اعلام آمادگی ترامپ برای مناظره سوم با بایدن

 مدیر ستاد انتخاباتی ترامپ می‌گوید برغم قوانین جدید کمیسیون مناظره‌های انتخاباتی ، دونالد ترامپ در سومین دور از مناظرات ریاست جمهوری شرکت خواهد کرد.

بیل استپین روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد رئیس جمهور بدون توجه به تغییر دقیقه نودی قوانین کمیسیون مناظره، خود را متعهد به مشارکت در آن می‌داند. وی کمیسیون مناظره انتخاباتی آمریکا را متهم به در پیش گرفتن رویکرد مغرضانه و تلاش برای امتیازدهی به نفع رقیب دموکرات آن‌ها کرد.

اوایل روز دوشنبه کمیسیون مناظره‌های انتخاباتی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد در طول صحبت‌های یکی از نامزد‌های انتخاباتی میکروفن طرف مقابل خاموش خواهد بود. این تصمیم کمیسیون مناظره انتخاباتی آمریکا را نباید بی ارتباط با قطع کردن مداوم صحبت‌های جو بایدن از سوی ترامپ در مناظره اول دانست.

سومین و آخرین مناظره انتخاباتی میان بایدن و ترامپ روز پنج شنبه در نشویل ایالت تنسی برگزار می‌شود. دور دوم مناظره انتخاباتی میان نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به دلیل ابتلای ترامپ به ویروس کرونا به صورت تلویزیونی و نه رو در رو برگزار شد.

بایدن پس از مناظره اول، عملکرد ترامپ و بی اعتنایی او به قوانین مناظره را مایه شرمساری ملی توصیف کرد. ترامپ در طول مناظره اول بار‌ها در میان صحبت‌های بایدن پرید و عملا امکان صحبت را از او می‌گرفت.