سندرز، ترامپ را به سرکوب و ارعاب رای‌دهندگان متهم کرد

 سناتور برنی سندرز بار دیگر حملات انتقادی خود علیه دونالد ترامپ را از سر گرفت و از احتمال مقاومت او در برابر شکست در انتخابات 2020 گفت.

سناتور ایالت ورمونت آمریکا که از منتقدان سرسخت دونالد ترامپ است، در پیامی در حساب توئیتر خود نوشت: آنچه ما با آن مخالف هستیم: سرکوب و ارعاب رای دهندگان و رئیس جمهوری است که تمایلی به واگذاری قدرت ندارد. ما باید همه تلاش خود را انجام دهیم تا مردم رأی دهند و زودتر رأی دهند.

منظور سناتور سندرز از ارعاب و سرکوب رای دهندگان به اقدامات ترامپ برمی گردد، که از ماه‌ها قبل از انتخابات تلاش کرده است تا به شائبه تقلب در انتخابات را در میان افکار عمومی آمریکا ایجاد کند.

ترامپ که این روز‌ها هر بار به بهانه‌ای تلاش دارد شائبه تقلب در انتخابات نوامبر را در اذهان عمومی ایجاد کند، در ادامه این پیام جنجال‌برانگیز آورد: رای امضا شده شما شمرده نمی‌شود، زیرا رای شما ارسال شده است. اجازه ندهید آن‌ها رای شما را به طور غیرقانونی از شما بگیرند! رئیس جمهور آمریکا پیش از این هم بار‌ها اعلام کرده بود که دموکرات‌ها تلاش می‌کنند با برگزاری رای‌گیری انتخاباتی به صورت پستی، زمینه تقلب و کلاهبرداری به نفع خود را در سوم نوامبر ایجاد کنند.

رئیس‌جمهور آمریکا بار‌ها در برابر رای‌گیری از طریق پست موضع‌گیری کرده و آن را روشی برای تقلب در انتخابات عنوان کرده است. این در حالی است که بسیاری از دموکرات‌ها با توجه به شیوع ویروس کرونا موضوع رای‌گیری از طریق پست را مناسب عنوان کرده‌اند. برخی هدف قرار دادن رای‌گیری پستی از سوی ترامپ را به تلاش او برای ایجاد بی‌اعتمادی عمومی نسبت به سیستم انتخاباتی و زمینه چینی برای نپذیرفتن شکست احتمالی در انتخابات تعبیر می‌کنند.