نگرانی پوتین از پاداش برای کشتن آمریکایی‌ها در افغانستان

 جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در نخستین تماس خود با ولادیمیر پوتین همتای روس خویش درباره گزارش پاداش‌های مسکو برای کشتن نظامیان آمریکایی در افغانستان گفت‌وگو کرد.

 «آسوشیتدپرس» نوشت که «در این تماس بایدن تاکید کرد که آمریکا آماده است تا از خود دفاع کند و اقداماتی در این باره انجام دهد تا اطمینان پیدا کند که این اقدامات مسکو با مصونیت ادامه نخواهد یافت».

 بایدن روز دوشنبه به خبرنگاران گفته بود که آمریکا و روسیه می‌توانند در مناطقی که دو طرف منافع مشترک دارند همکاری کنند.

وی همچنین تاکید کرد که واشنگتن نسبت به گزارش‌ها درباره پاداش برای کشتن نظامیان آمریکایی در افغانستان توسط مسکو بسیار نگران است.

گفتنی است که گزارش‌ها درباره یافته‌های نهادهای اطلاعاتی آمریکا درباره پاداش مسکو به طالبان برای کشتن نظامیان آمریکایی در افغانستان در ماه ژوئن منتشر شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا اما تاکید کرده بود که در جریان این گزارش قرار نگرفته زیرا مقامات به صحت آن شک داشتند، اگرچه چندین منبع آمریکایی و اروپایی این اظهارات را تکذیب کردند.

 مدتی پس از انتشار این گزارش نیز «مایک پامپئو» وزیر خارجه سابق آمریکا گفت که به همتای روس خود هشدار داد که اگر گزارش‌های پرداخت پاداش روسیه برای کشتن نیروهای آمریکایی و غربی تایید شود مسکو هزینه بسیار سنگینی خواهد پرداخت.