دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی یمن

به گزارش افکار نیوز، «حسن ایرلو» سفیر جمهوری اسلامی ایران در صنعاء، امروز (دوشنبه)، با «عبدالملک الثور» وزیر کشاورزی و آبیاری یمن دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی یمن «سبأ»، در این دیدار، وزیر کشاورزی یمن با سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با همکاری‌های دو طرف‌ در زمینه کشاورزی و راه‌های توسعه آن رایزنی کرده است.

طبق این گزارش، عبدالملک الثور بر استفاده از تجربیات ایران در زمینه کشاورزی بویژه در زمینه پژوهش‌ها، ماشین‌آلات زراعی و مقابله با بیابان‌زایی تأکید کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است که الثور همچنین بر اهمیت هماهنگی میان دو کشور به‌منظور آمادسازی یک پروتکل همکاری در زمینه کشاورزی، تربیت مهندسان کشاورزی در مقطع تحصیلات تکمیلی تأکید کرده است.

در مقابل، سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن پافشاری بر همکاری تهران و صنعاء، بر توانمندی ایران در تولید بذر گیاهان و افزایش بهره‌وری آن تأکید کرد و گفت این مسئله باعث شده است ایران بر تحریم‌های اقتصادی در این حوزه فائق آید.

حسن ایرلو همچنین از آمادگی ایران برای حمایت از یمن در حوزه کشاورزی خبر داد و در عین حال گفت که برخورداری یمن از عنصر‌های کشاورزی، این کشور را قادر می‌سازد جهشی بسیار مناسب در این بخش داشته باشد.