واکنش نتانیاهو به تصمیم برای انحلال پارلمان

 نخست وزیر رژیم صهیونیستی از تصمیم بنی گانتز برای انحلال کنست انتقاد کرد.

 بر این اساس، نتانیاهو که خود رهبر حزب لیکود است تصمیم گانتز، رهبر حزب آبی و سفید برای خروج از ائتلاف و انحلال پارلمان را عجولانه خواند. وی گفت: ما شاهد آن هستیم که حزب آبی و سفید هیچ مسئولیتی نمی پذیرد.

نتانیاهو گفت: با انحلال پارلمان باید انتخابات زودرس برگزار شود. این در حالی است که در این روزها (همه گیری کرونا) کسی نباید پای صندوق های رای حاضر شود. ما با چالش های امنیتی متعددی مواجه هستیم و دشمنانمان به دنبال ضربه زدن به ما هستند.

دیروز پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) در رأی گیری مقدماتی به انحلال خود رأی داد و خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام شد. کنست خوانش اولیه لایحه انحلال پارلمان را تأیید کرد و خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام شد؛ انتخاباتی که در صورت برگزاری، چهارمین عدد در دو سال گذشته می‌باشد.

در جلسه امروز پارلمان رژیم صهیونیستی، کنست شش درخواست را که همگی آن‌ها در ارتباط با انحلال پارلمان بود، مورد بررسی قرار داد و در رأی گیری نخست خود، ۶۱ نفر موافق در برابر ۵۴ نفر مخالف، به انحلال پارلمان رأی دادند.

همچنین شماری از قانونگذاران عرب در جلسه رأی گیری امروز حضور نداشتند.

گفتنی است کابینه رژیم صهیونیستی پس از تصویب خوانش اولیه، خود به خود ساقط نمی‌شود. پس از خوانش مقدماتی، این لایحه احتمالا به کمیته کنست که در کنترل حزب آبی و سفید قرار دارد، ارجاع داده می‌شود؛ جایی که گفته شده دست کم تا روز دوشنبه فرصتی را برای مذاکره با حزب لیکود فراهم می‌کند و بر پایه گزارشها، بعید به نظر می‌رسد توافقی حاصل شود.

پس از موافق کمیته، این لایحه باید از سوی نمایندگان در سه خوانش دیگر مورد موافقت قرار گیرد که در صورتی که چنین اتفاقی بیافتد، کنست منحل خواهد شد و اعضای کنست باید بر سر موعد برگزاری انتخابات که میان مارس تا زوئن ۲۰۲۱ است، توافق کنند.