آخرین آمار کرونا در جهان در تاریخ ۳ بهمن

آمار جهانی مبتلایان به کروناویروس تاکنون به ۹۸ میلیون و ۹۲ هزار و ۹۲۸ نفر رسیده و مرگ دو میلیون و ۱۰۰ هزار و ۴۵۴ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون ۷۰ میلیون و ۴۸۶ هزار و ۷۶۶ نفر از مبتلایان به کووید۱۹ بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید۱۹ که تاکنون در ۲۱۹ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

آمریکا تاکنون با بیش از ۲۵.۱ میلیون مبتلا و بیش از ۴۲۰ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید۱۹ قرار دارد.

هند نیز با آمار بیش از ۱۰.۶ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۸.۶ میلیون نفر فراتر رفته است.

همچنین در حال حاضر چهار کشور ایالات متحده، برزیل، هند و مکزیک رکورددارِ شمار قربانیان این بیماری در دنیا هستند.

تعداد جان‌باختگان کووید ۱۹ در انگلیس نیز از ۹۴ هزار نفر عبور کرده و این کشور تاکنون بیشترین قربانیان کرونا را در بین کشورهای اروپایی داشته است. به علاوه هم‌اکنون تعداد قربانیان کرونا در ایتالیا نیز از ۸۴ هزار نفر عبور کرده و در میان کشورهای اروپایی در رتبه دوم این جدول قرار دارد.

همچنین فرانسه بیش از ۷۱ هزار، روسیه بیش از ۶۷ هزار و ایران نیز بیش از ۵۷ هزار فوتی بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را گزارش داده‌اند.

پس از این کشورها، اسپانیا با بیش از ۵۵ هزار، آلمان با بیش از ۵۱ هزار، کلمبیا با بیش از ۵۰ هزار و آرژانتین با بیش از ۴۶ هزار جان‌باخته، دیگر کشورهایی هستند که تاکنون آمار بالای مرگ‌ و میر ناشی از کووید ۱۹ را ثبت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (جمعه) به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا: ۲۵ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۸۶ مبتلا، ۴۲۰ هزار و ۲۸۵ قربانی

۲. هند: ۱۰ میلیون و ۶۲۶ هزار و ۲۰۰ مبتلا، ۱۵۳ هزار و ۶۷ قربانی

۳. برزیل: هشت میلیون و ۶۹۹ هزار و ۸۱۴ مبتلا، ۲۱۴ هزار و ۲۲۸ قربانی

۴. روسیه: سه میلیون و ۶۵۵ هزار و ۸۳۹ مبتلا، ۶۷ هزار و ۸۳۲ قربانی

۵. انگلیس: سه میلیون و ۵۴۳ هزار و ۶۴۶ مبتلا، ۹۴ هزار و ۵۸۰ قربانی

۶. فرانسه: دو میلیون و ۹۸۷ هزار و ۹۶۵ مبتلا، ۷۱ هزار و ۹۹۸ قربانی

۷.اسپانیا: دو میلیون و ۵۶۰ هزار و ۵۸۷ مبتلا، ۵۵ هزار و ۴۱ قربانی

۸. ایتالیا: دو میلیون و ۴۲۸ هزار و ۲۲۱ مبتلا، ۸۴ هزار و ۲۰۲ قربانی

۹. ترکیه: دو میلیون و ۴۱۲ هزار و ۵۰۵ مبتلا، ۲۴ هزار و ۶۴۰ قربانی

۱۰. آلمان: دو میلیون و ۱۰۸ هزار و ۸۹۵ مبتلا، ۵۱ هزار و ۱۵۱ قربانی

براساس آمار فوق در حال حاضر ۱۸ کشور اول این جدول، همگی از رقم یک میلیون ابتلا عبور کرده‌اند و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای روسیه، انگلیس، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، ترکیه، آلمان، کلمبیا، آرژانتین، مکزیک، لهستان، آفریقای جنوبی، ایران، اوکراین و پرو نیز بیش از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.