همکاری اطلاعاتی بغداد با واشنگتن اشتباه وحشتناکی است

یکی از کارشناسان مسائل سیاسی عراق گفت که ادعای دولت این کشور در عدم همکاری با آمریکا در حمله اخیر این کشور به نیروهای مقاومت صحت ندارد.

«عقیل الطائی»، کارشناس امنیتی و سیاسی شنبه‌شب به رسانه‌های عراق گفت‌: «دولت عراق با ارائه اطلاعات امنیتی درباره یکی از نیروهای رسمی عراق به نیروهای اشغالگر [آمریکا] مرتکب اشتباه فاحش و وحشتناکی شده است».

او با اشاره به بیانیه آمریکایی‌ها در این ارتباط گفت: «اینکه آمریکایی‌ها در بیانیه خود گفته‌اند از اطلاعات عراق در این حمله استفاده نکرده‌اند، حکایت از آن دارد که این اطلاعات از قبل داده شده است».

این کارشناس عراقی در ادامه افزود: «به‌جای متوسل شدن به توییت‌های بی‌روح در هر حادثه بزرگی [مانند این] باید تحقیقاتی در سطح بالا که طرف آن دولت عراق باشد، انجام شود؛ چرا که این موضوعی است که امنیت و حاکمیت کشور و جان رزمندگان عراقی را هدف قرار داده است و نمی‌توان آن را با توییت حل و فصل کرد».

در حمله بامداد دیروز آمریکا به مواضع نیروهای الحشد الشعبی در مرز عراق با سوریه یک تن از ‌آن‌ها به شهادت رسیده و چند تن دیگر زخمی شده‌اند. آمریکا در بیانیه اولیه مدعی شد که دولت عراق در این حمله همکاری اطلاعاتی داشته است. ادعایی که وزارت کشور و دفاع عراق را قاطعانه رد کردند و همین مسئله باعث شد که آمریکا بیانیه دیگری صادر کند.