‌ها ارتباط برقرار کرده و برای کاهش قیمت می‌توانید چانه بزنید.

11

  • خوش آمدید / فروشندگان برای خوش آمد گویی از شما استفاده می‌کنند                                                          Hos geldiniz
  • چه چیزی لازم دارید؟                                                                                                              Ne arzu edersiniz?
  • سایز شما چیست؟                                                                                                                    Bedeniniz nedir?
  • رنگ مورد علاقه شما کدام است؟                                                                                Hangi renk tercih edersiniz?
  • چیز دیگری می‌خواهید؟                                                                                        Baska bir sey istiyor musunuz?
  • می‌توانیم به قیمت نقدی اقساط بدهیم؟                                                                    Pesin fiyatina taksit yapabiliriz?
  • می‌توانید امتحان کنید                                                                                              Isterseniz deney bilirsiniz       

رایج‌ترین اصطلاحات ترکی برای تخفیف گرفتن

یکی از رایج‌ترین عادت‌های ایرانیان، گرفتن تخفیف هنگام خرید است. مسافران حتی هنگام گرفتن بلیط هواپیما از استانبول به تهران هم درخواست تخفیف می‌کنند! البته با بلیط‌های لحظه آخری می‌توان هزینه بلیط را کاهش داد. اما برای خرید کر‌دن از فروشگاه‌های بزرگ، امکان گرفتن تخفیف وجود ندارد. مگر اینکه در جشنواره، خودشان مقداری تخفیف کنار قیمت ثبت کنند. البته برای خرید در بازارها و فروشگاه‌های سنتی به راحتی با دانستن چندین اصطلاح ترکی می‌توانید از فروشنده تقاضای تخفیف داشته باشید. برای گرفتن تخفیف کافی است جمله‌های زیر را بگویید.

  • Bu üründe indirim var  
  • indirim yapmiyor musunuz?

دانستن اصطلاحات و عبارات ترکی، کمک شایانی به شما در خرید بهتر محصولات می‌کند. چه برای خرید لباس و چه مواد غذایی و… شما باید اصطلاحات ترکی را بدانید تا به راحتی با فروشندگان ارتباط گیرید. در این مطلب تمامی اصطلاحات و عبارت مهمی که برای خرید کردن نیاز دارید، برای شما جمع آوری شده است. بنابراین بدون هیچ نگرانی به فروشگاه و بازار‌های شهر استانبول رفته و وسیله دلخواهتان را بخرید. شما می‌توانید برای خرید بلیط هواپیما از استانبول به تهران به سایت علی بابا مراجعه کنید یا بلیط لحظه آخری تهران استانبول علی بابا را بخرید. در این سایت بلیط‌های هواپیمایی در زمان‌های مختلف و با ایرلاین‌های متفاوت به فروش می‌رسند.