ترامپ فوری‌ترین مشکل آمریکاست

 اعضای هیئت تحریریه روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در سرمقاله‌ای به انتقاد از دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا، پرداختند.

متن سرمقاله نیویورک تایمز به شرح زیر است: مبارزات انتخاباتی برای ابقای دونالد ترامپ، بزرگترین تهدید برای دموکراسی آمریکا از زمان جنگ جهانی دوم است. دوران ویرانگر آقای ترامپ تاکنون به آمریکا در داخل و سراسر جهان، آسیب جدی رسانده است. ترامپ از قدرت سمت خود، سوء استفاده کرده، مشروعیت مخالفان سیاسی خود را گرفته و هنجار‌هایی که ملت‌ها را برای نسل‌های مختلف به هم پیوند داده‌اند، در هم شکسته است.

ترامپ لایق ریاست‌جمهوری نیست

او منافع عمومی را در خدمت سودآوری تجارت و منافع سیاسی خود قرار داده است. وی بی‌اعتنایی نفسگیرانه‌ای را به زندگی و آزادی‌های آمریکایی‌ها نشان داده است. او مردی نیست که لایق منصبی که در اختیار دارد، داشته باشد.

در دوره آقای ترامپ، ما از نژادپرستی و بیگانه ستیزی وی، انتقاد و تخریب گری وی در مورد اجماعِ پس از جنگ را نقد کردیم؛ نظامی که حفظ آن به کشته شدن بسیاری از افراد منجر شده است. ما بار‌ها از سخنان تفرقه‌انگیز و حملات بدخواهانه او به هموطنان آمریکایی، ابراز تأسف کردیم. با این حال وقتی سنا از محکوم کردن رئیس جمهور به علت سوء استفاده آشکار از قدرت و انسداد سیاسی خودداری کرد، ما به مخالفان سیاسی وی توصیه کردیم خشم خود را بر پیروزی در صندوق‌های رای معطوف کنند.

۳ نوامبر می‌تواند یک نقطه عطف باشد. این انتخاباتی درباره آینده کشور و شهروندان آن است که می‌خواهند چه راهی را انتخاب کنند. انعطاف پذیری دموکراسی آمریکایی در دوره اول تصدی آقای ترامپ به شدت آزمایش شده است. چهار سال دیگر، وضع بدتر خواهد بود. اما حتی در حالی که آمریکایی‌ها منتظرند در صف‌های رای‌گیری در شهر‌های خود رأی دهند، آقای ترامپ، درگیر یک حمله تمام عیار به یکپارچگی این روند اساسی دموکراتیک است.

دونالد ترامپ بدون هیچ رقیب واقعی بدترین رئیس جمهور آمریکا در تاریخ معاصر است

ترامپ با فاصله‌گیری از همه پیشینیان معاصر خود، از تعهد دادن در مورد انتقال صلح آمیز قدرت خودداری کرد. ترامپ اعلام کرده است پیروزی وی تنها نتیجه قانونی است و اگر پیروز نشود، آماده است به قضاوت مردم آمریکا در این کشور در دادگاه‌ها یا حتی در خیابان‌ها اعتراض کند. آقای ترامپ، بدون هیچ رقیب واقعی، بدترین رئیس جمهور آمریکا در تاریخ معاصر است.

سال ۲۰۱۶، گزارش تلخ وی از بیماری‌های ملت با رای‌دهندگان زیادی روبرو شد که به او رای دادند. اما درسی که از چهار سال گذشته، گرفته شده آن است که او نمی‌تواند مشکلات فوری کشور را حل و فصل کند. زیرا او فوری‌ترین مشکل کشور است. ترامپ یک عوام‌فریب نژادپرست است که بر یک کشور، به طور فزاینده متنوعی ریاست می‌کند. ترامپ یک انزوا‌طلب در یک جهان بهم پیوسته است، ترامپ یک «شومن» است که همیشه در مورد کار‌هایی که هرگز انجام نداده است لاف می‌زند و قول می‌دهد کار‌هایی را انجام دهد که هرگز نخواهد کرد.

او هیچ استعدادی برای ساختن، نشان نداده، اما توانسته است خسارت زیادی وارد کند. او فقط مردی برای نابود کردن همه چیز است. در حالی که وقت جهان برای مقابله با تغییرات آب و هوایی رو به پایان است، آقای ترامپ، ضرورت این اقدام را رد کرده، همکاری بین المللی در این زمینه را کنار گذاشته و به تلاش برای محدود سازی انتشار گاز‌های گلخانه‌ای حمله ور شده است.

 وی بدون پیشنهاد سیاستی منطقی برای تعیین آنکه چه کسی باید به آمریکا بیاید، یک سرکوب بی‌رحمانه علیه مهاجرت قانونی و غیرقانونی اعمال کرده است. او که به لغو دستاورد‌های سلف قبلی خود، باراک اوباما سرگرم شده، تلاش کرده است، هم کنگره و هم دادگاه‌ها را متقاعد کند تا از قانون مراقبت مقرون به صرفه، خلاص شوند؛ بی آنکه هیچ سیاست جایگزینی برای دسترسی آمریکایی‌ها به خدمات درمانی ارزان قیمت ارائه دهد.

رئیس‌جمهور از طرف ثروتمندان، حکومت کرده است

در طی سه سال اول دولت ترامپ، تعداد آمریکایی‌های فاقد بیمه درمانی ۲.۳ میلیون نفر افزایش یافته است - این تعداد مطمئناً با افزایش بیکاری میلیون‌ها آمریکایی در سال جاری، دوباره رشد کرده است. ترامپ در مبارزات انتخاباتی، خودش را قهرمان کارگران عادی معرفی می‌کرد، اما از طرف ثروتمندان، حکومت کرده است. وی قول افزایش حداقل دستمزد فدرال و سرمایه‌گذاری تازه در زیرساخت‌ها را داد. او چند دور، کاهش مالیات را اعمال کرد که بیشتر به سود افراد ثروتمند بود. او مقررات را بی آنکه تبعیضی قائل شود، حذف و با تعلیق اجرای قوانینی که به راحتی نمی‌توانست آن‌ها را حذف کند، دعا‌های شرکت‌ها و بنگاه‌ها را مستجاب کرد.

«دفتر حمایت مالی مصرف‌کنندگان» تحت حمایت وی، تلاش برای محافظت از مصرف‌کنندگان را متوقف و «سازمان حفاظت از محیط زیست», تلاش برای محافظت از محیط زیست را متوقف کرده است. او موجب تیره شدن ائتلاف‌های دیرینه شد. وی از مشارکت دو سوی آتلانتیک خارج شد که یک توافق راهبردی بین همسایگان چین برای تحت فشار قرار دادن این کشور در تطبیق خود با استاندارد‌های بین‌المللی بود.

اقدامات نامناسب ترامپ به عنوان یک رهبر، دردناک بوده است

در عوض، آقای ترامپ، بی‌آنکه امتیازات قابل توجهی از چین بگیرد، یک جنگ تجاری متقابل راه انداخت و میلیارد‌ها دلار تعرفه که در واقع از سوی آمریکایی‌ها پرداخت می‌شود - وضع کرده است. اقدامات نامناسب آقای ترامپ به عنوان یک رهبر، به ویژه در شیوع ویروس کرونا دردناک بوده است. آقای ترامپ به جای تلاش برای نجات جان مردم، با همه‌گیری به عنوان یک مشکل روابط عمومی برخورد کرده است. او در مورد خطر، دروغ گفت تخصص مقامات بهداشت عمومی را به چالش کشید و در برابر اقدامات احتیاطی لازم، مقاومت کرد.

او هنوز در تلاش است فعالیت اقتصادی را بدون کنترل ویروس از سر گیرد. با ضعیف شدن اقتصاد، او دور ابتدایی کمک به آمریکایی‌هایی که شغل خود را از دست دادند، آغاز کرد. سپس بورس سهام، رونق گرفت و هر چند میلیون‌ها نفر بیکار شده بودند، آقای ترامپ، علاقه خود را به وضع فاجعه بار آن‌ها از دست داد. وی ماه سپتامبر اعلام کرد: ویروس «تقریباً هیچ کسی را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد». وی این سخن را یک روز قبل از آن بیان کرد که تعداد افرادی که جان خود را به سبب کرونا از دست دادند از ۲۰۰ هزار نفر فراتر رفت. اکنون در این لحظه خطرناک، مردم آمریکا حتی افرادی که یک رئیس جمهور خطرناک را ترجیح می‌دهند، وظیفه دارند با رای دادن، به محافظت و دفاع از آمریکا بپردازند.