خدمات سمپاشی

سم و سمپاشی چیست ؟

سم ماده ای است که منشا آن می تواند گیاهی، حیوانی، و شیمیایی باشد. سمپاشی برای از بین بردن جانوران و حشرات موذی و همچنین برای حذف علف های هرز  و یا رشد گیاهان استفاده می شود. بعضی سم ها نقش ضدعفونی کنندگی و گند زدایی دارند. بیشتر مردم متاسفانه با روش صحیح سمپاشی آشنا نیستند و همین موضوع باعث ایجادمشکلات تنفسی برای خود و خانواده شان می شود. می توان گفت که سمپاشی باید زیر نظر متخصص مربوطه انجام گیرد برای این امر می توان از خدمات سمپاشی کمک گرفت. ما در اینجا انواع سمپاشی، گندزدایی، و روش صحیح انجام آن را برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد.

انواع سمپاشی و روش انجام

همان طور که می دانید سمپاشی انواع مختلفی دارد.که عبارتند از سمپاشی محلولی و سمپاشی دودی و غیره... ما در اینجا به چند مورد از سمپاشی ها می پردازیم:

سمپاشی برای ساس: ساس حشره ای خونخوار و با شکل و اندامی خیلی کوچک می باشد که رنگی قرمز یا قهوه ای دارد. این حشره در درز ها و شکاف ها وارد می شود و بهترین جای آن روی وسایل چوبی میباشد. وجود ساس در منزل می تواند آزار دهنده باشد و آرامش خانواده را به هم بزند از این رو بهترین روش برای از بین برد این نوع حشرات سمپاشی می باشد. سمپاشی اگر به طور صحیح انجام شود می تواند تا 90 درصد موجب از بین رفتن ساس ها شود. تمام وسایل چوبی مانند تخت خواب، مبل چوبی، کمد،  کف کمد، فرش ها، تشک ها و درز ها ، شکاف ها به صورت کامل  باید سمپاشی شود. بهترین زمان برای سمپاشی شب می باشد. اگر به هر دلیلی ساس ها از بین نرفتن می توان از طریق سمپاشی دودی اقدام کرد که می توان از قرص یا پودر گوگرد استفاده کرد. در هنگام سمپاشی باید جلوی دهن و بینی خود را با ماسک بپوشانید و از خوردن و آشامیدن  در هنگام سمپاشی جدا خودداری کنید.

سمپاشی درختان:  درختان هم باید برای از بین رفتن حشرات و آفات های آنها مورد سمپاشی قرار بگیرند بهترین زمان برای سمپاشی درختان زمستان و بعد از هرس آنها و یک هفته قبل از رشد جوانه ها باشد.  سمپاشی در زمستان می تواند باعث کم شدن

سمپاشی درختان

آفات درختان در بهار و تابستان بشود. در هنگام سمپاشی ابتداد باید جلوی دهان و بینی خود را پوشاند و سم مورد استفاده را با آب ولرم مخلوط کرد سم باید به صورت یک محلول یک دست باشد. در هنگام سمپاشی قسمت تنه درختان باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. سم استفاده شده برای سمپاشی درختان، می تواند یک مخلوط حشره کش و کنه کش باشد و یا می توان از مخلوط قارچ کش و باکتری کش استفاده کرد.

سمپاشی سوسک: سوسک جز حشرات موذی می باشد که در اکثر منازل وجود دارد و وجود آن در منزل باعث از بین رفتن آرامش می شود. سوسک بیشتر از راه چاه فاضلاب و لوله فاضلاب وارد منزل می شود شاید بسیاری از این افراد که در منزل خود سوسک دارند از روش های مختلفی برای از بین بردن این حشرات استفاده کرده اند. مانند ریختن نفت در لوله فاضلاب یا استفاده از مواد حشره کش یا  استفاده از قرص حشره کش که نتیجه نگرفته اند و یا شاید برای یک مدت کوتاه باعث از بین رفتن سوسک ها شده است بهترین را سمپاشی می باشد که تا حدود 90 درصد باعث نابودی این حشرات موذی می شود.

چگونه در برابر ویروس کرونا وسایل و سطوح را ضد عفونی کنیم؟

همان طور که میدانید امروزه جهان با یک ویروس جهش یافته رو به رو می باشد که به یک عامل کشنده و خطرناک تبدیل شده است اما راه های وجود دارد که به این ویروس مبتلا نشویم توصیه پزشکان و متخصصین استفاده از مواد ضد عفونی کننده و قرنطینه در منزل میباشد در اینجا ما در مورد نحوه ضدعفونی کرد توضیح خواهیم داد . بهترین محلول برای ضدعفونی کرد محلول نسبت 1به 5 وایتکس به آب میباشد. و یا محلول رقیق شده الکل، این ترکیب باعث می شود دیواره ویروس که از جنس لیپید و چربی میباشد از بین برود. و مانع از انتقال آن می شود.اگر به طور صحیح ضدعفونی کنیم به راحتی می توان از خطر این ویروس در امان بود.  

مهم ترین مکان های که می تواند عامل انتقال ویروس کرونا باشد:  مهم ترین مکانی که این ویروس روی آن قرار می گیرد و می تواند به راحتی وارد بدن ما شود دست ها می باشد. می توان با شستشوی دست ها را با آب ولرم و..

2

 

ضدعفونی کردن وسایل

صابون و یا مایع دستشویی به مدت 20 ثانیه بشویید و همچنین بعد از خشک کردن دست ها با دستمال کاغذی می توان از ژل ضد عفونی کننده بهداشتی استفاده کرد. این کار باعث می شود که ویروس کرونا به طور کامل از روی پوست حذف شود. دوم روش برای ضد عفونی کردن شستن لباس ها می باشد که با آبی که دمای آن 60 درجه سانتیگراد باشد می تواند این ویروس را به طور کامل از روی لباس پاک کرد . سومین مکانی که باید پاکسازی شود وسایلی می باشد که بیشترین تماس را با آن ها داریم مثل گوشی موبایل، کنترل تلویزیون، سویچ، صفحه کلید کامپیوتر و خودکار، میز، دسته کیف، میباشد که این وسایل را می توان با محلول آب و وایتکس یا با الکل رقیق شده تمیز کرد تمیز کردن باید به صورت درست انجام شود و گرنه به طور کامل از روی این وسایل پاک نخواهد شد. چهارمین مکان برای ضد عفونی کردن ویروس کرونا سطوحی میباشد که بیشترین تماس را با آنها در طول روز دارید به عنوان مثال سانسور، دستگیره در، دستگیره و میله های اتوبوس و مترو می باشد که باید این سطوحی که با آن ها تماس دارید اگر در منزل یا محل کار می باشد به صورت مداوم ضدعفونی شود اگر بیرون از منزل و محل کار می باشد باید بعد از دست زدن به این سطوح دست خود را به روشی که در بالا توضیح دادیم تمیز و ضدعفونی شود. با این روش ها و استفاده از مواد ضدعفونی کننده دیگر ویروس کرونا نمی تواند خطر ساز باشد.

شرکت سمپاشی کاسپین

ارائه خدمات سمپاشی و طعمه گذاری در تمام مناطق تهران و کرج بصورت فوری و شبانه روزی

تلفن تماس : 02155505185

تلفن همراه : 09106682600 - 09190445812 - 09378505613