پیش بینی ماه‌های سخت زمستان با کمبود واکسن در آلمان

 نشست روز گذشته صدر اعظم آلمان و مقامات ایالتی و نمایندگان شرکت های واکسن سازی برای تسریع روند واکسیناسیون در این کشور نتیجه‌ای نداشت و این مسئله با انتقادها و ابراز دلسردی های فراوانی از طرف بسیاری گروه های سیاسی همراه بود.

"مارکوس زودر"، نخست وزیر ایالت بایرن و رئیس حزب سوسیال مسیحی خواستار تغییر استراتژی واکسن آلمان و اولویت بندی مجدد شد. یکی از دلایل این درخواست وی این است که واکسن آسترازنکا برای افراد بالای 65 سال در آلمان تایید نشده است.

در نشست روز گذشته مشخص شد که در سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی کمبودهای واکسن همچنان وجود خواهد داشت و در سه ماهه دوم واکسن بیشتری در اختیار آلمان قرار خواهد گرفت.

رئیس حزب سبز آلمان هم اعلام کرد که این نشست انتظارات حزبش را برآورده نکرده است.

 ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان بعد از نشست واکسن اعلام کرد که انتظار هیچ گونه تنش زدایی از روند کند واکسیناسیون را ندارد. وی افزود: در نشست واکسن برای همه شرکت کنندگان این مسئله واضح شد که در اولین سه ماهه سال جاری میلادی همچنان هفته های سخت کمبود واکسن در انتظار ما است و تازه در سه ماهه دوم سال جاری انتظار واکسن های بیشتری برای آلمان می رود.

صدر اعظم آلمان هم دلسردی شهروندان از روند کند واکسیناسیون را قابل درک دانسته و در عین حال از مردم خواست این مسئله را ذرک کنند که شرکت ها به زمان نیاز دارند تا ظرفیت های تولید خود را گسترش دهند.

مرکل همچنین چگونگی ادامه روند محدودیت ها در کشورش را به این مسئله منوط دانست که جهش های ویروس کرونا چگونه تغییر خواهد کرد.

مارکوس زودر هم کشور را از شرایطی که بتوان محدودیت ها را کاهش داد دور ارزیابی کرده و از آمادگی شهروندان برای همراهی در تداوم روند محدودیت ها خبر داد.

 صدر اعظم آلمان همچنین تاکید کرد که حالت تهاجمی ویروس کرونا می تواند از طریق جهش های آن افزایش یابد و ما می دانیم که واکسیناسیون برای خروج از این بحران لازم است.

انجمن تجارت آلمان (HDE) هم به دولت درباره تمدید مجدد قرنطینه بدون ارائه چشم اندازی برای کاهش محدودیت ها هشدار داده و رئیس این شرکت در نامه ای به وزارت اقتصاد آلمان از دولت خواسته دیدگاه و چشم انداز روشنی را در این باره ارائه دهد که بازگشایی کسب و کارها تحت چه شرایطی و چه موقع امکان پذیر است.

 حزب لیبرال دموکرات آلمان هم درباره نتایج نشست واکسن ابراز دلسردی کرده و درباره امکان تداوم محدودیت ها تا تابستان ابراز نگرانی کرده است.

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 6114 مورد جدید ا به کرونا و 861 مورد مرگ جدید کرونایی در عرض 24 ساعت خبر داد.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در آلمان 2232316 نفر به کرونا مبتلا شده و 58316 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.