ترامپ برای پیگیری تقلب انتخاباتی بازرس ویژه تعیین می‌کند

 رئیس‌جمهور آمریکا برای تغییر نتیجه انتخابات سوم نوامبر قصد تعیین بازرسی ویژه به منظور پیگیری پروژه تقلب انتخاباتی را دارد.

 رئیس جمهور فعلی آمریکا که از پیگیری یک ماهه پروژه تقلب انتخاباتی چیز عایدش نشده قصد دارد بازرس ویژه‌ای را برای ادامه روند کار منصوب کند.

روزنامه وال استریت ژورنال روز شنبه اعلام کرد دونالد ترامپ آمادگی خود را برای تعیین یک بازرس ویژه برای بررسی موضوع تقلب در انتخابات اعلام کرده است. این تصمیم به دنبال لغو ابطال نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در ۴ ایالت از سوی دیوان عالی آمریکا صورت گرفت که شکستی بزرگی برای ترامپ به شمار می‌رود.

دادگاه عالی آمریکا بامداد شنبه درخواست ایالت تگزاس و ستاد انتخاباتی رئیس جمهور این کشور را مبنی بر ابطال نتایج انتخابات در ۴ ایالت آمریکا مردود اعلام کرد. هر سه قاضی از سوی دونالد ترامپ در این دادگاه منصوب شده اند که هر سه همراه با اکثریت قضات دادگاه عالی آمریکا، با درخواست ایالت تگزاس و همچنین ستاد انتخاباتی ترامپ مخالفت کردند.

شکایت ایالت تگزاس از حمایت ۱۲۷ نماینده جمهوری خواه و ۱۹ دادستان ایالت‌های دیگر که طرفدار حزب جمهوری خواه بودند برخوردار و قوی‌ترین شکایت علیه پیروزی بایدن تلقی می‌شد. در این شکایت آمده است: «نتایج غیر قانونی انتخابات در ایالت‌های پنسیلوانیا، جورجیا، ویسکانسین و میشیگان باید برخلاف قانون اساسی اعلام شوند.»

احتمال نهایی شدن انتخابات به نفع بایدن از هر زمان بیشتر شد و بعید است که ترامپ بتواند تا روز ۱۴ دسامبر که روز نهایی شدن نتایج انتخابات امریکا است بتواند ادعای مهمتری را علیه پیروزی بایدن به دادگاه ارائه دهد.