رویکرد محتاطانه بایدن در آستانه دومین مناظره با ترامپ

 جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد دموکرات انتخابات نوامبر در آستانه دومین و آخرین مناظره انتخاباتی در برابر ترامپ ، رویکرد محتاطانه‌ای را اتخاذ کرده است و به نظر می رسد این مناظره یکی از مهمترین نقاط عطف در رقابت های انتخاباتی خواهد بود.

 بر اساس این گزارش، اکثر نظرسنجی ها نشان می دهد بایدن در بیشتر ایالت های مهم و کلیدی از ترامپ پیشی گرفته است. با این حال ستاد انتخاباتی بایدن هشدار داده است که رقابت بسیار نزدیک است و ترامپ هنوز شانس پیروزی در انتخابات نوامبر را دارد.

 ترامپ که زیر فشار زیادی قرار دارد، به سفرهای انتخاباتی اش ادامه می دهد و روز دوشنبه به آریزونا سفر کرده است. وی همچنین قصد دارد پیش از مناظره روز پنجشنبه به پنسیلوانیا و کارولینای شمالی نیز سفر کند.

بایدن طی روزهای اخیر به ندرت از خانه‌اش خارج شده ولی منابع آگاه اعلام کرده‌اند که این احتمال وجود دارد که بایدن به همراه باراک اوباما در یک برنامه تبلیغاتی در روز چهارشنبه شرکت کند.

شیوع ویروس کرونا موجب شده تا اوباما تا حد زیادی در برنامه های انتخاباتی بایدن به حاشیه رانده شود و برنامه چهارشنبه نخستین حضور فیزیکی اوباما در رقابت های انتخاباتی خواهد بود.

عملکرد ترامپ در مناظره نخست انتخاباتی به ضررش تمام شده است. وی بارها سعی کرد تا صحبت های بایدن را قطع کند. نظرسنجی ها نشان می دهد که بایدن پیروز قاطع مناظره نخست بوده است.

ستاد انتخاباتی ترامپ اعلام کرده است که در مناظره پنجشنبه فرصت بیشتری به بایدن خواهد داد تا صحبت کند.

ولی دموکرات ها از مشاوران بایدن خواسته‌اند تا او را برای هر چیزی آماده کنند. این احتمال وجود دارد که ترامپ در مناظره پنجشنبه حملات تندی را علیه بایدن و پسرش آغاز کند.

دموکرات ها معتقدند که بایدن باید همه تمرکز خود را روی عملکرد ترامپ در مسائل اقتصادی و مقابله با شیوع ویروس کرونا متمرکز کند.