ارتباط هوایی انگلیس با امارات  ممنوع شد

انگلیس روز پنجشنبه اعلام کرد برای جلوگیری از ورود ویروس‌های جهش یافته جدید کرونا مرز‌های خود را به روی اشخاصی که از امارات عربی متحده ، از جمله دبی که برای گردشگران بسیار محبوب است و همچنین از بروندی و رواندا می‌آیند، مسدود خواهد کرد.

این ممنوعیت که از ساعت ۱۳ روز جمعه به وقت محلی و به وقت گرینویچ معتبر است، شمار زیادی از گردشگرانی را که در دبی چمدان‌های خود را به مقصد انگلیس بسته اند، غافلگیر می‌کند. در دبی برغم آلودگی شدید ویروس کرونا، در‌ها به روی گردشگران باز است.

گرانت شاپس، وزیر حمل و نقل انگلیس در شبکه اجتماعی توییتر تصریح کرد این تصمیم برای اتباع انگلیس و ایرلند و اشخاصی که مقیم انگلیس هستند، اجرا نمی‌شود، اما با وجود این، آن‌ها باید هنگام بازگشت ۱۰ روز در قرنطینه بمانند.

بسیاری از اشخاص بانفوذ انگلیسی در هفته‌های اخیر در رسانه‌ها به علت نقض قرنطینه در کشور خود و عزیمت به دبی و توجیه سفر خود به منزله سفر‌هایی با علل حرفه‌ای هدف انتقادات قرار گرفته اند.

انگلیس در اواسط ماه ژانویه مرز‌های خود را به روی مسافران غیرمقیمی که از همه کشور‌های آمریکای جنوبی و پرتغال می‌آمدند، مسدود کرده بود.

اشخاصی که به انگلیس، نخستین کشور اروپایی که شمار قربانیان کووید-۱۹ در آن از ۱۰۰ نفر فراتر رفته است، وارد می‌شوند، باید آزمایش منفی کرونا نیز را در دست داشته باشند.

دولت انگلیس روز چهارشنبه اعلام کرده بود قصد دارد برای افراد مقیم این کشور که از کشور‌های با خطر بالای ویروس‌های جهش یافته کرونا وارد می‌شوند، قرنطینه در هتل اعمال کند. قرار است جزئیات شرایط مربوط به این تدابیر هفته آینده اعلام شود.

انگلیس همچنین پیش بینی کرده است کنترل‌های رعایت قرنطینه را تشدید می‌کند و حضور پلیس در بنادر و فرودگاه‌ها را برای اطمینان از این که افراد مقیم انگلیس و افراد قرنطینه شده فقط به دلایل ”استثنایی“ و نه برای رفتن به تعطیلات کشور را ترک می‌کنند، گسترش می‌دهد.