اغلب طرفداران ترامپ به حزب او می پیوندند

  نظرسنجی که به طور مشترک از سوی دانشگاه «سافولک» و روزنامه «یو اس ای تودی» انجام گرفت، حاکی از آن است که بیش از ۴۵ درصد از آمریکایی هایی که در انتخابات 2020 به دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا رای دادند؛ چنانچه وی دنبال تشکیل حزب جدیدی باشد؛ به او ملحق خواهند شد.

طبق این نظرسنجی که در میان هزار نفر از هواداران ترامپ انجام شد؛ ۴۶ درصد برای ملحق شدن به حزب جدید او تمایل نشان دادند حال آنکه ۲۷ درصد ترجیح دادند که در صورت انجام چنین اقدامی از سوی ترامپ، همچنان عضوی از حزب جمهوریخواه باقی بمانند. در این میان، عده ای هم هستند که هنوز تصمیم قطعی خود را اتخاذ نکرده اند.

نیمی از طرفداران ترامپ هم می گویند که حزب جمهوریخواه باید وفاداری بیشتری در قبال ترامپ نشان دهد حال آنکه ۵۴ درصد از آنها مدعی شدند که به ترامپ اعتماد بیشتری دارند تا حزب جمهوریخواه.

این در حالی است که طبق نظرسنجی ان بی سی نیوز، فقط ۱۴ درصد از جمهوریخواهان خواستار محکوم شدن ترامپ به اتهام تحریک هوادارانش برای حمله به کنگره بودند.

قرار است ترامپ هفته آینده برای نخستین بار پس از واگذاری قدرت به جو بایدن دموکرات، درباره آینده حزب جمهوریخواه و جنبش محافظه کاران سخنرانی کند.

همزمان، وی بسیاری از چهره های سرشناس حزب جمهوریخواه را به بی کفایتی متهم کرده و انتظار می رود که این اظهارات به دو دستگی در این حزب بیش از پیش دامن بزند.

در حالیکه حزب جمهوریخواه در دادگاه استیضاح از ترامپ حمایت کرد؛ هنوز برای ادامه حمایت از او در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ تصمیم گیری نکرده است. این در حالی است که لیندسی گراهام سناتور ارشد جمهوریخواه هشدار داده که عدم حمایت از ترامپ می تواند به تداوم ضعف جمهوریخواهان در کنگره منجر شود.