جرج بوش در مراسم تحلیف بایدن شرکت می‌کند

رئیس‌جمهور جمهوریخواه اسبق آمریکا در مراسم ادای سوگند ریاست جمهوری جو بایدن شرکت می‌کند.

 فردی فورد، سخنگوی خانواده بوش روز سه شنبه اعلام کرد: منتظر بازگشت به پایتخت برای ادای سوگند رئیس جمهور بایدن و معاون رئیس جمهور هریس هستیم. این هشتمین مراسم تحلیف آن‌ها خواهد بود که این افتخار را دارند که شاهد انتقال مسالمت آمیز قدرت، که از ویژگی‌های بارز دموکراسی ماست، باشند.

بوش و همسرش در سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۳ در مراسم تحلیف باراک اوباما و در سال ۲۰۱۷ در مراسم تحلیف دونالد ترامپ شرکت کردند. بوش پیش از این پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تبریک گفته بود.

با این حال اعلام شد جیمی کارتر ۹۶ ساله، رئیس جمهور اسبق آمریکا در مراسم تحلیف بایدن حضور نخواهد داشت. هنوز مشخص نیست که دونالد ترامپ در مراسم سوگند ریاست جمهوری بایدن حضور یابد. به فاصله دو هفته مانده به پایان رسمی ریاست جمهوری او، ترامپ به شدت درگیر کارزار تقلب انتخاباتی خود است.

پیش از این اعلام شد رئیس جمهور آمریکا به احتمال زیاد همزمان با مراسم تحلیف جو بایدن به اسکاتلند سفر کند. اما نیکلا استورجن، نخست وزیر اسکاتلند نسبت به برخی اخبار منتشر شده از سوی رسانه‌ها و گمانه زنی‌ها درباره سفر احتمالی دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا به این کشور آن هم یک روز مانده به برگزاری مراسم تحلیف جو بایدن، واکنش نشان داد. وی با بیان اینکه هیچ مسافری طبق قوانین قرنطینه مربوط به کرونا حق ورود به اسکاتلند را ندارد، تاکید کرد: به ترامپ اجازه ورود نخواهد داد.