نگاهی به مهم‌ترین خدمات قالیشویی و ویژگی‌های آن

به دلایل گوناگون، امروزه دیگر برای شستشوی موکت ، فرش، پرده، مبلمان و موارد مشابه، استفاده از خدمات شرکت‌های قالیشویی به انتخاب اول مردم تبدیل شده است. افزایش هزینه آبونمان آب مصرفی، کمبود فرصت، سختی انجام کار و نداشتن فضای مناسب، شاید مهم‌ترین دلایل این تصمیم باشد. اما اگر تصور می‌کنید که خدمات قالیشویی تنها به شستشوی فرش و قالی محدود است؛ توصیه می‌کنیم تا انتهای این نوشته همراه ما باشید. در این نوشته به‌طور خلاصه با مهم‌ترین خدمات قالیشویی آشنا می‌شوید.

شستشوی فرش

همان‌طور که از نام این موسسات پیداست؛ شستشوی فرش و قالی مهم‌ترین خدمت این شرکت‌ها است. یک شرکت حرفه‌ای، فرش‌های شما را به‌صورت لول شده تحویل گرفته و پس از شستشو و خشک شدن، به صورت لول و کاور شده، تحویل شما می‌شود. یک قالیشویی حرفه‌ای برای هر فرشی از روش مشخصی استفاده می‌کند. شستشوی فرش‌های دستی، ماشینی، قالی‌ها و قالیچه‌ها، با جنس الیاف مختلف، از جمله پشم، کرک، کرک و ابریشم و ابریشم خالص، همگی بر انتخاب روش شستشو، ماده شوینده انتخابی و... موثر است.

4_5782646170929071902

 شستشوی پرده

این روزها شرکت‌های قالیشویی گستره خدمات خود را افزایش داده و می‌کوشند با پوشش دادن تمام نیازهای مرتبط با شستشو، نیازهای بیشتری از مشتریان را برطرف کنند. شستشوی پرده یکی از این خدمات مهم است. پرده‌ها در شکل دادن و زیبایی خانه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و وجود آنها علاوه بر کاربردی بودن، از نظر زیبایی شناسی نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند. بنابراین معمولا پرده‌ها از قیمت بالایی برخوردار بوده و شستشوی آنها باید با دقت و کیفیت بسیار بالاتری انجام شود.

4_5782646170929071903

از آنجا که پرده‌ها از متراژ، طول و عرض بالایی برخودار هستند؛ شستشوی پرده در خانه و با استفاده از ماشین لباسشویی‌های معمول، سخت و تقریبا غیر ممکن است. شستشوی پرده در خانه علاوه بر اینکه می‌تواند ماشین لباسشویی شما را دچار اشکال کند؛ ممکن است به خود پرده نیز آسیب رسانده و از کیفیت و زیبایی آن بکاهد. بنابراین بسیار به‌صرفه است که کار شستشوی آنها را نیز به موسسات قالیشویی بسپارید.

شستشوی مبلمان

در اغلب مبل‌های مورد استفاده در خانه، از رویه پارچه‌ای استفاده می‌شود. رویه‌های پارچه‌ای از زیبایی و راحتی بسیار بالایی برخوردار هستند؛ اما به همین اندازه هم استعداد جذب آلودگی‌ها و کثیف شدن دارند. مشکل دیگر این است که رویه مبلمان را نمی‌توان برای هر شستشو جدا کرد؛ و در نتیجه شستشوی آن بدون تجهیزات لازم و حرفه‌ای گاهی سخت و حتی غیر ممکن می‌شود. اگر در این کار بی‌تجربه باشید و بخواهید شستشوی رویه مبلمان را به کمک ابر و اسکاج و مواد شوینده، خودتان انجام دهید؛ احتمالا نتیجه نهایی کار، آسیب دیدن مبلمان، چرک مرده شدن رویه آن و خستگی شما خواهد بود.

4_5782646170929071901

شستشوی مبل علاوه بر تجربه، نیازمند تجهیزات لازم است. این تجهیزات شامل جاروبرقی مخصوص شستشوی سطح پارچه و همچنین دستگاه وکیوم برای مکش رطوبت سطحی ایجاد شده روی آن است. این تجهیزات در کنار مواد شوینده مناسب، کمک می‌کند با کمترین میزان رطوبت و در زمانی کم، مبلمان شما تمیز شده و تنها ساعاتی پس از شستشو قابل استفاده مجدد باشد.

شستشوی موکت

در گذشته موکت‌ها معمولا به معنای کفپوشی ارزان قیمت بودند؛ اما امروزه موکت‌ها، از کیفیت و تنوع بسیار بالایی برخوردار شده و قیمت آنها نیز به همین نسبت بالا رفته است. شستشوی موکت ها در محل، دلیل دیگری نیز دارد. این کفپوش‌ها را معمولا به صورت نصب شده استفاده می‌کنند. بنابراین جابجایی آن سخت است. در چنین شرایطی استفاده از روش‌های خشکشویی موکت، اجازه می‌دهد که بدون جابجایی، کار شستشوی آنها انجام شود.

در نهایت توصیه می‌کنیم برای استفاده از این خدمات، به سراغ خدمات قالیشویی با سابقه، مجوز دار و دارای کادر حرفه‌ای بروید؛ و به‌خاطر چند درصد ارزان‌تر بودن تعرفه خدمات، کار خود را به مجموعه‌های متفرقه نسپارید.