تداوم حضور ۵ هزار نیروی گارد ملی برای تأمین امنیت کنگره آمریکا

 در پی شورش هواداران «دونالد ترامپ » رئیس جمهور پیشین آمریکا در روز ششم ژانویه ۲۰۲۱ و یورش ناگهانی آنها به داخل ساختمان این نهاد قانونگذاری، حدود ۲۵ هزار نیروی گارد ملی برای تأمین امنیت مراسم تحلیف «جو بایدن» رئیس جمهور جدید آمریکا روانه شهر واشنگتن دی. سی پایتخت سیاسی آمریکا شدند.

نشریه پولیتیکو روز یکشنبه به نقل از منابع آگاه اعلام کرد با توجه به اینکه فرآیند استیضاح ترامپ در مجلس سنا یک موضوع امنیتی است، نهادهای مجری قانون فدرال به قانونگذاران کنگره گفته‌اند که برای تأمین امنیت این نشستها حضور ۵۰۰۰ تن از نیروهای گارد ملی تا اواسط ماه مارس الزامی است.

به گزارش این نشریه، حضور نیروهای گارد ملی برای دفاع از کنگره در برابر «نگرانی‌های امنیتی مربوط به استیضاح» - از جمله احتمال برگزاری تظاهرات گسترده- کمک خواهدکرد.

گفتنی است، تا آغاز ماه فوریه حدود ۷،۰۰۰ نیرو برای حراست از کنگره در برابر هرگونه شورش احتمالی حضور خواهند داشت که تا زمان آغاز استیضاح ترامپ (روز هشتم فوریه)، این تعداد به ۵،۰۰۰ نفر کاهش خواهد یافت.

شایان ذکر است که رسانه‌ها پیش‌تر گزارش دادند که حدود ۲۰۰ تن از نیروهای نظامی مستقر در ساختمان کنگره فدرال به کووید -۱۹ مبتلا شده‌اند.