بهره‌گیری از ماشین ظرفشویی چه مزایایی دارد؟

 یکی از مسائلی که ممکن است لذت آشپزی و خصوصا برگزاری میهمانی‌ها در منزل را برای میزبان و خصوصا کدبانوی خانه کاهش دهد و گاهی حتی آن را تبدیل به یک نگرانی اساسی کند، کوهی از ظرف‌های شسته نشده است که در پایان روز به جای می‌ماند. حتی در برخی موارد این مشکل ممکن است باعث بروز اختلاف‌هایی در بین اعضای خانواده نیز شود.

نه تنها شستن ظرف‌ها با دست کاری وقت‌گیر و انرژی‌بر است، بلکه در تماس بودن دست‌های شما با مواد شیمیایی موجود در شوینده‌ها و همچنین احتمال شکسته شدن ظروف در هنگام شست و شو از جمله نگرانی‌های پیش رو است. بهره‌گیری از یک ماشین ظرفشویی کارا، همچون ظرفشویی بوش، کارسازترین راه برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه بوده و مکمل باقی وسایل منزل و خصوصا تجهیزات آشپزخانه شما خواهد بود. در این مطلب به شرح چهار نکته اساسی که بیانگر لزوم استفاده از ماشین ظرفشویی هستند می‌پردازیم.

رعایت بیشتر بهداشت با ماشین ظرفشویی

اسفنج‌هایی که جهت شستن ظروف بکار می‌روند بهترین بستر برای رشد باکتری‌هایی سمی‌اند که ممکن است مسمومیت غذایی ایجاد کنند. بر خلاف شستن ظروف با دست و با استفاده از اسفنج، ماشین ظرفشویی با بهره گیری از آب داغ، جایی برای رشد باکتری‌ها و سایر عوامل بیماری‌زا باقی نمی‌گذارد. به طور مثال قابلیت Hygiene Plus در ظرفشویی‌های بوش، یک قابلیت شستشوی آنتی باکتریال است که با از بین بردن 99% جرم روی ظروف، بهداشت حداکثری آنها را تضمین می‌کند. این هدف با شستشوی ظروف با آب 70 درجه به مدت تقریبی 10 دقیقه پایانی برنامه شستشو توسط ماشین میسر می‌شود. این فرآیند، بهداشت حداکثری ظروف آشپزخانه را برای تمامی اعضا خانواده و خصوصا افرادی که دارای آلرژی هستند فراهم می‌کند.

شستشوی قوی و ظرف‌هایی کاملا تمیز

یک سینی پر از لازانیا سر میز شام ممکن است در عرض 5 دقیقه خالی شود، اما شستن آن شاید دو برابر این زمان و یا حتی بیشتر طول بکشد. زمان زیادی که برای خراشیدن پنیر خشک شده در کناره سینی صرف می‌شود، ممکن است لذت آشپزی را به چیزی کمتر از آنچه که باید باشد کاهش دهد. ماشین‌های ظرفشویی کارآمد همچون ماشین ظرفشویی بوش، باقیمانده‌های سخت شده غذا را توسط پاشنده‌های آبِ فشار بالا می‌زداید و تنها کاری که توسط شما انجام می‌پذیرد، خالی کردن باقیمانده‌های غذا از ظروف قبل از قرار دادن آنها در دستگاه خواهد بود. همچنین سایر ظروف مانند لیوان‌های بلند یا شیشه شیر کودک که شستن آنها وقت‌گیر و بسیار سخت است، به علت بهره‌گیری از پاشش قوی آب داغ نیز به راحتی توسط ماشین ظرفشویی قابل انجام است.

صرفه‌جویی در زمان

پس از صرف غذا و قرار دادن ظروف در ماشین ظرفشویی می‌توانید آشپزخانه را ترک کرده، به استراحت پرداخته و یا به دیگر کارهای دلخواه خود بپردازید. لزوم بهره‌گیری از ماشین ظرفشویی و استفاده از آن در جهت صرفه جویی در زمان در روزهایی که مشغله بالایی دارید، خصوصا در زمانی که میزبان یک میهمانی هستید و پس از صرف وعده غذایی ظروف بسیاری بر جای می‌ماند، بیشتر حس خواهد شد. به طور میانگین شستن ظروف یک خانواده با جمعیت متوسط، روزانه در حدود 60 دقیقه وقت می‌گیرد، در صورتی که قرار دادن ظرف‌ها در ماشین ظرفشویی تنها 9 دقیقه زمان خواهد برد و در انتها شما علاوه بر رسیدگی به سایر امور و یا استراحت کردن، 51 دقیقه از زمان خود را ذخیره کرده‌اید.

صرفه‌جویی در مصرف آب

از دیگر مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی، صرفه‌جویی در مصرف آب است. شاید اطلاع از میزان تفاوت مصرف آب در شستن ظروف با دست در مقایسه با مقدار آب مصرفی توسط ماشین ظرفشویی برای شست و شوی همان مقدار ظرف تعجب آور باشد. در نگاه اول ممکن است چنین به نظر برسد که شستن ظرفها با دست، آب زیادی مصرف نمی‌کند اما بر اساس مطالعات آماری اخیر، بهره‌گیری از اینگونه دستگاه‌ها 74 درصد از آب مصرفی در شست و شوی را کاهش داده است.

خرید ماشین ظرفشویی بوش

انتخاب بهترین و مناسب‌ترین دستگاه برای انجام شست و شوی ظروف نیز بسیار مهم بوده و برای دست یافتن به بهترین انتخاب می‌بایست متغیرهای متعددی را لحاظ کنید. در میان تولیدکنندگان برتر لوازم خانگی، از دیرباز کمپانی بوش از پیشروترین تولیدکنندگان ماشین ظرفشویی بوده و با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های انحصاری خود، محصولاتی بی‌نقص، با بالاترین استانداردهای موجود و بالاترین سطح تطبیق‌پذیری با فضای آشپزخانه را تولید و عرضه کرده است. یکی از برتری‌های ماشین ظرفشویی بوش، امکان انتخاب گنجایش‌های مختلف و همچنین مدل‌های مختلف بر اساس نیاز شما و نوع قرارگیری آن در آشپزخانه بوده و این محصول را به یکی از پرفروش‌ترین ماشین‌های ظرفشویی بدل کرده است. این شرکت نه تنها در ساخت اینگونه دستگاه‌ها حرف اول را می‌زند، بلکه دیگر محصولات تولیدی آن، همچون یخچال‌های ساید بای ساید بوش، از جمله با کیفیت‌ترین و کاراترین لوازم خانگی در دنیا به شمار می‌آیند.

همانطور که خرید و استفاده از یک ماشین ظرفشویی دارای مزیت‌های بسیاری همچون کاهش مدت زمان تماس دست‌ها با شوینده‌ها در طی روز است، به همان اندازه قبل از انتخاب یک دستگاه مناسب، موارد متعددی را باید در نظر بگیرید تا به محصولی منطبق بر نیازها و ترجیحات خود و همچنین محدودیت‌های فضای آشپزخانه منزل دست یابید. اولین و مهم‌ترین مورد، قرارگیری مناسب دستگاه و نزدیکترین فاصله تا سینک ظرفشویی و اتصالات آبرسانی داخل آشپزخانه خواهد بود. ممکن است ترجیح شما انتخاب یک دستگاه با بالاترین گنجایش باشد، اما بهتر است انتخاب سایز آن با دقت عمل بالایی صورت پذیرد. همچنین لحاظ نمودن بودجه‌ای که به این خرید اختصاص می‌دهید و نیز جابجایی‌های احتمالی محل سکونت، از مهمترین نکاتی است که باید در نظر داشته باشید. با بهره گیری از دسته‌بندی دقیق لوازم خانگی بوش در فروشگاه آنلاین تهران بوش به راحتی می‌توانید محصول مورد نظر خود را بر اساس گنجایش و چگونگی قرارگیری آن در میان مجموعه تجهیزات آشپزخانه خود انتخاب کرده و به محصولی ایده آل دست یابید.