تصمیم آلمان برای تمدید قرنطینه

مرکز کنترل بیماری‌های آلمان امروز، سه شنبه از مرگ ۹۴۴ نفر دیگر بر اثر کرونا خبر داد؛ مسأله‌ای که به نوشته این خبرگزاری انتظارات از آنگلا مرکل و ۱۶ فرماندار وی را برای تمدید قرنطینه تا پایان ماه جاری میلادی افزایش داده است.

بر اساس این گزارش، قرنطینه اخیر آلمان ۱۶ دسامبر اجرایی شد. این اقدام پس از آن صورت گرفته بود که قرنطینه جزئی در اوایل نوامبر در کاهش شمار روزانه موارد ابتلا به کرونا با شکست روبرو شد. در ابتدا قرار بود این قرنطینه در تاریخ ۱۰ ژانویه به پایان برسد.

در نشست امروز مرکل با فرمانداران قرار است در خصوص اینکه چه میزان باید ادامه یابد، تصمیم گیری شود. همچنین مسأله دیگری که در رأس برنامه‌های کاری نشست مرکل خواهد بود، بررسی انتقادات از برنامه واکسیناسیون در این کشور در میان نا امیدی‌ها از شروع تدریجی آن است.

سیاستمداران مخالف و حتی برخی از افراد داخل ائتلاف حاکم از پیش سفارش محتاطانه اتحادیه اروپا در خصوص واکسن فایزر- بایون تک انتقاد کرده اند؛ تنها واکسنی که تا کنون مجوز استفاده در کشور‌های اتحادیه اروپا را کسب کرده است. اتحادیه اروپا همچنین در حال ارزیابی وواکسن شرکت مدرنا است.

«Michael Kretschmer» نخست وزیر ایالت زاکسن آلمان که بیشترین نرخ ابتلا را در این کشور دارد، گفت تداوم قرنطینه امری اجتناب ناپذیر است. بنابر قوانین کنونی، بیشتر مغازه‌ها در کنار مدارس، رستورانها، مراکز فرهنگی و تفریحی بسته اند و جشن‌های کریسمس و سال نوی میلادی به تجمعات کوچک محدود شده اند.

تا کنون بیش از ۸۶ میلیون نفر در جهان به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، بیش از یک میلیون و ۸۶۷ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.