مرگ‌های روزانه کرونایی در آلمان رکورد زد

 "پاسایر نویه پرسه"، شمار مرگ های روزانه کرونا در آلمان امروز ( چهارشنبه) برای اولین بار از زمان شیوع بحران کرونا از مرز هزار نفر عبور کرد و بالاترین رکورد را ثبت کرد.

"انستیتو رابرت کخ" آلمان صبح امروز (چهارشنبه) از مرگ 1129 شهروند آلمانی در عرض 24 ساعت گذشته در اثر ابتلا به کرونا خبر داده و 22459 نفر هم در این مدت به این بیماری مبتلا شده اند.

در این شرایط "ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت آلمان این مسئله را بعید دانسته که محدودیت ها و قرنطینه سراسری بعد از پایان دوران آن یعنی در 10 ژانویه کاهش یابد. وی از شهروندان خواست برای تمدید محدودیت ها و قرنطینه سراسری در آلمان آماده باشند.

وی تاکید کرد که در راستای مهارکرونا آلمان همچنان از آن هدفی که مد نظر دارد بسیار فاصله دارد؛ بنابراین بعد از 10 ژانویه بدون شک اقداماتی انجام خواهد شد.

 

 

شهردار برلین هم از احتمال تمدید قرنطینه سراسری در آلمان خبر داده و گفته است: من بر این عقیده‌ام که همچنان باید با محدودیت ها زندگی کنیم.

 پزشکان بخش های مراقبت های ویژه در آلمان هم درباره کمبود نیروهای مراقبتی در بیمارستان ها پیامد گسترش بحران کرونا هشدار داده‌اند.

انجمن بیمارستان های آلمان هم در یک درخواست فوری در این باره هشدار داد که اگر بیمارستان ها کمک های مالی دولتی را دریافت نکنند دیگر قادر به پرداخت حقوق کارکنان خود در سه ماه ابتدایی سال جدید نخواهند بود.

"هلگا براین" ، رئیس دفتر صدر اعظم آلمان هم چندی پیش از احتمال تمدید قرنطینه سراسری در این کشور خبر داد.

 وی در گفتگویی با "ان تی وی" آلمان تاکید کرد: من انتظار دارم که در تاریخ 5 ژانویه که دیدار بعدی بین مقامات دولتی و ایالاتی برگزار می شود نتوانیم دقیقا همه چیز را مورد ارزیابی قرار دهیم و بنابراین نیاز باشد به قرنطینه ادامه دهیم.

نخست وزیران ایالات آلمان قرار است در 5 ژانویه با صدر اعظم نشستی را برگزار کنند و در این باره تصمیم گیری کنند که روند مبارزه با بحران کرونا چگونه باید ادامه یابد.

شمار مبتلایان به کرونا در آلمان هم مانند دیگر کشورهای اروپایی اخیرا به شدت افزایش پیدا کرده است.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در آلمان 1691707 نفر به کرونا مبتلا شده و 32420 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.