نکاتی جالب درباره ارمنستان که نمی دانید

ارمنستان کشوری در همسایگی ایران است و بخاطر عدم نیاز به ویزای توریستی، هزینه معقول و دسترسی آسان، یکی از کشورهای گردشگری محبوب ایرانیان به حساب می آید. در مورد ارمنستان نکاتی هستند که شاید جالب بوده و حتی نیاز باشد گردشگران پیش از سفر به این کشور آن ها را بدانند.

طولانی ترین تله کابین جهان

اگر با تور ارمنستان قصد داشته باشید به این کشور سفر کنید، در طول سفر معمولاً اکثر تورها گردشگران را به یکی از محبوب ترین تله کابین های ایروان واقع در روستای هالیدروز میبرند. این تله کابین در زمانی که ساخته شد، با بیش از 4 کیلومتر طول طولانی ترین تله کابین جهان بود و اولین شخصی هم که سوار بر آن شد، سرژ سرکیسیان رئیس جمهور ارمنستان بود.

نمادهای ارمنستان

 

شاید برایتان جالب باشد اما کوه آرارات که در ترکیه قرار دارد، از نمادهای ملی ارمنستان به حساب می آید و مردم ارمنستان بر این باورند که کوه آرارات از ایروان در برابر زلزله ها محافظت کرده است. در گذشته های دور، ترکیه و کوه آرارات جزء قلمرو ارمنستان به حساب می آمدند و این کوه در ادبیات ارمنی، جایگاه والایی دارد.

31

نماد دیگر ارمنستان، زردآلو است. زردآلو از معدود میوه هایی است که در هرکجای این کشور می توان انواع مختلفش را پیدا کرد. ارمنی ها می گویند رنگ نارنجی پرچم کشورشان نمادی از زردآلو می باشد.

ارمنی ها و زبان انگلیسی

گردشگران تور ارمنستان زمینی که به زبان ارمنی مسلط نیستند می بایست در سفر به این کشور، به زبان انگلیسی صحبت کنند. اما جالب است بدانید تنها مردم ایروان به زبان انگلیسی مسلط بوده و خارج از ایروان، هیچ کسی به زبان دیگر به غیر از ارمنی و روسی تسلط ندارد.

در سفر به ارمنستان قوانینی هستند که خوب است گردشگران از آن ها مطلع باشند تا در این کشور به مشکلی برخورد نکنند:

1) اینکه در ایران به راحتی از هر کجای خیابان صورت پیاده عبور می کنید، انجام دادن این کار در ارمنستان می تواند با برخورد پلیس های خیابانی و مجازات های سنگینی به همراه باشد. برای عبور از عرض خیابان ها مسیرهایی مشخص شده که عبور خارج از آن مسیر، خلاف قانون است.

2) شاید شما هم از معدود افرادی باشید که دوست دارید در کوچه و خیابان ها در کنار راه رفتن، آواز هم بخوانید. خوب است بدانید در ارمنستان رقص و آواز بطوری کلی ممنوع بوده و آواز خواندن در نیمه شب هم مجازات به همراه دارد.

32

3) ارمنی ها به شدت روی تاریخ و مذهب خود حساس هستند. گردشگران تور زمینی ارمنستان در سفر به این کشور می بایست همواره به تاریخ و مذهب این کشور احترام بگذارند چرا که بی احترامی به تاریخ و مذهبشان علاوه بر برخورد مرد، با مجازات هایی همراه خواهد بود.