حوادث کنگره نشان از دموکراسی شکننده آمریکاست

 وزیر دادگستری پیشین رژیم صهیونیستی حوادث اخیر کنگره آمریکا را نشان دهنده شکننده بودن دموکراسی در این کشور دانست.

آوی نیسنکورن به کانال ۱۲  رژیم صهیونیستی گفت تلاش معترضان آمریکایی برای حمله به کنگره آمریکا از شکنندگی دموکراسی در آمریکا حکایت دارد. این مقام سابق صهیونیست، که در اواخر ماه دسامبر استعفا داد، تاکید کرد: مسئله به آن گونه‌ای نیست که ما تا چند سال پیش تصور می‌کردیم. دموکراسی در اسرائیل به مراتب کوچکتر و شکننده‌تر است.

بنا به نوشته تایمز آو اسرائیل، این مقام صهیونیست در پاسخ به این سوال که آیا اراضی اشغالی می‌تواند شاهد هرج و مرج‌های مشابه روز چهارشنبه در آمریکا باشد گفت: نگرانی‌های من اساسی‌تر و به تغییرات عمیق در نظام دموکراتیک اسرائیل برمی گردد. ما می‌توانیم شاهد مواردی بدتر از آمریکا در اینجا باشیم. وضعیتی که در آن کل نظام دموکراتیک ما در حال تضعیف است.

در حالی که به طور معمول، جلسه روز چهارشنبه کنگره آمریکا برای تایید نتایج انتخابات و آرای مجمع گزینندگان تشریفاتی برگزار شد، ترامپ با تلاش خود برای جلوگیری از این کار با توسل به خشم هوادارانش باعث شد این جلسه به یک رویداد استثنایی تبدیل شود با این حال آخرین فرصت وی برای باقی ماندن در قدرت نیز از دست رفت، تا بیستم ژانویه جاری (اول بهمن ماه) بایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری تاریخ این کشور، سوگند یاد کند و وارد کاخ سفید شود.