وفاداران ترامپ در پنتاگون اخراج شدند

 وزیر دفاع آمریکا افرادی که دولت ترامپ در پنتاگون منصوب کرده بود را برکنار کرد. 

وال استریت ژورنال گزارش داد که وزیر دفاع آمریکا همه اعضای مجالس مشورتی برای ترسیم سیاست های پنتاگون را برکنار کرده است.

این تصمیم وزیر دفاع آمریکا از دستیابی افراد تعیین شده توسط دولت ترامپ به ماموریت های خود مانع می شود.

چند روز پیش پولیتیکو در گزارشی اعلام کرد که وزارت دفاع آمریکا در حال بررسی کارمندان این وزارتخانه و حذف وفادارانِ «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا است.

پنتاگون دلیل خود برای این اقدام را «ممانعت از حضور طرفداران ترامپ در این وزارتخانه و بررسی افرادی که در لحظات آخر ریاست‌جمهوری ترامپ منصوب شدند» اعلام کرده است.

«جان کربی» سخنگوی پنتاگون در این باره گفت: «همانگونه که پیش‌بینی می‌شد وزیر دفاع آمریکا در حال بررسی سیاست‌های حال حاضر پنتاگون است تا تغییراتی اعمال کند.»

این مقام آمریکایی سپس افزود: «درباره اعضای گروه مشاوره پنتاگون تاکنون تصمیم نهایی گرفته نشده است، اما در صورت اعمال هرگونه تغییر درباره آن اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.»

ترامپ در روز‌های واپسین ریاست‌جمهوری خود و پس از آنکه شکستش مشخص شد برخی از اعضای پنتاگون از جمله «هنری کیسینجر» و «مدلین آلبرایت» وزیران سابق امور خارجه آمریکا را برکنار و وفاداران خود را جایگزین کرد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفته بود که پس از مراسم تحلیف و در دست گرفتن امور، برخلاف بسیاری از تصمیم گیری های ترامپ عمل خواهد کرد و بسیاری از سیاست های خارجی و داخلی آمریکا را تغییر می دهد.