الحشدالشعبی دو شبکه داعش در عراق را منهدم کرد

  الحشدالشعبی عراق امروز (یک‌شنبه) از انهدام و بازداشت بزرگترین شبکه تروریست‌های داعش در شهر خانقین در استان دیاله خبر داد.

«طالب الموسوی» فرمانده محور عملیات دیاله الحشدالشعبی اعلام کرد: بزرگترین شبکه تروریست‌ها را در عملیاتی پیشدستانه در شهر خانقین بازداشت کردیم.

او افزود: نیرو‌های تیپ ۲۳ گردان دوم این عملیات پیشدستانه را اجرا و بزرگترین شبکه و هسته خاموش تروریست‌های داعش را قصد داشتند امنیت شهروندان را در خانقین هدف قرار دهند، منهدم کردند.

فرمانده الحشدالشعبی گفت: یگان‌های اطلاعاتی و عملیاتی ما این هسته تروریستی که برای آغاز حملات تروریستی در شهر خانقین برنامه ریزی کرده بودند را شناسایی و دستگیر کردند. همچنین در این عملیت مقادیری سلاح و مهمات ویژه اجرای حملات تروریستی در روز‌های آینده کشف و ضبط شد.

او اعلام کرد که این عملیات با هماهنگی و دستور فرماندهی عملیات دیاله در ارتش عراق باهدف پیگرد عناصر تروریستی داعش و حامیان آنان انجام گرفت.

در استان نینوا نیز دستگاه امنیت ملی عراق در بیانیه‌ای از تفکیک هسته خاموش داعش که متشکل از ۱۵ تروریست بود خبر داد.

در این بیانیه آمده است: بر اساس داده‌های اطلاعاتی و پیگرد میدانی در عملیاتی ویژه نیرو‌های دستگاه امنیتی ملی در استان نینوا توانستند هسته خاموش تروریست‌های داعش را در محله‌های مختلف استان حضور داشتند رصد و دستگیر کنند.

دستگاه امنیت ملی عراق افزود: ۱۵ تروریست این هسته دستگیر و در تحقیقات اولیه به برنامه ریزی برای آغاز حملات متعدد برای برهم زدن ثبات امنیتی و ابراز وجود در استان نینوا اعتراف کردند. این عناصر به دستگاه‌های قانونی برای اجرای تدابیر لازم و صدور احکام ارجاع داده شدند.