اوباما برنامه های دولت جو بایدن در آمریکا را لو داد

« باراک اوباما » رئیس‌جمهور سابق آمریکا اذعان کرد « جو بایدن » پیروز انتخابات ریاست جمهوری امسال این کشور بر اساس برآورد رسانه‌ها، سیاست‌های او را ادامه خواهد داد.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، اوباما در مصاحبه‌ای درباره از بین رفتن میراث دولتش از سوی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور فعلی آمریکا گفت: «به این مسئله توجه دارم. توجه زیادی به زمینه‌هایی داشتم که دولت ترامپ تلاش کرد به آن‌ها آسیب جدی وارد کند».

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در ادامه گفت این آسیب‌ها «عقب‌گردی کوتاه مدت» از «موفقیتی طولانی مدت» هستند.

اوباما افزود «قانون حفاظت از بیمار و مراقبت مقرون‌به‌صرفه» موسوم به «اوباما کِر» که در دولت او به تصویب رسید، در طول دولت ترامپ با موانعی مواجه شد همچنان استوار است.

او در ادامه گفت:‌ «در برخی زمینه‌ها، جبران خسارات وارده دشوارتر هستند. درخصوص تغییرات اقلیمی هر یک سالی که از دست برود مسئله‌ساز است».

اوباما درخصوص پیروزی «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات و معاونش «کامالا هریس» در انتخابات امسال گفت: «آن‌ها این توانایی را دارند که آنچه بر زمین گذاشتیم، بردارند و به مسیر ادامه دهند».

جمهوری‌خواهان در دوره ریاست‌جمهوری ترامپ تلاش کردند طرح اوباماکر را به طور کامل لغو کنند اما در نهایت در کنگره رأی کافی برای انجام آن را به دست نیاوردند.

با این حال ترامپ توانست «قانون توسعه، امداد و آموزش برای کودکان خارجی» موسوم به «دریمز» را که در دوره اوباما تصویب شد به طور کامل لغو کند.