کرونا برای پنتاگون دردسر ساز شد

گسترش شیوع ویروس کرونا در بین نظامیان آمریکایی به یک چالش بزرگ برای پنتاگون  تبدیل شده است.

وزارت دفاع آمریکا که زمانی یکی از موثرترین و بهینه ترین آژانس ها در مقابله با شیوع ویروس کرونا به شمار می رفت، اکنون با رشد فزاینده تعداد مبتلایان به این ویروس در این کشور و در سطح جهان روبرو است.

پنتاگون

 رشد فزاینده تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا طی روزهای اخیر – ابتلای بیش از یک میلیون نفر به ویروس کرونا در 7 روز گذشته- فرماندهان نظامی را برآن داشته است تا محدودیت های شدیدتری را برای فعالیت کارکنان پنتاگون اعمال کنند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در این باره گفت: طی هفته جاری وزارت دفاع آمریکا به شدت نگران شیوع گسترده ویروس کرونا در بین کارکنان و نظامیان خود بوده است و ما در حال اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و احتیاطی برای مقابله با شیوع گسترده این ویروس هستیم.

یکی از مهمترین نگرانی های مقام های پنتاگون، در پیش بود تعطیلات عیدشکرگزاری است که بسیاری از کارکنان و نظامیان وزارت دفاع آمریکا احتمالا با خانواده های خود در مکان های سرپوشیده دور هم جمع می شوند.

تشدید تدابیر پیشگیرانه و محتاطانه از سوی مقام های ارشد پنتاگون برای مقابله با ویروس کرونا در حالی است که نتیجه تست ویروس کرونای ژنرال بازنشسته آنتونی تاتا از مقام های ارشد پنتاگون مثبت بوده است.

آنتونی تاتا که به عنوان معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاسی فعالیت می کند، هفته جاری با تعدادی از مقام های دفاعی آمریکا از جمله کریستوفر میلر وزیر دفاع، مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا و دیوید نورکیست معاون وزیر دفاع آمریکا دیدار کرده است.

قرار است این مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا طی 14 روز آینده در قرنطینه خانگی باشد.

هفته گذشته "تاتا" همراه با میلر و وزرای نیروی هوایی و ارتش آمریکا با وزیر دفاع لیتوانی دیدار کردند. این در حالی است که بعدا مشخص شد وزیر دفاع لیتوانی به ویروس کرونا مبتلا بوده است.

پنتاگون بعدا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به اقدامات احتیاطی بیشتر درباره پرسنلی که با هیئت لیتوانیایی یا ژنرال تاتا دیدار داشته‌اند، ادامه خواهیم داد و تدابیر بهداشتی توصیه شده از سوی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا را اجرا خواهیم کرد.

مقام های آمریکایی طی هفته گذشته از ابتلای بیش از 1300 نفر از اعضای نیروهای مسلح به ویروس کرونا خبر داده‌اند، این در حالی است که حدود یک چهارم از 300 ملوان مستقر در ناوشکن آمریکایی یو اس اس مایکل مورفی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

گرچه میزان تست های مثبت ویروس کرونا در بی نظامیان آمریکایی 6.8 درصد بوده که کمتر از میانگین ملی ایالات متحده است ولی موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در بین اعضای پنتاگون به سرعت رو به افزایش بوده است.

تاکنون بیش از 73 هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا در بین اعضای ارتش شناسایی شده و دهها هزار نفر از اعضای خانواده های نظامیان آمریکایی نیز به این ویروس مبتلا شده‌اند.