ابراز امیدواری الجارالله درباره نتایج اجلاس شورای همکاری خلیج‌فارس

« خالد الجارالله » معاون وزیر خارجه کویت درباره نتایج اجلاس شورای همکاری خلیج‌فارس در ریاض که قرار است پنج ژانویه(۱۵ دی) برگزار شود، ابراز امیدواری کرد.

الجارالله در مصاحبه با وبگاه «العین الإخباریة» پیش‌بینی کرد که اجلاس ریاض که به ریاست بحرین برگزار می‌شود، اقدام مشترک کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس را تقویت کند.

او افزود که ما امیدواریم اجلاس شورای همکاری خلیج‌فارس به تقویت و حمایت از اقدام مشترک کشورهای عضو این شورا و انسجام آن کمک کند.

این مسئول کویتی تصریح کرد که ما علاقه‌مند به دستیابی به آینده مشترک اعضای این شورا تحت رهبری سران کشورهای عضو آن هستیم.

الجارالله درباره احتمال آشتی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس با قطر نیز گفت: «ما با توجه به بیانیه صادره از کویت که از گفت‌وگوهای سازنده برای دستیابی به توافق نهایی خبر داده بود، به این بیانیه و نتایج آن خوش‌بین هستیم».

کویت روز جمعه چهارم دسامبر(۱۴ آذر) از اجرای گفت‌وگوهای سازنده برای تحقق ثبات و همبستگی در شورای همکاری خلیج‌فارس و جهان عرب خبر داده بود.

اجلاس ریاض قرار است پنجم ژانویه (۱۵ دی) در ریاض برگزار شود و برخی منابع خبری نیز از احتمال حصول توافق در این اجلاس برای پایان دادن به اختلافات چهار کشور عربی (عربستان، بحرین، امارات و مصر) با قطر خبر داده‌اند.

از زمان بروز اختلافات بین این چهار کشور با قطر در خرداد ۱۳۹۶، کویت تاکنون نقش میانجی برای حل اختلافات را ایفا کرده است.