حال و هوای کتابخانه ایران‌مال در فصل امتحانات +عکس

در سال‌های اخیر فضای قابل‌توجهی به‌عنوان پاساژ، سنتر و مال در شهرهای بزرگ ایران به‌خصوص تهران جانمایی و به بهره‌برداری رسیده که این مکان‌ها با توجه به خدمات قابل‌ارائه خود بازدیدکنندگان و مخاطبان خاص خود را دارند.

بررسی‌ها نشان از آن دارد برخی افراد برای خرید کالا، صرف غذا، رفع نیازهای ورزشی، بهداشتی، پزشکی و آرایشی و حتی گذران وقت به مراکز خرید و مال‌ها سر می‌زنند که بازار بزرگ ایران از این قاعده مستثنا نیست و در آینده نزدیک ایران‌مال یا همان بازار بزرگ ایران تمام این نیازها را برای جامعه ایرانی و توریست‌ها رفع خواهد کرد.

چهره متفاوت ایرانمال در فصل امتحانات

در اوایل هفته و ساعات ابتدایی روز عموماً بازار شرایط خلوتی را تجربه می‌کند و کمتر کسی به بازار و به‌خصوص کتابخانه سر می‌زند اما در روزهای اخیر با آغاز فصل امتحانات کتابخانه جندی‌شاپور حال و هوای جدیدی را تجربه می‌کند و برخلاف گذشته که بیشتر افراد در این مکان دست به دوربین و در حال گرفتن سلفی بودند، اکثر مراجعه‌کنندگان به این قسمت از بازار قلم‌به‌دست و در حال مطالعه متون درسی هستند.

3

سه دختر جوان که به نظر می‌رسد ترم اول دانشگاه را به‌تازگی آغاز کرده‌اند، دور یکی از میزهای چوبی کتابخانه گرد هم آمده‌اند و مشغول به مطالعه درس‌های خود هستند، کتابخانه ایران‌مال را دلیل حضور خود در این مجموعه بیان و ادامه می‌دهند: طی چند روز اخیر به‌واسطه آغاز فصل امتحانات کتابخانه بازار بزرگ ایران را برای مطالعه درس انتخاب کرده‌اند.

2

یکی از این دختر خانم‌های جوان بیان می‌کند: در گذشته از کتابخانه باغ کتاب استفاده می‌کردیم اما به دلیل ازدحام جمعیت و هزینه‌های جاری این مجموعه، کتابخانه جندی‌شاپور مقصد بعدی ما انتخاب شد.

وی ابراز امیدواری می‌کند که کتابخانه جندی‌شاپور هرچه سریع‌تر کاربری کتابخانه را به خود بگیرد و البته این موضوع باعث تعیین هزینه ‌برای استفاده از امکانات آن نباشد.

1

این دانشجو بیان می‌کند: یکی از مشکلات حضور در کتابخانه جندی‌شاپور عدم دسترسی آسان به مجموعه است، زیرا افرادی که از خودروی شخصی استفاده نمی‌کنند باید از ایستگاه‌های مترو، آژانس بگیرند که این موضوع برای دانش آموزان و دانشجویان در طولانی‌مدت هزینه‌بر است.

او ادامه می‌دهد که برای تفریح فروشگاه‌های بزرگ را انتخاب نمی‌کند و تنها برای رفع نیاز به چنین مجموعه‌هایی ورود می‌کند اما بازار بزرگ ایران شرایط دیگری را دارد و کتابخانه عاملی است که برای چند بار به این مجموعه سر زد.