گفت‌وگو فرستاده ویژه رئیس‌جمهور روسیه با وزیر خارجه اردن

«الکساندر لاورنتیف» فرستاده ویژه رئیس‌جمهور روسیه که در رأس هیأتی عالی‌رتبه به اردن سفر کرده است، امروز سه‌شنبه با «أیمن الصفدی» وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.

الصفدی در این دیدار بر ضرورت تثبیت ثبات در سوریه و ارائه کمک‌های انساندوستانه لازم جهت کاهش درد و رنج سوری‌ها به ویژه در مناطق جنوب سوریه تأکید کرد.

او فراهم کردن شرایط بازگشت امن و داوطلبانه آوارگان سوری به خانه و کاشانه خود را ضروری خواند و اهمیت تشدید تلاش‌های بین‌المللی برای دستیابی به راه‌حل سیاسی بحران سوریه و تضمین وحدت، انسجام و تمامیت ارضی این کشور را مورد تأکید قرار داد.  

طبق گزارش وبگاه «عمون» اردن، الصفدی همچنین بر ضرورت تحقق ثبات و امنیت سوریه جهت خروج تمامی نیروهای بیگانه از این کشور، نابودی تروریسم و فراهم کردن شرایطی برای بازگشت داوطلبانه آوارگان به کشورشان تأکید کرد.

در این دیدار همچنین تحولات مربوط به مناطق جنوب سوریه بررسی شد و الصفدی همکاری با روسیه برای مقابله با چالش‌های امنیتی و اقتصادی در این منطقه را ضروری خواند.

وی درباره تلاش‌های گروه‌های تروریستی برای احیای توان خود در مناطق جنوبی هشدار داد و تأکید کرد که اردن تمامی تدابیر لازم جهت حمایت از امنیت و منافع خود را اتخاذ خواهد کرد.

وی مهار تنش‌ها در مناطق جنوبی و اتخاذ اقدامات لازم برای حمایت از این منطقه و ساکنان آن و فراهم کردن حیات امن برای ساکنان این مناطق را ضروری دانست.

الصفدی همچنین بر ضرورت برگزاری دور چهارم نشست‌ کمیته قانونی اساسی تأکید کرد و این نشست‌ها را گامی مهم در مسیر دستیابی به راه‌حل سیاسی بحران سوریه دانست و گفت که حمایت از تلاش‌های «گئر پدرسون» فرستاده سازمان ملل در امور سوریه جهت کمک به طرف‌های سوری برای تحقق پیشرفت در روند سیاسی باید ادامه داشته باشد.