معرفی قفل هوشمند درب ضد سرقت

اگر شما هم جزو آن دسته از آدم هایی هستید که پس از ترک آپارتمان ذهنتان مشغول باز یا بسته بودن درب منزل تان می ماند حتما مقاله زیر را بخوانید.

معمولاً همه ی ما اولین کاری که هنگام رسیدن به درب انجام می دهیم جستجوی کلید است. این قضیه در شرایط عادی هم جالب نیست، چه رسد به وقتی که دستانمان پر باشد و مجبور باشیم کلید را از داخل کیف مان پیدا کنیم. این مشکل چندین سال است که توسط تکنولوژی قفل های الکترونیکی حل شده است اما به دلایلی مانند تبلیغات ضعیف و شرایط نامساعد اقتصادی کشور مردم به درستی با این محصول آشنا نشده اند و از اطلاعات کافی در این زمینه برخوردار نیستند.

یکی از بهترین راه ها برای ورود بی دردسر به خانه استفاده از قفل دیجیتال است

قفل رمزدار درب آپارتمان یک فناوری جدید است که به کاربران این امکان را می دهد تا بدون نیاز به کلید و فقط با استفاده از رمز عبور، ریموت کنترل از راه دور یا تلفن همراه بتوانند درب خانه شان را باز کنند و بدون دغدغه ی همراه داشتن کلید به راحتی وارد خانه شوند. قفل دیجیتال یا قفل هوشمند درب خانه چندین سال قبل در کشورهای اروپایی مورد استفاده قرار گرفت و از چند سال پیش وارد کشور ما شد. اما به دلیل قیمت بالایی که داشت نتوانست جایگاه خوبی در بین اعضای جامعه بدست آورد و فقط مورد استفاده طبقات ثروتمند جامعه قرار گرفته بود. به تدریج و با توجه به احساس نیاز جامعه به این محصول تولید کنندگان کشورمان تصمیم گرفتند قفل الکترونیکی درب ورودی آپارتمان را تولید کنند و قیمت این قفل را تا جایی کاهش دهند که بیشتر افراد جامعه بتوانند از آن استفاده نمایند.

تولید قفل هوشمند در ایران

شرکت تولیدی قفل رمزدار کلیتک از سال 2016 فعالیت خود را در زمینه تولید قفل های الکترونیکی kelitec آغاز کرد و موفق به تولید سه نوع قفل دیجیتالی ایرانی در مدل های رمزی و ریموتی و موبایلی شد. محصولات این شرکت گزینه های جالبی مانند تبدیل دستگاه ها به یکدیگر و همچنین استفاده از ماتریس اطمینان را دارند. تبدیل دستگاه ها به یکدیگر بدان معنی است که اگر شخصی قفل دیجیتال رمزی را خریداری کند و بعداً برای باز کردن درب نیاز به استفاده از تلفن همراه داشته باشد به راحتی می تواند برد الکترونیکی مورد نیاز را از شرکت خریداری و روی قفل قبلی خود اضافه کند. همچنین در رابطه با الگوریتم ماتریس اطمینان نیز می توان گفت که این شرکت تنها شرکتی می باشد که موفق به استفاده از این الگوریتم روی قفل الکترونیکی خود گشته و توانسته است از اداره ثبت اسناد کشور گواهینامه ثبت اختراع دریافت نماید. شرکت کلیتک به کاربران خود این امکان را می دهد تا قبل و بعد از رمز عبور خود تعداد نامحدودی رقم برای سردرگم کردن افراد حاضر در محل وارد نمایند. به عنوان مثال اگر رمزعبور مشخص شده عددی مانند 733190 باشد کاربر می تواند عددی مثل 987787331909965 را وارد کند.

قفل رمزدار درب ضد سرقت

هزینه قفل رمزدار درب ضدسرقت ایرانی در برابر قفل های الکترونیکی وارداتی چقدر است؟

قفل دیجیتالی kelitec یک قفل دیجیتال ارزان است و این محصول تنها با پرداخت یک تا دو میلیون تومان به دست مشتری می رسد و می توان با پرداخت هزینه ای در حد 250 هزار تومان آن را نصب و راه اندازی نمود. این در حالی است که قیمت قفل های رمزدار خارجی بسیار بیشتر از این مارک داخلی باشد و حتی در برخی موارد، کاربران برای خرید برندهای وارداتی مجبور به پرداخت هزینه هایی بالغ بر 20 میلیون تومان هزینه می شوند و همین قضیه حاکی از آن است که خیلی از افرادی که نیاز به چنین محصولی دارند قدرت خرید آن را نخواهند داشت.

بررسی خدمات پس از فروش قفل های هوشمند ایرانی و سایر مارک های خارجی

متأسفانه به دلیل قیمت بالای ارز و همچنین اتفاقات پیش آمده در زمینه اقتصادی، وضعیت ورود قطعات الکترونیکی مورد نیاز قفل های رمزدار مناسب نیست که این امر مشکلات زیادی را برای فروشگاه هایی که به فروش قفل های دیجیتال وارداتی مشغول هستند به وجود آورده و فروششان را تحت تاثیر قرار داده است. اگرچه عدم واردات به موقع و کافی قطعات الکترونیکی، سازندگان قفل هوشمند ایرانی را هم درگیر کرده است اما از آنجایی که هر گروه تولیدی که قصد ساخت محصولی دارد ابتدا قطعات مورد نیاز برای ارائه خدمات به مشتری را ذخیره کرده و سپس محصولات خود را روانه بازار می نماید قفل رمزدار کلیتک برای خدمات دهی با مشکلات کمتری مواجه می باشد. بنابراین پیشنهاد می کنیم به دلیل مطلوب تر بودن قیمت برندهای داخلی، دریافت خدمات دهی با سطح بالاتر و همچنین کمک به اشتغال زایی کشور از برندهایی نظیر kelitec smart door lock استفاده کنید.

قفل دیجیتال درب ضد سرقت چگونه نصب می شود؟

قفل هوشمند کلیتک از دو قسمت تشگیل گردیده است. یک پنل که با نام کدینگ در بازار شناخته می شود در کنار درب و پنل بعدی که به پنل کنترلر معروف می باشد پشت درب و داخل اتاق نصب می گردد. این دو قسمت توسط یک عدد کابل 6 رشته به یکدیگر متصل می شوند. پنل کنترلر به صورت مستقیم به برق 220 ولت متصل می شود و خروجی 12 ولت آن به قفل مقابل برقی درب ضد سرقت وصل می گردد. هر بار که کاربر از طریق رمز عبور، ریموت کنترل یا دستگاه تلفن همراه اقدام به ارسال فرمان به پنل کنترلر می نماید قفل الکترونیکی کلیتک  ولتاژی به دو سر بوبین قفل مقابل برقی اعمال می نماید که کاربر می تواند با هل دادن درب به راحتی آن را باز کند.

امیدواریم با خواندن این مطلب بتوانید بهترین و مناسب ترین قفل دیجیتال را انتخاب و در کنار درب خانه یا دفتر کارتان نصب نمایید و لذت ببرید...