باران پرندگان مرده در شب سال نوی میلادی در پایتخت ایتالیا+فیلم

 پرس، در پی آتش بازی ‌های سال نوی میلادی ، صد‌ها پرنده در پایتخت ایتالیا جان خودرا از دست دادند.

طبق اعلام یورونیوز، گروه‌های مدافع حقوق حیوانات اعلام کردند صد‌ها پرنده در پی آتش بازی شمار زیادی از مردم در پایتخت ایتالیا در شب سال نوی میلادی، مردند. این گروه‌های مدافع حقوق حیوانات این اقدام را نوعی «کشتار» خواندند.

تصاویر منتشر شده از نزدیکی ایستگاه اصلی قطار رم، پایتخت ایتالیا، نشان می‌دهد ده‌ها پرنده که بیشتر آن‌ها سار هستند، بی جان بر زمین افتاده اند.

علت دقیق مرگ این پرنده‌ها مشخص نیست؛ اما سازمان بین المللی حفاظت از حیوانات (OIPA) گفته به نظر می‌رسد صدا‌های بلند ناشی از آتش بازی در محلات پردرخت که پرندگان از آن‌ها برای لانه سازی استفاده می‌کنند، علت مرگ آن‌ها بوده باشد.

باران پرندگان مرده در شب سال نوی میلادی در پایتخت ایتالیا+ فیلم و عکس

«Loredana Diglio» سخنگوی این سازمان گفته است: ممکن است آن‌ها از ترس مرده باشند. آن‌ها می‌توانند با هم پرواز کنند و به همدیگر و یا به پنجره‌ها و یا ستون‌های برق برخورد کنند. همچنین نباید فراموش کنیم که آن‌ها ممکن است بر اثر حمله قلبی بمیرند.

سخنگوی سازمان حفاظت از حیوانات در ادامه گفت: آتش بازی همه ساله، سبب پریشانی و آسیب رساندن به حیوانات وحشی و اهلی می‌شود.

مرگ این تعداد بالای پرندگان در حالی به وقوع پیوست که ممنوعیتی از سوی شهرداری رم در خصوص انجام آتش بازی‌های شخصی وضع شده بود که به طور کلی نادیده گرفته شد؛ همچنانکه منع قوانین آمد و شد هم به دلیل محدودیت‌های ناشی از کرونا وجود داشت.

شعبه سازمان حفاظت از حیوانات در ایتالیا همچنین خواستار ممنوعیت فروش مواد آتش بازی و محترقه برای مصارف شخصی شده است و این مسأله را امری تهدید کننده برای حیوانات خوانده است.

 

حجم ویدیو: 1.15M | مدت زمان ویدیو: 00:00:27