ایلهان عمر: ترامپ مسئول مرگ پدرم است

 نماینده دموکرات ایالت مینه‌سوتا، رئیس‌جمهور آمریکا را به دلیل قصور جنایتکارانه مسئول اصلی مرگ پدرش و هزاران نفری دانست که بر اثر کرونا جان باختند.

 ایلهان عمر ترامپ و مقامات دولت را به "سهل انگاری جنایی خطرناک" در قبال شیوع ویروس کرونا متهم و اظهار کرد آن‌ها باید برای مرگ پدر وی (عمر) و بیش از ۳۰۰ هزار آمریکایی که بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند، مورد سرزنش قرار گیرند.

نماینده ایالت مینه سوتا که از منتقدان سرسخت ترامپ است در مصاحبه‌ای با شبکه ام اس ان بی سی، رئیس جمهور فعلی آمریکا را مسئول مرگ پدرش در ماه ژوئن دانست و گفت مقامات باید افراد مسئول در دولت ترامپ را به دلیل مرگ و میر بالای ناشی از کرونا مورد تحقیق و پیگرد قرار دهند. عمر افزود: پدر من در کنیا بود. او وقتی به کرونا مبتلا شد دوباره به آمریکا بازگشت، زیرا فکر می‌کرد در اینجا امنیت بیشتری خواهد داشت. می‌دانم که پدر من و بیش از ۳۰۰ هزار نفر دیگر به دلیل قصور جنایتکارانه خطرناک ترامپ و دولت وی جان خود را در اثر کرونا از دست داده اند.

عمر افزود: من با نظر جیمز کلیبرن، نماینده کنگره موافق هستم که تنها احضار ترامپ و دولتمردانش به کنگره کافی نخواهد بود. ما باید این افراد را که مسئول مرگ‌های بی شمار هستند مورد تحقیق و پیگرد قرار دهیم.

آمریکا مرگبارترین تجربه را در مواجهه با همه گیری ویروس کرونا در میان کشور‌های دنیا دارد. بر اساس داده‌های ارائه شده توسط دانشگاه جان هاپکینز تاکنون، ایالات متحده با بیش از ۱۷.۴ میلیون مورد ابتلا به ویروس کرونا و دست کم ۳۱۳ مورد مرگ ناشی از این بیماری کماکان در صدر کشور‌های دنیا قرار دارد.