قربانیان آمریکایی کرونا به ۴۰۰ هزار نفر می رسد

 نشریه آمریکایی فارن پالیسی به‌تازگی با استناد به گزارش «بنیاد خانوادگی کایزر» از روند شیوع کرونا در ایالات پنجاه‌گانه آمریکا نوشت: بحران کرونا به سطح مصیبت باری رسیده است. اکنون که کاخ سفید توجه خود را صرف چالش‌های انتخاباتی و تغییرات در وزارت دفاع و سازمان‌های امنیتی کرده،  ویروس کرونا  از کنترل خارج شده و ۴۹ ایالت همزمان تبدیل به کانون کرونا شده‌اند.

فارن پالیسی در تشریح تفاوت اوضاع کنونی با موج‌های پیشین کرونا نوشت: افزایش موارد ابتلا در بهار و تابستان گذشته در مناطق خاصی رخ داد بدین صورت که کرونا ابتدا در شمال شرق و سواحل دریای آرام آمریکا طغیان کرد و سپس در جنوب و جنوب غرب موارد ابتلا به آن فزونی یافت.

در شرایطی که اوجگیری کرونا محدود به مناطق خاصی باشد، این امکان وجود دارد که رئیس بیمارستانی که با ازدحام بیمار مواجه است از دیگر همکاران خود در مناطق کم‌خطر یاری بطلبد. اما این بار که تعطیلات روز شکرگزاری و زمستان در پیش است، تقریباً تمامی ایالت‌ها (به جز هاوایی) همزمان با طغیان کووید روبرو بوده و بیمارستان‌ها هر روز در حال ثبت رکورد جدید در پذیرش بیماران کرونایی اند. آمار جانباختگان نیز رو به افزایش است.

 به نوشته این نشریه آمریکایی در بعد بین‌المللی نیز سراسر اروپا، کانادا و مکزیک نیز همزمان با آمریکا با طغیان کرونا دست به گریبانند. اگر فکری به حال روند صعودی موارد جدید ابتلا نشود، ممکن است تا کریسمس آمار جانباختگان آمریکایی کووید از ۲ هزار تن در روز فراتر رفته و مجموع جانباختگان کووید در این کشور به ۴۰۰ هزار نفر برسد.

هم اکنون آمریکا با بیش از ۱۲ میلیون و ۵۸۹ هزار بیمار کرونایی در صدر کشورهای کرونا زده قرار دارد و با ثبت بیش از ۲۶۲ هزار فوتی در صدر جدول جانباختگان بیماری کووید است.