بی اطلاعی وزیرخارجه سودان از سفر هیئت اسرائیلی به خارطوم

 رسانه‌های رژیم صهیونیستی  سه شنبه هفته گذشته اعلام کردند: یک هیئت فنی از اسرائیل (مناطق اشغالی) برای گفت وگو درباره عادی سازی روابط تل آویو – خارطوم یکشنبه 25 آبان ماه راهی سودان می‌شود تا با مقامات این کشور به گفت وگو بنشیند.

وزیر خارجه سودان در گفت وگو با روزنامه الشرق الاوسط اظهار داشت: وزارت خارجه و نخست وزیری سودان هیچ اطلاعی درباره سفر یک هیئت اسرائیلی به خارطوم ندارند.

به نوشته روزنامه الانتباهه چاپ خارطوم، عمر قمر الدین گفت: من وزیر خارجه سودان هستم، هیچ تماسی با من یا وزارت خارجه درباره روابط با اسرائیل گرفته نشده‌ است. وزارت خارجه از هیچ منبع اطلاعی درباره سفر ( امروز ) هیئت اسرائیلی به خارطوم دریافت نکرده است و ما هم مانند دیگران  این خبر را در رسانه‌ها خوانده‌ایم.

این روزنامه سودانی نوشت: مسئولان خارطوم روابط با تل آویو را در نهایت پنهانکاری انجام می‌دهند و هیچ اطلاعاتی درباره آن در اختیار رسانه‌ها قرار نمی‌دهند. زمانی اطلاعات این روابط را فاش می‌کنند که رسانه‌های رژیم صهیونیستی قبلا به آنها پرداخته باشند.

به نوشته الانتباهه ، پرونده روابط خارطوم – تل آویو توسط یک تیم کوچک در شورای حاکمیتی سودان مدیریت می‌شود و وزیران دولت انتقالی به شدت این موضوع را پنهان می‌کنند.