ادامه اعتراضات به نخست وزیر ارمنستان در ایروان

صدها معترض به نخست وزیر ارمنستان روز سه شنبه در خیابان‌های « ایروان » پایتخت این کشور تجمع کرده و شعارهایی علیه او سر دادند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» صدها تن با سر دادن شعار «نیکل خیانتکار»  و «ارمنستان بدون نیکل»  درخواست گروه‌های مخالف دولت حاکم را اجابت کرده و در خیابان‌های ایروان تجمع کردند. این حادثه در حالی رخ داد که گروه‌های مخالف برای کناره گیری پاشینیان از قدرت تا سه شنبه به وی مهلت داده بودند.

معترضان به عملکرد ارتش این کشور و توافق با جمهوری آذربایجان در نبرد اخیر به شدت معترضند، اما پاشینیان که مسئولیت پیامدهای منفی این درگیری را پذیرفته کماکان خود را مسئول برقراری امنیت ملی می‌داند.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان در دهم نوامبر (سه شنبه ۲۰ آبان) با توافقی که با پادرمیانی روسیه حاصل شد، به چند هفته نبرد خونین خاتمه دادند. بر اساس بخشی از این توافق ده‌بندی که باعت بروز اعتراضاتی در داخل ارمنستان و تشدید درخواست‌ها برای استعفای « نیکل پاشینیان » از نخست‌وزیری شده است، قرار شد نیروهای صلح‌بان روسیه در منطقه مستقر شوند.

به نوشته رویترز، «ایشخان ساقاتلیان» یکی از سران اپوزوسیون اعلام کرد که تا ساعت پنج بعد از ظهر به وقت محلی مردم می‌توانند تظاهرات مسالمت آمیز انجام دهند. وی از پاشینیان خواسته تا به طور مسالمت آمیز از قدرت کناره گیری کند.

برخی مقامات دیگر ارمنستان نیز خواهان کناره گیری مسالمت آمیز وی از قدرت شده‌اند، اما پاشینیان تاکنون اظهار نظری نکرده است.